Hyvät lääkkeet opioidivieroitusoireisiin

Eli kertokaa lääkkeitä jotka helpottavat vieroitusoireita, kuten pahoinvointia, kylmäväreitä, vatsakipuja, unettomuutta jne. Mielialan nostamiseen ajattelin 300mg lyricaa päivässä sen kaksi-kolme viikkoa kunnes pahin menee ohi.

Moro
Ainaki vatsan toimintaan kannattaa varata ihan jotain normi imodiumia tms, muuten saa vessassa juosta jatkuvaan. Sit catapresan (verenpainelääke) jos vaan saat, niin tasaa verenpainetta eli helpottaa sitä kylmä/kuuma vatkaamista. Sit jos “hallitusti” osaat käyttää, niin tramal ihan pieninä annoksina vie nitkut aikas tehokkaasti, MUTTA sitä ei pidä jäädä mussuttaa montaa viikkoa koska sekin koukuttaa. Jos et halua tramalia ottaa niin sit perus särkylääke burana, panadol ym. mut eihän ne juuri hirveästi auta pahimpiin kipuihin. Sit ihan pamit on yksiä parhaita tohon hommaan, mut niissäkin sit se järki päässä ku bentsoihinkin aikas helposti tuntuu rakastuvan liikaa…
Kyllä noilla jo alkuun pääset ja eiköhän sieltä vielä lisää ehdotuksia ja neuvoja tuu muiltakin.

-Imodium ripuliin, Imodium Plus saattaa olla hieman parempaa, jos vatsakivut ovat kovat.

-Primperan pahoinvointiin. On tosin reseptilääke, mutta ilman reseptiä saa myös noita matkapahoinvointilääkkeitä, eli Postafenia ja Marzinea, jotka auttavat myös suht hyvin.

-Litalgin on varsinaisiin vatsakipuihin monille hyvä lääke, mutta sekin on reseptin takana. Sitä tosin kirjoitetaan melko avokätisesti, kun mitään väärinkäyttöpotentiaalia sillä ei ole.

-Rauhoittavat, nukahtamislääkkeet tai neuroleptit unettomuuteen, ja nämä totta kai ovat reseptilääkkeitä :mrgreen: .

-Tulehduskipulääkkeet ja/tai parasetamoli särkyihin. Tulehduskipulääkkeiden kylkeen kannattaa ottaa jotakin vatsansuojalääkettä, jos niitä joutuu pidempäänkin/suuremmillakin annoksilla syömään ja parasetamolin kanssa tulee muistaa, että se käy maksan päälle, jos sitä enemmänkin kuurittaa. Ei siis yliannostelua ainakaan noiden kanssa, vaikka kuinka pirusti kolottaisi :wink: .

-Catapresan tai Britlofex auttavat monilla hyvin refloihin, mutta niitä saa käsittääkseni aika nihkeästi kotioloihin, mikä onkin ihan ymmärrettävää, koska ne saattavat heitellä verenpaineita ihan vaarallisestikin. Itselleni nuo eivät tulisi kysymykseenkään, koska verenpaineeni on normaalistikin häiritsevän matala.

-Duact auttaa mulla hyvin nenänvuotamiseen ja tukkoiseen oloon, mutta sekin on reseptilääke.

Oma kokemukseni on, että lähes kaikki reflaoireet saa lääkittyä siedettävälle tasolle(Tässä puhutaan kait bupresta tai muista miedoista oppareista? Kovempien oppareiden reflat ovatkin sitten rajummat, eivätkä niihin oikein mitkään lääkkeet auta, mutta onneksi ovat nopeasti ohitsekin) jollakin roippeella. Ainoastaan paleluun mulla ei auta mikään. Se on vain kärsittävä ja se onkin kaikista pahin oire IMO :imp: .

Googlettamalla “opioid serequel” löytyy esim seuraavaa…

Ameriikassa käytetään Serequel -nimistä ketipiaania, kun taas meillä se on Ketipinor. Sama aine kuiten vaikuttaa. Ketipinor lamaa keskuhermosta vähän samaan tapan kuin opioidit. Tuota kun huitaisee naamaan jotain 1000 mg annoksella, niin puolessa tunnissa pää nuokkuu, puhe sammaltaa ja jaoissa tuntuu olevan oma tahto minne ne tepsuttelee. Itse otin eilen 1600 mg ja hyvin toimi. En herännyt kertaakaan yön aikana ja nukuin 9 tuntia putkeen. Näin kivoja unia eikä aamulla ollut yhtään huono olo mistään. Ketipinor on reseptilääke, joten lääkärin puheille pitäisi mennä.

^ Ilmeisesti sä todellakin olet sen lääkityksesi tarpeessa, jos vedit eilen illalla 1600 mg ketiapiinia ja jo nyt pystyt tuottamaan noin selkeää tekstiä :open_mouth: . Mulla tökkisi pahasti ja pitkään jo 100 mg:n jälkeen.

Huomaa myös, että sulla ei ole mitään kokemusta opiaateista/opioideista. Niistä tulee nimittäin oikeasti hyvä olo, jolla ei ole mitään tekemistä sen aivokuolleen neuroleptipöhnän kanssa :wink:

Sori offista. Kaikki vähänkin tolkuissaan olevat ihmiset toki tajuavat ihan itse ja automaattisesti olla vetämättä tonnin ketiapiiniannosta mihinkään opparirefloihin. Toki se niihin auttaa siinä mielessä, että siinä zombietilassa ei liioin jaksa välittää pienistä kolotuksista ja hikoilupaleluista ja uni, jos sitä koomaa nyt uneksi voi kutsua, tulee taatusti :mrgreen: .

Mulla rupeaa jalat sätkii eikä uni tule millään, jo 25mg ketiapiiniannoksella. Lopun ajan lääke. Ei ole unilääke vaan aivojen sammuttaja…

Ookkonää Arkkis nyt ihan ookoo? :mrgreen: Tai no, kyllähän se ketiapiini on joillekin ihan tarpeen, enkä hetkeäkään epäile, etteikö se kenties lievittäisi harhoista johtuvaa tuskatilaa autuaasti, mutta 1600 mg ketiä ei ole tosiaan kellekään tarpeen, tai jos onkin, niin sitten on kyllä ihan jonkun muun leptin paikka. Korkeimmillaanhan tota syötetään kai jotain 800-1000 mg. Ketiapiinin ja kaikkien leptien tuhoisat sivuvaikutukset huomioon ottaen, se ei todellakaan ole tarkoituksenmukainen lääke mihinkään opparivieroitukseen. Kuten Winston tossa sanoikin, niin vaikka se jumiin vetääkin aivot, niin täysin eri tavalla kuin joku oppari. Ei siinä tilassa varmaan olekaan pahempia opparihimoja, kun ei älyä mistään mitään. :laughing:

Arkkiksen kehityskertomus päihteiden saralla on sarjassaan kyllä huikea. Rappioalkoholismista yskänlääkkeen kurlaamiseen ja kiljun keiton kautta ketiapiinin “viihdekäyttöön”. Mikä on seuraava askel?

Itseltä löytyy kyllä tenoxi ja xanorreseptit, eikä tule juuri käytettyä, mielestäni tulee vain paska olo, siksi mietinkin jos käyttäisi lyricaa mielialan nostamiseen sen 2-3viikkoa 300mg annoksella, siinä ajassa tuskin mitänä fyysistä riippuvuutta ehtii kehittyä.

Okei, no mä en tenoxin vaikutuksesta hirveästi voi sanoa ku en ko. lääkettä ole juuri ikinä testaillu, xanoreita joskus nuorena viihteily mielessä joo, ja siinä hommassa ajavat asian aikas hyvin lisättynä siihen vielä erinäinen liuta kaikkea muuta huimaavaa päihdykettä… :mrgreen:
Mut asiaan, katkolla ollessani antoivat pameja 40mg/vrk ja sen sai jakaa halutessaan aamu ja ilta lääkkeen jakojen yhteyteen, eli kyllä sillä jonkunlainen oloja lievittävä vaikutus täytyy olla, tuskin niitä muuten olis lääkäri mullekkaan määränny just opiaattien alas-ajon yhteyteen…? :question:
Kertokaa viisaammat mikä/mihin se perustuu, vai onko vaan tarkoitus “rauhoittaa” potilasta ettei vatuloi nitkujaan niin paljoa koko aikaa…?

Britlofex+lyrica+diapam, nuo minä kirjottaisin, lekuri jos oisin mä.

Siitä 2-3:sta viikosta: jos oot tökkiny vaikka oxyja ja smäckkiä, niin se 2-3vkoa on pahimmat. [size=85](olen kokenut, cold turkey, vittu että olikin olot, kun vuoden verran nappaillu paria sataa mg oxyä…)[/size]
Jos subua olet vetänyt niin ne reflat vasta alkaa 2-3vkon kohdalla kunnolla, voi kestää puolikin vuotta…
Siksi subu on vittumaisempi lopettaa, vaikka oireet ei oo läheskään niin pahat ku ns. kokonaisilla oppareilla, kestää ne paljon pidempään. Joka tarkoittaa helpompaa retkahdusta.

Varoitus, jos olet ollu ilman vaikkapa 3-4kk ilman ja sitten mietit (viddu, nyt varmaan puolikas menis nuppiin hyvin, kerran vaan…), ni älä ota. Syystä että reflat alkaa sitten alusta… :imp:

Kyllä!

Eli, se on joko tai: vedät tai sitten et vedä, välimuotoja ei ole.
Ei ole ns. viihdekäyttöä, korkeintaan opparikokeilujen alussa.

^ se on joko tai: vedät tai sitten et vedä, välimuotoja ei ole.
Ei ole ns. viihdekäyttöä, korkeintaan opparikokeilujen alussa.

yli 90% totta mutta jotkut harvat(alle 10%) tapaukset kykenee ainakin jollaitavalla hallittuun/satunnaiseen käyttöön vaikka joskus maistunutkin runsaamminkin(koskee kaikkia päihteitä ei vain oppareita). ite lopetin subun onnistuneesti bisse, myssy, lyrica, tenox, tramalilla(oikeastaan tramal oli ainut varsinainen korvaaja koska muut aineet oli menny jo säännölliseti vuosien ajan), otin myös muutaman kerran oloa helpottavia satseja xonea parin kuukauden aikana kunnes alkoi helpottaa. nykyisin lopettanut lyricat ja bentsot enkä muitakaan päihteitä nauti kuin harvakseltaan, vain bisse menee useampi päivä viikossa tosin enää 1-3 annosta mäyräkoiran sijaan.

Kuulostaa liioitetulta tuo bupren 1-6kk reflat, itsellä takana siis morfiini oraalisesti 2v, ajattelin kyllä luvata itselleni kaikki päihteet vieroittautumista varten, parhaiten on toiminut lakka ja pore, js gabapenttiini (3g-5g/pv) + lyricat (600mg/pv) isoilla annoksilla. Jos reflat kestäisi puoli vuotta, niin ei ole järkeä ollenkaan lopettaa, noin kauan ei kyllä uskalla ottaa poretta tai lakkaa, lakalla maksimi on 2vk jatkuvaa 24h käyttöä. Tramadoleja olen joskus käyttänyt 2kk päivittäin ja ne reflat kesti vain pari päivää, eli uskaltaako tramaleille korvata vai pitkittääkö refloja?

Helvetti kun on tuo työ estämässä kunnolla vieroittautumista, töihin ei ole asia viekkareissa se on täysin selvä. Pitää kysyä jos lääkäri määräisi 5g annoksia gabapenttiinia päivittäin ja lyricaa 600mg.

No jaa, reflojen pituus on yksilökohtaista. Itsellä on reflat alkaneet bupresta siinä 7-10vrk:n kohdalla ja kestäneet pahimmillaan pari kuukautta, vaikka oli oksikodoni päällä koko ajan. (Olin siis vuorotellut noita kahta.) Ensimmäinen kuukausi oli pahin ja toinen sitten helpompi, mutta ei 2-3kk ole liioittelua ja voi kai joillain kestää sen 6kk. (Bentsojen reflat kesti mulla puolisen vuotta ja lopulta ajauduin aloittamaan uudestaan, koska en saanut oloani ilman “normaaliksi”). Mä korvaisin tramalilla varoen.

Ja mitä muiden edellä mainittuihin lääkkeisiin tulee, olen itse kokenut parhaimmaksi ottaa parasetamolia ja buranaa/pronaxenia pieninä annoksina jopa 8 kertaa vuorokaudessa, jotta olen saanut pidettyä lämpötilavaihtelua mahdollisimman vähäisenä. Noin tehdessä tulee tosin laskea tarkkaan määrät, ettei ota liikaa ja pitää vaikka kirjaa niistä ja vatsansuojalääke on suositeltava.

IMO palelu on vain vittumaista ja varmaan vähiten pahaoire kunnon refloissa, mutta se onkin juuri se jota ei vie oikein mikään reflalääke pois paitsi sitten itse muut opioidit… :mrgreen:

Mielstäni neurontin, lyricat ja lakka noista oistaa ihan hyvin,