Imovane ja psykoosi(ko)? J

Joskus talvella vedin hölmöyksissäni 30kpl 7,5mg Imovanei. Eka oli suht normaali melko väsyny olo. Kävin ehkä about tunnin jälkee ottamisest röökil parvekkeel mut sit alko tapahtuu ku tulin sisälle kämppää… Aloin näkemää seinäl hämähäkkejä, skorpioneja yms ötököitä. Niit oli joka puolella ympäri kämppää ja menin vitullisen paniikkii ku olin viel yksin kotona. Koetin tappaa niit jollaa siivoussuihkeella ja sain idean lähtee mummille pakoon ötököitä. Saavuin mummille ja ötököit sielläkin. Aamulla kauheet ääniharhat ja esineiden “heiluminen” ja mieletön skitsotus ja harhaluulot… On mulla joskus tosi hyväst kukast tullu hallui; maailman “hidastuminen”, äänet… Ja ekast essokokeilusta meinas jäähä vissiin vähä pitempi matka ku seuraavana päivänä kuulin edelleen harhoja, aloin yhtäkkii puhuu jotaa ihan selittämättömiä ilman et huomasin ja kehosta irrallisuuskokemus… Pelkään että psykoosi puhkeis :d On kakssuuntanen ja masennusta taustalla… Sori tulipa paljon tekstii.

^ Imovane pruukaa aiheuttamaan hallusinaatioita ja muuta yleistä sekavuutta yliannoksilla ja joillain herkemmillä tapauksilla ihan tavanomaisilla lääkinnällisillä annoksillakin. Sen tähden sitä väärinkäytetäänkin :wink: . Ei se “psykoosi” kuitenkaan päälle jää, vaan loppuu kyllä, kun loppuu aineen vaikutuskin, eli varsin nopeaan. Ennemmin olisin huolissani noista essoista ja kannabiksista, jos pidempiaikaisia psyykkisiä vaikutuksia mietit. En tosin suosittele ihan huoletta Imovanellakaan kuosaamaan, koska kyllä senkin päihtymystilan aikana ehtii sattua ja tapahtua vaikka mitä hirveitä, jos oikein pahasti sekaisin menee. Tapaturma-alttius tuossa kasvaa moninkertaiseksi ja se siinä suurin riski on, eivät mitkään pidempiaikaiset psykoosit sun muut psyykkiset häiriöt.

Edit: Sellainenkin “pieni” riski sisältyy Imovanen liikakäyttöön, että se saattaa menettää unetustehonsa varsin helpostikin, jos sillä enemmänkin kuosailee. Tämä on toki aika vittumaista, jos tarvitsee ko. lääkettä oikeasti nukahtamiseen ja se on siihen hyvin tepsinyt. Ylipäätään Z-lääkkeet toimivat nukahtamiseen varsin maltillisilla annoksilla ja yliannoksilla muuttuvat pikemmin piristeiksi. Jos ei saa unta suht järkevällä annoksella(Yksilöllisiä eroja toki tässäkin) Z-lääkettä, niin kannattaa suosiolla vaihtaa johonkin muuhun unilääkkeeseen, eikä kiskoa vain enemmän ja enemmän.

Ite kans joskus ottanu “vahingossa” 17kpl Zopinox-tabletteja. Tuli hämähäkinseitit ympäri kämppää ja roskat lattial alko tärisemään jne. Kelasin et mitä vittua. Sit katoin et jaaha, vetäny melkee koko paketin nukahtamislääkkeitä. Sen jälkee ollukki Tenox reseptillä ku kerroin lekurille mitä noi Z-lääkkeet tekee.

^ Lekuriko määräsi ottamaan 17 Imovanea kerralla :open_mouth: ? Sitten kyllä jo sietääkin valittaa :mrgreen: . Kylläpä Tenoxeistakin varsin iloisesti voi sekaisin mennä, jos niitä ottaa esim. 17, vaikkeivat sinänsä Z-lääkkeiden kaltaisia “hallusinogeeneja” olekaan :mrgreen: .

Mulle eivät ole koskaan Z-lääkkeet aiheuttaneet mitään halluja tahi muita sekoiluita, edes alkoholin kanssa kombotettuna, joten taidan olla outo. Eipä niistä kyllä ole ollut apua nukahtamiseenkaan enää vuosiin. Imovanen ainut vaikutus olisi nykyään vain sellainen makuelämys, jota en helvetissä kaipaa :angry: .

No ei määrännyt :wink: Napsin 1- 1/2 tablettia kerrallaan huomaamatta liikaa, ja sit kävi noin. Ei mul benzojen kanssa ole noin överiks koskaan mennyt. Stilnoct ihan pienilläkin annoksilla, jos jää hereille, aiheuttaa niitä varjoja sun muuta inhottavaa. Enkä ees kunnolla nukahda noista Zetoista niin Tenoxilla mennään. Nykyään jopa raitistunut niin, että voi joskus ottaa pari kaljaa nukahtamisen helpottamiseksi.

Kerroppa tuosta ruumiista irtautumisesta. Itsekkin olen irronnut kropasta ja nähnyt itseni 5-8m korkeudesta. Touhusin kaikkea, mutta en voinut vaikuttaa tekemisiini millään lailla . Ylhäällä oli rauhallista eikä aikaa ollut. Ymmärsin myös, että toisten sieluja vai mitä lie ovat ei saa vahingoittaa. Kroppa ja sielu toimii toisistaan erillään. Eli kun täältä lähdetään niin matka jatkuu… Mun veikkaus on että me olemme avaruusolioita jotka tulee lomailemaan maapallolle pieneksi hetkeksi kuolee pois ja palaavat taas uusina ihmisinä/eläiminä maapallolle takas. Ruumista irtautuminen on vain jotain niin siistiä ,että sitä ei voi käsittää/selittää.

^ Jaa… Monesti olen päässyt tuohon ruumista irtaantumis -valveunitilaan ja yleensä ilman mitään psykoaktiiveja. Riittää, että vain nukkuu liikaa. En nyt tuota kutsuisi käsittämättömän vitun siistiksi. Voi olla ihan hauskaa joskus, mutta enimmäkseen lähinnä tylsää :unamused: . Eikä tuossa ole myöskään mitään yliluonnollista, aivot vain häröilevät omiaan.