Pakko jakaa meidän arkea tänne…
Tapasin naapurin miehen joka oli toipunut jo 2vuotta, tiesin hyvin kokemusten kautta millainen kettu hoitamaton addikti on… mutta en sitten koskaan luottanut vaistoihini…
Häneltä jäi pian ryhmät- turhia… Mutta seurustelumme jatkui valheiden verkossa ja minä uskoin kaikki, olin ihan langennut… ja hyvin pian meille syntyi poikakin… ja vielä nopeampaa erosimme… kaikki tämä rumba ja meni vain vajaa 2vuotta… (TUOLLOIN OLI TIEMMÄ SELVINPÄIN)
Lapsi ei kaduta mutta isä valinta olisi voinut olla toinen…=(
Ero tuli ja mies muutti omaan asuntoonsa, lapsi oli tärkeä hänelle ja hän kävi päivisin meidän kodissa, joka päivä siis… Meni hetki, niin tapaamiset oli sitä että odotimme pienen vauvan kanssa isiä jota ei koskaan näkynyt… tai aina kolme tuntia myöhässä… “bussit myöhässä”, “salilla venyi” “nukkui vahingossa liikaa yms” “sairaalassa joutui käymään”
Ja sitten ei käytykään kun 2x viikossa ja sillonkin nuokkumassa täälä meidän kotona… Kunnes tajusin missä oikeasti mennään…
Tai olin tajunnut jo aikoja sitten mutta en myöntänyt itselleni…
Pistojäljet taipeissa oli “ihottumaa” ja mitä millonkin, nuokkumiset “vakavia sairauskohtauksia” yms…
Kesä tuli , kama vei lapsen isän mukanaan täysin, me unohduimme… Paitsi kun kama oli loppu soitettiin itku puhelua, että haluaa tulla käymään, rakastaa meitä ja mitä ikinä… ( eli rivien välistä SÄÄLIKÄÄ MINUA)… Sovittiin päivä jolloin hänen piti tulla, koskaan ei tullut, milloin oli “putkassa kun poliisit vei väärän miehen” tai sitten vaan ei pitänyt taaskaan pariin kk yhteyttä…
Nyt hän on käynyt puolen vuoden aikana 3kertaa ja poika on 1,6v… vasta… kun isi lähtee, poika raukka katsoo jokaista miestä pihalla, tv:ssä, kirjoissa-“ISI”… eli jotain hän kaipaa…
Sitä paskaa subu narkkaria jota yritämme tukea ja rakastaa kaikesta huolimatta, joka on todellinen verenimijä!
Ja ainoaa sukulaistaan- äitiään hän riistää taloudellisesti täysin, ja tämä eläke-äiti yrittää auttaa ja viikottain lähettää 50e “ruokaan ja puheaikaan” …
No, siinä menee mummin bussirahat lapsenlapsensa luokse- aikamies poikansa suoneen=(
No joo… nyt tää meidän isä on sitten jälleen kerran koditon, ulkona pakkasta ja jäätyyhän sielä, kamaa kun ei ole eikä rahaa, ei ole hyödyksi kelleen ja nisti kaveritkaan ei huoli nurkkiinsa…
NIIMPÄ hän sitten teki tempuista viimeisen ja soluttautui tänne meidän kotiin ja narkkasi vessassa! Huomaa miten moraalitonta touhua… ei mitään väliä lentääkö pillerit lattialle ja sieltä pienen pojan suuhun , kunhan HÄN pääsee vessaan, jossa alkaa rapina kuulua sitten tullaan terhakkaana vartin päästä pihalle… “MAHA KOVALLA”
Hän vain tuli yllättäen “poikaa tapaamaan”… poika meni nukkuun ja pyysin lähtemään, “jään hei täks yöks”… ja minä tyhmä taas annoin jäädä…" että ukko parka pääsee ensi viikolla katkolle"… (katko kerran viikossa)…
Nyt pääsin hänestä eroon, toivotin hyvät joulut ja annoin 30e käteen ja lähti äitinsä nurkkiin…
Tosin nyt loppu hyysääminen… Ja tämän joulun jälkeen ampukoot vaikka itsensä…
Sillä tässä kärsii aikuisten mielenterveys pahasti ja ennen kaikkea haluan taata lapselleni eheän ja turvallisen lapsuuden. Tästä hetkestä lähtien ilman isiä! Mutta kiitos tästä korvaushoito lääkkeestä, joka päätyy liian usein väärien ihmisten suoniin…
Silloin kun oli ukko kunnossa, niin maailman paras isä! Parempaa on vaikea löytää, mies joka aamusta iltaan oli pienen poikansa kanssa, valvoi yöt ja piti sylissä päivät, mutta " missä olet isi" … ???
Lähinnä mietin että mitä hän tuntee oikeasti pientä lastaan kohtaan ja kuinka tämän kaiken kertoa pojalle isona, vai kertoako ollenkaan jos tämä olis(toivottavasti) tämän kuuluisan ISIN viimeinen joulu…