Insomin?

Olen kärsinyt unettomuudesta, joka haittaa arkea reippaasti. Olen lääkärini kanssa miettimässä toimivaa lääkettä.

Onko täällä kokemusta Insomista eli nitratsepaamista? Eri annoksilla - mikä on vaikutus uneen? Kaikki tieto tervetullutta olet sitten käyttänyt viihteellä tai tosi meininkiin (unettomuuteen).

Oman kokemukseni mukaan paras unilääke. Nukuttaa hyvin sen tarvittavat 7-8 h, joskus pidempäänkin, jos olen kovasti univelkainen, mutta ei kuitenkaan syvään koomaan, eikä olo ole aamulla tokkurainen. Muitakaan haittavaikutuksia en ole huomannut. Ei ole menettänyt tehoaan useiden vuosienkaan käytöllä, mutta tämä olletikin johtuu siitä, että käytän vain harvakseltaan ja tositarpeeseen(Max. kerran viikossa, harvoin noinkaan usein). Lisäksi ainut benzo, jota en ole koskaan yrittänytkään väärinkäyttää.

5-10 mg normiannoksella käytän. Annostus on toki yksilöllistä, mutta niinhän se tuppaa mennä, että kovin isoilla annoksilla unilääkkeet kääntyvät itseään vastaan.

Insomin nousee sitten sen verran hitaasti(Ainakin allekirjoittaneella), että ei kannata hätääntyä ja nousta sähläämään, jos uni ei iske lekalla päähän heti napin nielaisemisen jälkeen. Rauhassa kun makoilee, niin kyllä se puolen tunnin päästä alkaa mukavasti unettaa.

On muuten runsaasti kokemusta ja ehdottomasti tämän valtakunnan Ykkös bentsoja ellei jopa ihan se kaikista korkein kunkkujen kunkku. Ainoa nappi johon ei pahemmin huvikseen kehtaa nostella toleransseja.

Toimii erityisesti hyvänä unilääkkeenä 5mg-10mg nukahtamiseen (kuten myös unessa pysymiseen että myös mahdollisiin painajaisiin). Poistaa myös tehokkaasti ja pitkävaikutteisesti ahdistusta, stressiä, lihasten jäykkyyttä/spastisuutta ja mahdollisesti jopa joitain kolotuksia sekä kipuja. Aivan selkeä voittajien valinta ja ansaitsee lääkekaapin paraati paikan! Ei mitään havaittuja haittavaikutuksia.

Winston84 ja Mastodontti kertoikin mainiosti miten tämä hyvä lääke toimii. Vierotusoireita en ole tästä koskaan onnistunut saamaan vaikka käyttö on ollut aika pitkää, ehkä johtuen siitä että samaan aikaan on ollu käytössä Rivatril ja Tenox. Ja onhan Insominissa pitkä puoliintumisaika. Yksi asia mitä olen aina ihmetellyt, suomenkielinen wikipedia väittää Insominin hyötyosuuden olevan 53–94 % :open_mouth: En ole missää muussa bentsossa tommosta heittelyä nähnyt.