Moi Minnakoo,
joo itsellä vielä se viinin lipitys oli jo sellaista, että ensimmäinen siemaus sai oksennusrefleksin aikaiseksi.Siksi piti äkkiä juoda eka lasi koska sen jälkeen helpotti. Onhan se sairasta.
Muistan kun joskus kauan aikaa sitten luin Ville Valon haastattelun, jossa kertoi miten joi viinaa, oksensi ja oksensi vertakin joskus, ja jatkoi vaan. Ja koska silloin ei vielä itsellä alko maistunut niin mietin että kuka hullu nyt tuolla lailla voi alkaa juoda, oli alkoholisti tai ei.
No nyt tajuan. Valitettavasti.
Viides päivä ja juominen pyörii siten mielessä, että mietin mitä teen iltaisin ja miten päivät saa sujumaan. Olin treenaamassa aiemmin ja tuntui jotenkin tosi hyvältä tietää, että juomisesta on jo vähän matkaa ja siten en varmasti tee hallaa kropalle vaikka uhreilee voimakkaamminkin.
Mutta niitä mietin jatkuvasti että miten rentoutua, miten rauhoittaa levoton mieli. Miten hakea hyvää oloa. Ruoka, kotityöt, jotain joka on mielekästä. Eilinen meni ilta aika paljon vaan sohvalla rentoutuessa, en jaksanut oikein kotitöitäkään tehdä mutta annoin itselleni luvan olla laiska ja saamaton. Oli lihassärkyjä ja pääkipua, jonka arvelin olevan vieroitusoireita.
Tänään kuitenkin heräsin ilman eilistä pahoinvointia, jonka luulen johtuneen vieroitusoireista. Muistelen että tällaisia pahoinvointeja voi tulla vielä parin viikonki ajan, mulle kun tulee helposti pahoinvointia milloin mistäkin, jos siis kehossa on jotain vialla. mm-raskaudet on olleet kammoja kun oli aina pahoinvointia, mutta saan pahoinvointia stressistä, väsymyksestä, nälästä jne. Niitä ei vaan ole tuntenut niin herkästi silloin kun juo. Ylipäänsä kropan kolotukset ja mielensä kuulee ja tuntee paremmin kun raitis elämä on päässyt kunnolla käyntiin.
Ajattelin tässä juuri sitä, miten oma raittiius aina jännittää sillä juominen on tapa rauhoittaa kunnianhimoista ja joka paikkaan säntäilevää mieltä. En tiedä tunnistaako moni muu tätä ajatusta, mutta suuren ja mahdollisuuksia täynnä olevan maailman edessä juominen mahdollisti siihen, ettei halunnut mitään tai liikaa. Turrutti elämän kaipuuta sijoilleen, sillä olo on aina että tekemistä tässä maailmassa on aivan liikaa.
Nyt olen ollut täydet tunnit töissä - ja vaikka olo oli ihan ok ja energinenkin, paukut loppuu nykyään todella nopeasti.
Nyt haen lapsia pian koulusta ja hoidosta , ja vaikka suunnitelmat kaikesta tekemisestä oli mielessä aamulla, luulen että me menemme kaupan kautta vaan kotiin puuhastelemaan. Ehkä on parempi että suunnittelee sitä aktiviteettia viikonlopulle, kun tämä viikko on selvitty ensin läpi kunnialla.
Olen päättänyt että tänään teen jotain herkullista ruokaa ja nukun hyvin. Mutta tänäänkään en juo.
Illu