Isot velat ulosotossa

Minkälaisia isoja ulosottopotteja teille on kertynyt? miten olette saaneet lyhennettyä ja kauanko meni maksun hoitamisessa/ vai pääsitkö esim velkajärjestelyn piiriin?? Itselläni n.90 ulosotossa, jota makselen ka. tonnin kuussa, joskus enempi, joskus vähempi… Kiinnostaisi kuulla on saman mittaluokan velkoja jollain ja löytyykö joku, joka tuollaisesta potista on itse selvinnyt?

Mukavaa tiistai-iltaa

Täällä yksi jättivelkainen! :cry:
Velat on yhtä pitkät kuin velkaantumiseni historiakin. Tällä hetkellä UO:ssa 130t potti :unamused: Ja voi olla että kaikkinensa lähenee 150t.

Aivan järkyttävää. Mutta ei auta kuin oppia kantapään kautta ja maksella sen mitä pystyy seuraavat <15 vuotta.

Velkajärjestelyyn koitan hakeutua joku kaunis päivä.

Toivottavasti luoja suo, että hyvä palkkainen työ jatkuu tulevinakin vuosina. Saisi edes joskus velkoja lyhenemään.

Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville <3

Mulla ulosotossa kaikkineen alkuun yli 60 000€, nyt 36500€ jäljellä. Allekirjoituksesta löytyy uo-aiheinen blogini…

Itse en UO velkaa edes tiedä, mutta veikkaisin että n. 20 000 €. Nuo tositteet on muuten tosi sekavia mitä ulosotosta saa kun osa veloista on palautunut velkojalle varattomuuden tai jonkun muun esteen vuoksi. Ei sitten oikein tiedä että mikä velkojen kokonaissumma on. En tiedä pitääkö jokaiseen perintätoimistoon sitten erikseen soitella jos haluaa tietää mitä velkoja sieltäkin löytyy. :cry:

Minulla vasta alkaa ulosotto ensi kuusta, tällä hetkellä velkoja siellä on n. 20 000€, mutta hyvää vauhtia sinne on menossa vielä reilut 60 000€ lisää… Jos töitä riittää niin kuin nyt, saan lyhennettyä velkaa n. 500€ kuukaudessa, eli eipä juuri lyhene velat :unamused:

Moi kaikki ja kiitos vastauksista, aikamoisia potteja teillä itseni lisäksi, osalla isompia ja osalla pienempiä. Kaikilla sama ongelma, miten niistä Eroon!! Mitä olette tehneet asian eteen vai onko pakan selvittäminen vielä alkanut? Eroon ulosostosta-blogi on mahtava ja oon käynyt lukemassa sun kirjoituksia paljon ja saanut loistavia vinkkejä, iso kiitos siitä… Mulla on takana nyt 1,3 vuotta terapiaa ja retkahduksia lukuunottamatta, pelaamattomuus on hyvin hanskassa, mutta nyt 3 kuukautta uo:ta takana ja aikamoista opettelua uuteen elämäntyyliin on ollut. Tärkeintä on ehdottomasti ollut toi pelien lopettaminen, toinen välttämätön on ollut toi luottotietojen menetys ( ei enään uutta velkaa) ja kolmas tärkeä on ollut uo:n alkaminen. 2 kertaa olen käynyt velkaneuvojalla, tänään viimeksi ja hyviä vinkkejä tuli lisää… Nyt seuraava siirto on tasata taloutta edelleen ja miettiä kuvioita tulevaisuuteen/talouteen lisää, mites teillä. Mitä on tapahtunut?

Jos ulosotossa ei olisi niitä taulukkomaksuja, niin se olis ihan mahtava tapa (luottotietojen menetyksen ohella) lopettaa velkaantuminen ja alkaa maksaa velkojaan :slight_smile:

Nyt ihan järkyttävää et pienituloisella jolla on useita eri velkoja, menee ekat 2 vuotta pelkkiin taulukkomaksuihin eikä velka lyhene lainkaan, päinvastoin velka vaan kasvaa.

Tämän päivän Suomessa on niin paljon (TODELLA PALJON!) ylivelkaantuneita ja ulosotossa olevia, että uskoisin että heidän tilanteeseensa on tulossa helpostusta lähivuosina…ei toki tähän hätään auta, mutta uskon että tulee muuttumaan

Netistä löytyy ulosottovelallisen omat sivut joista näkee ulosoton kokonaissumman ja velat eriteltynä. Linkissä lisää tietoa palvelusta. oikeus.fi/ulosotto/fi/index/aja … autta.html

Asiointiin tarvitsee verkkopankkitunnukset.

hei kaikille,
itse en ole peliongelmainen enkä velallinen, mutta halusin tulla hehkuttamaan tuota laura89 blogia.
se on kertakaikkisen fantastinen ja tsemppaava blogi. tarkoitan että tällainen tavallinen pienituloinenkin saa siitä irti iloa säästövinkkeineen.
kiitos laura! :smiley:

Täältä kans iso peukku ja kiitos laura89:lle blogista :smiley: <3 saanut hyviä vinkkejä itsekin!

Moro!

Mulla on ulosotossa 65000 eur…kohta alkaa ulosotto.kyl jännitää.pelaamatta 6 kuukautta…nettotulo 1800.kyllä joutuu rahakuviot uudelleen miettiä…

Moi Peluri -76,

piti vastata lähes nimikaimalle :laughing:

Mulla on lähes sama pelaamaton iaka takana ja ulosotto alkoi heinäkuussa. n. 30 000 € ulosotossa…
Kyll tämä on ollut opettelua; vuosien lainaksi eläminen on vaihtunut palkkatuloilla selviämiseen :unamused:

Ei sillä, että vaihtaisin päivääkään pois - olen saanut kohtuullisen mielenrauhan ja jossain määrin ilon hetkiäkin elämään.
Ei muuta kuin päivä kerrallaan kohti ulosototonta aikaa !

Huojentavaa kuulla etten ole yksin, mutta samalla surullista, että meillä monella on elämä ajautunut tälle jamalle ja taloudelliseen tilanteeseen. Täytyy ajatella, että tilanne voisi olla huonomminkin, pelit on poikki ja lisävelan synty luottotiedottomana on mahdotonta. Yksi sivu, velallisten tuki facebookissa on myös tutustumisen arvoinen. Varsinkin ennen ulosottoa, sieltä saa vinkkejä siihen mitä kannattaa tarkastaa kun perintähaaste tulee ( lähinnä korot.muut) ja miten ne kannattaa tarkastaa/tarvittaessa riitauttaa, mikäli perintä/ korot eivät ole lainmukaiset. Käykää liittymässä. Tsemppiä pelittömään elämään.

Moro!

Mulla ei oo ulosotossa, mutta 71k lainaa (pelivelkaa). Kaikesta oon luopunu asuntoa myöten, että maksan niitä pois. Oisinpa antanu mennä aiemmin luottotiedot niin ei ois tällästä sontakasaa kerenny hankkimaan. Toisaalta se pelaamattomuus tässä nyt tärkeintä on, säästyy edes järki jollain aikavälillä. :slight_smile: Ei auta muuta ku tarpoo menemään ja toivottavasti keväällä takas omaan kämppään.

Mä oon ollut nyt 3 kk pelaamatta!

Elokuun lopussa päätin, etten yritä maksaa enää velkojani. Potti on 92 000. Kuinka suureksi tuo summa ehtii kasvaa matkalla ulosottoon ja kuinkakohan nopeasti ulosotto alkaa?

Mulla oli useampi laina ja kesti 8kk siitä kun jätin ekan lainan maksamatta että ulosotto otti suoraan palkasta. Hyvin vaikea laskee kun ei tiedä monta lainaa ja mitkä korot.

Hei,

Kiitos vastauksesta!

Velkoja menee yhteensä n. 20 kpl ja korot on 15-100 %. Isoimmissa veloissa 20 %.

8 kuukautta on kyllä pitkä aika! Melkein itsekin toivoisin, että menisi niin kauan, niin ehtisi maksaa pienimmät velat pois.

Moi, mulla meni 11 kuukautta ennen kuin eka meni Ulosottoon. Pienet kannattaa maksaa ensin pois, jotta velkamäärää saisit pienemmäksi eikä uo-maksuja menisi niin paljon. Pelivelallisen kyllä kannattaa lähestyä velkojaa ja kertoa, että haluaa velat nopeasti ulosottoon eikä pysty niitä maksamaan. Tämä saattaa vaikuttaa siihen, ettei se velkoja lypsä sinua kohtuuttoman kauan tai ala muutenkaan kikkailemaan velan kanssa. Myös UO-mieheen/naiseen kannattaa olla yhteydessä, näin ollen saattaa onnistua järjestelemään asioita ennen ulosoton alkua ( esim. Itse sain yhden palkan itselleni , vaikka uo:n olisikin pitänyt jo alkaa- uo antoi siimaa 1 kk:n) Tsemppiä ja kiitos viesteistä.

Kiitos Laura89 tuosta tiedosta, että oman velkasaldon saa noin helposti selville nykyään!
Mulle se on ollut sellainen epämääräinen möykky ja näillä sanoilla aioin aloittaa
tämänkin kommenttini, mutta nytpä ei tarvikaan, kun pikaisesti pistäydyin tuolla
oikeus.fi sivuilla ja näin, että velkojani on jäljellä enää 58230 euroa! Eihän siihen mene
enää kuin 7-8 vuotta ja kaikki on hoidettu pois! Se oli helpottava tieto. Kiitos!

Tämä on minun toinen kierrokseni ulosotossa. Ekalla kerralla kokonaissumma oli
pienempi ja maksoin kaiken pois jossain noin 5 vuodessa, kun maksoin myös
itse ulosoton lisäksi suoraan muutamalle perintäfirmalle kuukausimaksuja.
Tätä toista kertaa on nyt kestänyt joitakin vuosia, ehkä 5 tms en oo varma.

Oikeus.fi sivustolta näin myös, että jotkut ekan kierroksen velkani olivat päättyneet
reilun vuoden ulosotossa olon ajan varattomuusperustein. Se oli mulle yllätys.
Eli en olekaan ihan kaikkia maksanut pois vaan jotkin velat ovat mitätöityneet.
Ilmeisesti liittyy siihen, että olin jo maksanut kaikki mahdolliset ulosoton kulut
maksimimääriin saakka, joten joitakin kuluja oli sitten jäädytetty eikä enää
peritty minulta. Itse en tehnyt sillä ekalla kierroksella mitään ulosoton suhteen.
Palkasta lähti joka kuu joku summa ja loppupalkasta sitten maksoin niitä
pikku erämaksuja perintäfirmoille.

On kulunut 1 ,5 vuotta siitä kun lopetin velanmaksun ja korttitalo romahti. Ulosotto alkoi 5 kk sitten ja olen maksanut velkoja n.8 tuhatta. Velkaa oli alussa n. 75t, nyt kun kaikki on ulosotossa (käyneet läpi perintäkierrokset, käräjäoikeudet) on summa 103 t. On tää sairasta. Nyt sitten 1,5 vuotta vielä uo-maksuja ja 7% vuotuinen korko, niin ei tää kovin nopeasti ala lyhenemään edes 1000 e lyhennyksellä kuussa. Aika epätoivoinen fiilis, mutta ei auta…