Moikka vaan kaikille, olen uusi palstalla. Paljastan tässä suuren salaisen ongelmani, mihin “heräsin” tänään ja rankasti. Ensin kädet täristen mietin läpi ystäviäni ja ties mitä, että minne avaudun, mutta löysin sitten tieni tänne.
Olen kärsinyt unettomuudesta aikoinaan ja silloin syönyt tuohon tsolpideemia. No viimeisen reseptini hankin vähän “heppoisin perustein”, lähinnä pään sekoittamiseksi. On tähän viime vuosiin mahtunut muutakin, tenoxia, opamoxia, budia ja piriä. Kaikkia näitä satunnaisesti. Pillereitä kun on purkillinen ollut niin ne ovat huvenneet parissa viikossa. Ja sitten vaan selviydytty vaikka paskalta on tuntunut. Eli mitään säännöllistä pitkää käyttöä ei löydy mistään, vaan aina menty pienen tauon jälkeen taas johonkin seuraavaan.
Aamulla mietin etten kirjoita tänne ollenkaan, sillä palstalla oleviin ihmisiin ongelmani tuntui “pieneltä ja säälittävältä”. Tämän päivän olo on ollut niin paska, että jouduin sitä taas “lieventämään”. Joten: hei kaikki, olen lääkkeiden väärinkäyttäjä. Ja olen päättänyt sen nyt lopettaa.
Tämä nykyinen jaksoni nyt on tullut ongelmalliseksi. Tsolpideemia on mennyt 2-3 viikon ajan 30-70mg vuorokaudessa. Joitakin kertoja myös nasaalisesti. Yleensä nuo määrät ovat menneet alkuillan jälkeen. Joitakin kertoja olen vielä pieniä määriä alkoa sotkenut mukaan. Aamut ja päivät olen vaan vannonut itselleni että ei tänään, mutta ilmeinen psyykkinen riippuvuus kuitenkin siihen ajaa. Nyt on ensimmäistä kertaa elämässä todella VAIKEETA. Päivittäin olo on paska, bentsojen vieroitusoireet ovat jo ihan selvät. Päänsärkyä tulee jo noista milligramma määristä, ärtymystä jne. Tänä aamuna oli jo sen luokan vapina, levottomuus, vitutus ja pumpun hakkaaminen, että oli pakko nöyrtyä asian edessä. Näytin ja tunsin itseni ihan narkkariksi.
Ei tämä vielä ole vaikuttanut perheeseeni, työhön tai mihinkään muuhunkaan. Aina nämä jaksottaiset sekoilut ovat osuneet lomille, pitkille vapaille tai sopimustauoille. Läheisiltäni olen tämän onnistunut jollain keinoilla piilottamaan. Himo kaikkeen mahdolliseen alkaa selkeästi ottamaan nyt valtaa, jollei tämä nyt pysähdy niin minun tieni on aivan pohjalla.
Onko täällä ihmisillä kokemusta tsolpideemiriippuvuudesta? Kuinka pitkään olot ovat kestäneet?
Tänään olen ottanut vain 5mg x 2. Vaikuttaneet siten että olo ei ole ihan niin paska. Tekisi kyllä rouskia vaikka kuinka, mutta olen päättänyt etten ota.
Kiitos, jo tämä helpotti.