hmmmh tuli sitte hakattuu noi taipeet aivan mätäsiks, oon ku mikäkin vitun neulatyyny +löin kummastaki kädestä ohi…yritin rykii viimeset vedot porskeesta mikä meni aivan vituiksi…puoltoist tuntii hakkasin eri kohtiin ja välil oli kohdil ja välil ei, veri ehti hyytyä ihan klimppiin joten jouduin vähän välii laittaa pumpun kuuman veden alle ja jatkaa taas rei’ittelyä…pumppu meni vähän väliä tukkoon ja vaihdoin ainakin 6 kertaa uuden kärjen, tajusin ettei mun kannata lyödä sitä klimppistä/kuollutta verta putkistoihin mut iski joku ihme vitun pakkomielle saada se koko paska lyötyä ränniin, sainki lyötyy yli pumpullisen sitä hirveen sähläämisen jälkeen kun koko vessa oli ihan veressä,mä ite olin ihan veressä ku en jaksanu enää pyyhkii/painaa niit vuotavii taipeita, kädet on aivan rei’illä ku hakkasin noita käsii ku mikäkin mielipuoli ja veri lens vaan, hienoa jälkeä JES!! mut kuitenkin ihan kysymystä ois kummatkin taipeet kuumottaa ja tuntuu et veri jää tökkii niihin, hirveet paiseet taipeissa ja mustelmat, vitun kuollu olo…ni tiiän et tota kuollutta verta ei sais heittää tonne ränniin mut kuitenkin miten vaarallista on heittää tommosta puoltoist tuntii hyytynyttä verta ränniin? käyks mul nyt unelmien sielunmessut? pääkopas napsahti huolel, hieno aine tuo amfetamiini…(not) pliiiiis vastatkaa nopee! thääänks
ps.ja kyllä olen piikkikoukussa ollut 15-16 asti, vittumainen koukku eikÖ?
Hei,
Tiesithän että vastaavissa tilanteissa voit soittaa anonyymisti mm. Helsingin Vinkkiin kysyäksesi neuvoa. Asiointi tapahtuu A-klinikkasäätiön Vinkeissä täysin anonyymisti. Jos asut pääkaupunkiseudulla, Hakaniemen Vinkissä on lääkäripalvelut torstaisin, muina päivinä tavattavissa on sairaanhoitaja klo 12-15.30.
Hakaniemen Vinkin puhelinnumero on 040 688 1000
-Päihdelinkin moderaattori
Kylläpä nauratti jostain syystä Ikävälle kuulosti
Mun suositus on et soitat katkolle ja meet heti ku p’ääset.
Tä ei tietty takaa et pääset kamast eroon mut antaa aihetta ajatella samanhenkisten ihmisten seurassa. katkol on osaavia ihmisiä harmi kun en viitti mainita mist oon mut tääl päin on ihan vitun hyvä katko ja hyvät ihmiset.
Sellasen kananmunan kokosen patin sain aikoinaa sairaalassa kun makasin pariviikkoa tulpan sulatuksessa ja verikoe otettiin neljäntunnin välein, vanha hoitaja jolla kädet tärisi ajatteli ettei suotta herätä mua yöllä ja puolipimeässä näytteen otto meni vituiks ku pisti läpi. Meinasi ottaa ohimosta kun toisessa kädessä oli tippa ja se ei kelvannut, käskin lääkärin paikalle ja se laittoi jonki kraanan rintaan ku sanoi että vahtimestaria tarvitaan ja nenästä saatte sit verta. Oli kauan kipeä ja se punkteerattiin parikertaa, niin proppu tuli polvileikkauksesta. Ei ihan pikkujuttu sekään vaikka sisään ei yritetty laittaa mitään ja mullahan oli veri niin ohutta kuin uskalsivat pitää.
no hei helvetin hieno homma et ees jollain oli hauskaa! mut tosissaan selvisin ilman mitään tulehduksia/horkkia, thank’s to GOD! enkä usko et tarviin noin radikaalii hoitoo ku katko…ainut mitä suonensisäisesti käytän on piri ja sitä on tullu sohittuu nyt varmaan 8kk ajan joka viikko, muutaman kerran sohassu dc hihaan ja yhen kerran essoi , dc suonensisäisessä käytössä en näe mitään järkeä ja mitä essojen suonensisäseen sohimiseen tulee en tykänny yhtään, oli ihan liian jyrkät nousut mulle jne. tarkotus ois päästä nyt eroon tost piikistä, mut se tuntuu tosi vaikeelta…ajatus siitä etten koskis piikkiin tuntuu surulliselta (WTF!?..tervettä jos en sanoisi) tuntuu ku ei ois enään mitään sisältöä elämässä ilman sitä, tuntuu ku pettäisin ne ihmiset kenen kanssa tulee vedettyä ja ku vedän ni tuntuu et petän samalla mun läheisiä ketkä ei tätä hyväksy… mua itketti ja nauratti se 2h teurastus sessio ja siin samassa ku sohin itteeni sen veren/piikkien ym paskan keskellä mun päähän tunkeutu ajatuksii mun sijaisvanhemmista mitkä epäili et tätä tuun touhuumaan vielä, päässä pyöri vaan et näkisittepä mut nyt “äiti” ja “isi”, oisitte varmaan niin vahingonilosia tästä ku osuitte oikeeseen TAAS…
Jepsjoo itesellä kävi kännipäissään sama jutuu käsissä joku 60 reikää. Ja siihen vielä päälle se että ens saanut lyötyä vaan neula katkes ihon alle. pitäiskö sille tehrä jotain ??? se on ollu siel nyt jokusen viikon.
No teipatkaa se “tötsä” pysyvästi siihen suoneen niin ei tarvii joka kerta uutta reikää porata!
Kantsis “ehkä” mennä lääkäriin?
Horkkavaara ehkä, mutta itse on tullut “kypsytettyä” verivetoja joskus hyvinkin paljon pidempään ennen "nauttimista" vailla minkäänlaisia jälkiseuraamuksia. Sitä mä kyllä ihmettelen, että miten sä niitä hyytymiä oot saanut liukenemaan enää millään konstilla…
No mutta joka tapauksessa, jos vastaava ongelma uusiutuu (ja miksei uusiutuisi…) niin harkitse vetojen työntämistä ns. persiiseen. Ja ilman neulaa - luonnollisestikin Rektaalisti vedettynä saa piristä jopa jonkinasteiset nousutkin, vaikka kaikkiin aineisiin tää ei tunnu pätevän. Kuullostaa ehkä arvelluttavalta, mutta hei: ei se tökkiminenkaan ensi ajattelemalla tunnu sen luonnollisemmalta sekään, vai mitä?
Jep. Ja vaikka vittumainen onkin, niin irtikin siitä voi päästä. Kun haluaa. Siihen asti se lienee pahenevaa sorttia, ikävä kyllä.
strom419 “Ja siihen vielä päälle se että ens saanut lyötyä vaan neula katkes ihon alle. pitäiskö sille tehrä jotain ??? se on ollu siel nyt jokusen viikon.”
lääkäriin marsmars! toki jos et halua mennä lääkäriin voit itse koittaa operoida sitä ulos sieltä no ei, suosittelen lääkäriin menoa ehdottomasti!
Ja Miss Gadget kylmän veden alla jouduin vähän väliin sitä pumppua “kylvettää” niin se vähän jeesas, mut tosissaan osa siitä kyl meni sisään semmosina klimppeinä…mut ton jälkeen päätin että en tuu heittelee enään tommosta moskaa suoniin, jos menis vielä tommoseks sähläämiseks ni heitän sen ihan suosiolla sit viemäriin…rektaalisesti vetäminen…en edes harkitse mä en tiedä millasta piriä sä sitten oot vetänyt tai vedät jos et saa nousuja iv käytössä, koska mä saan joka kerta jos ei oteta huomioon niitä kertoja ku on saanu pirin sijasta jotain aivan vitun kuraa mikä ei tosissaan tunnu yhtään missään eli ns. vesivedot… ja mitä tohon piikittämiseen tulee niin se on aina tuntunut luonnolliselta mulle, esim. pirin nuuskaaminen/nauttiminen oraalisesti tuntuu mulle taas luonnottomalta, siltä ku koko aine menis ns. hukkaan (tiedän ettei mene…) mutta siltä se tuntuu musta.
Olin sairaalassa tipassa ja mikälie kanyyli tossa kädessä ja tuntui ihan selvästi että suonessa on semmonen filtterin pituinen pätkä jo voi liikutella ja lääkärit sanoi että se on mahdotonta, okei otin himan puudutetta ja mattoveitsen ja pinsetit niin sieltä tuli 15mm pitkä muovin pala. Vein näytille niin olisivat halunneet sen mutten antanu vaan kysyin uskotaanko seuraavalla kerralla, kanyylin poisti joku harjoittelija. Eihän se mitään haitannu mut vittumaista oli sitä sielä suonessa liikutella, kun suoni hieman kääntyi niin kivasti pullotti ja pikku viilto ja pinseteillä veke. Olivat hieman hämillään ja kuulemma ei koskaan ennen ole tapahtunut moista, miksi mulle tapahtuu ku ei kenellekkään muulle. Meni vähän ohi mut sivuaa aihetta kumminki.
Hyytyneen veren iskeminen laskimoon on melkoinen riski sinänsä, että jos se vielä suonessa kasvaa niin laskimotukoshan siitä seuraa, käsi turpoaa, tulee pirun kipeäksi, sitten jos siitä vielä klimppejä irtoaa pidemmälle kulkemaan niin sydämen oikean puolen kautta keuhkoonhan ne menee ja tulee keuhkoveritulppa. Eli jos nyt lähiaikoina alkaa mystisesti puristamaan kovasti rinnasta, henkeä ahdistamaan, tai alat verta yskiä niin hakeudu päivystykseen.
Itselläni on eri kippo, josta tarvittaessa ennen uutta lyöntiä, poistan hyytyneen veren. Osin, koska ei mahdu neulan läpi ja tukkii vermet, osin tuon “hygieenisyyden” tähden… Kun olen lyönyt aineet, täytän sen verikontakti-kipon vedellä; en tartunta-, vaan horkka-vaaran tähden… Itse en lyö kovin usein seurassa ja tuolloin omat kipot & välineet… Desinfioin kipot tietyin väliajoin, mutta verikipot klooraan kertakäytön jälkeen… YÖK!
Sinä kenellä on neula kädessä, ellet itse saa sitä poistettua desinfioiduilla pinseteillä/neuloilla/kuten tikkua; ehdottomasti lääkäriin! Valitettavan hyvin tunnistavat entisten iv-käyttäjienkin kädet; joten… Mikäli auttaa, kehitä puolitosi tarina! Puoliso jätti, masennuit, olit itsetuhoinen->vedit kännit jotta uskaltaisit piikittää vaikka pameja… Opit asiasta, mutta tuo nolotti niin paljon… Prkl mitä jälkiä ihmiset ottaneet ennen lekurille menoa… Ohilyönti voi olla vaikka tikusta ja pt on oikeassa! Tosin mätää jos on niin steriloitu sukkapuikko ilman puudutusta… Nyt riittää itselleni aihe…
Sairaalareissuhan tuosta seuraa, pituus riippuu siitä miten aikaisin menet lekurille. Kuulosti tosi hullulta touhulta, tosin olen itsekin joskus samanlaisia sessioita neulan kanssa pitänyt… Mutta jos noi tulehtuu, joudut todennäköisesti antibioottitiputukseen sairaalaan. Ei kannata turhaan sinne mennessä häpeillä, ovat ne siellä nähneet varmasti pahempaakin. Älä vaan enää päästä tilannetta pahemmaksi tai voi käydä huonosti…
Edit: Nyt kun luin tarkemmin huomasin että asia on hoidettu. Hyvä hyvä… Ensi kerralla voi kuitenkin käydä pahemmin. Joten älä nyt vaan luota siihen että ensi kerta menee samalla tavalla. Toivon tosiaan ettei tule ensi kertaa.
Meinaa laatta lentää kun lukee näitä juttuja. Itse yritän aina kerran yksillä värkeillä lyödä ja sit katkasta ne, en käden sisään kuitenkaan.
Joskus on tullut käytettyä sellasia värkkejä, viimeeksi viimeviikol, mitkä oli mätää verta puolillaan. Yritin steriloida niitä putsilapuista saatavalla litkulla ja kylmällä vedellä parhaani mukaan mutta varmasti sinne on jäänyt jotain lihansyöjä viruksia on jäljelle.
Helvetin piikkikoukku voisin sanoa näin lopuksi.
mitäköhän seuraa ku löyi vedot veret kyl oikein roiskahti pumppuun, nyt ois taive vähä turvonnu pikkusen kipeä ja käsi ollu vähä omituisen tuntuinen? ja toises kädes ois patti ei oo kipeä on vaa pikku kohouma?
nii eli osaaks kukaa vastaa, pistokohdat on turvonnu mut ei enää pattina vaan on levinny, eikä olo kipeitä mitä itekkin ihmetteli vastatkaa nyt joku niin saan mielen rauhan…
ja vehkeet heitän mäkee ku kokeilut tahto vähä venähtää
Ilmaa pienikin määrä ruiskussa? Ihon alle jää ja vajaan tunnin sisällä tulisi olla ne suurimmat pahkurat jo nousseet… Veditkö piriä tms jatkeita? Allerginen reaktio? Ilmasta tulee mustelmat, heitä vermet mäkeen, laita trombosola ja side sekä varmuuden vuoksi tulehduskipulääkettä ja TARKKAILE tilannetta… Lue tietopankin iv-käytön haitat… Ilma on kuin hyttysenpuremia mutta riippuen määrästä (pari kuplaa riittää); aiheuttaa selkeitä patteja…
Jos veri “pakkeja” vedettäessä tulee paineella, on kuohuvaa ja väriltään vaaleampaa kuin normaalisti, voi olla että olet vahingossa pistänyt valtimosuoneen laskimosuonen sijasta. Tunnuksenomaista “väärään putkeen lyömisessä” on myös kipu pistettäessä ja mäntää painaessa paineen tunne (työntää mäntää ulospäin). Verenvuotoa saattaa myös olla hankalampi tyrehdyttää.
Riippumatta siitä mitä ainetta olet pistänyt, valtimoon pistäminen on hyvin vaarallista. Tarkkaile kättäsi; jos kipu lisääntyy, sormet alkavat vaihtaa väriä (alkaen sormenpäistä)tai käden ihoon alkaa muodostua punaisia läikkiä jotka tummuvat nopeasti, sinun on äärimmäisen tärkeää hakeutua sairaalahoitoon. Pahimmassa tapauksessa valtimoon pistäminen voi aiheuttaa sormien amputaation tai koko käden menettämisen. Lisätietoa voit lukea vinkki.info sivustolta.
-Päihdelinkin moderaattori