Irti antabuksista?

Kolme kuukautta antabuksia. Hyvää selvää aikaa.Pitäis kuitenkin pikkuhiljaa vieroittua. Ongelma, että tekee mieli juoda. Vieläkin. Aaattelin että halua lähtee ajan kanssa. Onko muita antabuksen lopettaneita, joilla olis pysynyt hanat kiinni senkin jälkeen? Miten? Vaikee ajatella, että olis loppuelämän ilman. Toisaalta on helpompaa ilman riitoja ja krapuloita.

Ootko sä kokeillut AA- ryhmiä? Jotkut täällä on pysyneet niiden avulla jo vuosikausia juomatta. Itse en ole uskaltanut kokeilla.

Hieno nimmari muuten. :smiley: Ootko sä Pärinä- Pertulle sukua? Kohta tänne varmaan kirjautuu Pörinä- Pasi, ja Pirinä- Päivi. :laughing:

AA :exclamation: :open_mouth: :blush:. Katoaako se viinanhimo sielläkään? PP ei taida olla sukua. Nimessä oli tyyliä, joten apinoin heti.

Joillakin katoaa, joillakin jää. Minulla katosi. Antabusta napsin pari-kolme kuukautta, mutta kun tarvetta ei ollut enempään, niin lopetin. Siellähän se purkki on kaapin hyllyllä. Ulkomaan reisuille lähtiessä olen ottanut yhden “matkahyvinvointipillerin”. Lupaavathan ne pillerit jopa kaksi viikkoa raittiutta nappamisen jälkeenkin - enkä ole testaillut pitääkö lupaus paikkansa, vaan ollut suosiolla juomatta.

Pärinä tulee siitä että Sauna-palstalla kysytään usein jotain lääke tai huumekomboa että “päriseekö” tai sanotaan että “hyvin pärisee” siitä on pärinä… ja taas Perttu tuntuu rimmaavan hyvin siihen pärinään. Olen myös kova piereskelemään!

Mörinä tulee siitä, että puheeni on humalassa M(örinää). Olen basso. Voisin ottaa antabuksia tosiaan jos tulee uhkaavia tilanteita. Vaikka vieraita kylään tai ulkomaan reissuja.

Tärkeäähän on, ettei niitä lopeta sen takia, että pääsisi juomaan. Se ajatus ei saa olla takaraivon pimeimmässä poimussakaan kätköissä. Muuten kannattaa pitää kiinni lääkekuurista.

Hei,
kolme kuukautta kuulostaa lyhyeltä ajalta. Varsinkin, kun mielitekoja vielä on. Vuosi sitten, kun sain ekan reseptin, lääkäri mainitsi, että “kokeillaan nyt ensiksi vuosi tätä Antabusta” ja katsotaan sitten mikä on tilanne… Söin Antabusta sen hieman reilu 3kk, sinnittelin juomatta vielä pari kuukautta päälle, kunnes “lupasin” itselleni kokeilla kohtuukäyttöä :unamused: Ei onnistunut, ei. No, nyt on aloitettu Antabus uudelleen ja nyt olen valmis kokeilemaan sitä “vuosi, ja katsotaan sen jälkeen mikä on tilanne”! :wink: