Hyvästi tissuttelija-minä - tervetuloa takaisin elämäni

Havahduinpa erikoisiin mietteisiin tänään näissä tissutteluuni liittyviä asioita pohtiessani.

Herrajestas mitä tekosyitä sitä onkaan itselleen keksinyt suodakseen itsensä lipittää niin siideriä kuin ihania skumppia jo päiviä, viikkoja, kuukausia ja vuosia … vuosikymmeniä - välillä joitain vuosia hillitymmin (mutta silloinkin varmasti säännöllisesti - ainakin joka viikonloppu), mutta viimeiset vuodet sitten toleranssia rajusti kasvattaen - liki joka ilta. Hyvänä mittarina voin pitää omaa vatsan seudun kasvua ja järjetöntä 20-30 kg:n ylipainoa.
Mutta töihin olen AINA kyennyt - sehän se on se mittari jolla olen mielessäni perustellut itselleni hallitsevani juomistani.

Mutta siitä työstä: Olen saanut viimeisen parin kolmen vuoden aikana järjestettyä itselleni sellaiset työajat, että saan nukkua myöhään ja valvoa myöhään - ja siten iltaisin tissutella unilääkkeeksi.

Minulla on olleet niin voimakkaat (lue helvetilliset) vaihdevuosioireet jo yli 12 vuotta, että tissuttelemalla olen saanut nukuttua sikeämmin yöni eikä aallot ole herättäneet minua ennen aamuyötä. Heräämisillä aikoinaan aloin järjestää työaikojani siten, että saan edes sitten aamulla levätä ja torkahdella hikoilujen ja heräämisten jälkeen. Ettei ahdista ja potuta ihan 24/7. Pah, tissuttelua varmasti vaan ajattelin silloinkin,…

Tiedän ja tiedostan, että alkoholi sekä ylipaino pahentaa vaihdevuosioireita. MUTTA olin 3 vuotta raittiina tuosta ajasta eikä ne aallot vähentyneet ollenkaan eikä silloin minulla ollut edes ylipainoakaan. :open_mouth:
(ja joo ; en voi käyttää hormonikorvaushoitoja jos jollekin tuli mieleen :bulb: )

Noh, nyt olen kyllästynyt tähän ihan sairaan passivoivaan alkoholin käyttööni. Vuosi sitten jo liityin tuonne Vähentäjiin, mutta se ei minun kohdalla toiminut. Minulle on alkoholin suhteen NYT selvää, että joko juon toleranssia kasvattaen tai en sitten juo ollenkaan.

Tervetuloa takaisin elämäni parhaat fiilikset joita koin sen kolmen raittiin vuoden aikana

Heips Ainasataa.
Kovin tuttua on tuo vapaa työaikojen soveltaminen. Hyvähän se tietysti on, mutta tuon tissuttelun kanssa ei ehkä paras setti.
Senhän sinä kyllä tiedätkin.
Unilääkkeenä alkoholi.
Paljon käytetty, mutta pidemmänpäälle varmasti huono ratkaisu.
Unilääkkeitä hetkellisesti käytin minäkin raitistumisen alussa. Vaihdoin lääkkeet kuitenkin hyvin nopeasti liikuntaan. Aloin kävellä kaikessa rauhassa. Luonnollista lääkettä luonnosta.
Kävellessä on myös aika mukava kuunnella musiikkia, kuunnelmia, äänikirjoja, opiskella kieliä…
Ylipainosta hieman itselläkin kokemusta. Viime talvena pudotin painoa 16kg. Motivaationa minulla oli eräälle vuorelle kiipeäminen kesällä. Ylipainoisena en olisi sinne ehkä jaksanut nousta.
Olen kyllä saanut 5kg takaisin tuosta pudotetusta määrästä. ?
Hyvän unen määrä on avain moneen vaivaan. Oletan että se on asia joka sinun tulisi saada kuntoon ensimmäiseksi, toki alkoholin käyttöä voit vähentää samalla.
Uni on todella tärkeä tukijalka kaikessa!

Putkis

Kiitos Putkis kommentoinnista :smiley:

Nyt ensimmäinen viikonloppu edessä tätä raitista loppuelämääni ? hyvä fiilis on - suorastaan riemuvoittoisa kun vihdoin päätin lopettaa tissuttelun.

Mulla niin ihanat muistot niistä 3 selvästä vuodesta jotka vietin viime vuosikymmenellä.

Olen tällä viikolla mennyt ajoissa sänkyyn katsoo kännystä sarjoja. Eilenkin jo klo 19.30 kun oli vilu ja väsy. Taisin nukahtaa jo ennen yhdeksää. Nämä ensimmäiset viikot varmasti menee voimia kerätessä ja kropan toipuessa ainaisesta tissuttelun himosta.

Hyvä tsemppi ja tarmo on mulla nyt. Tosi tyytyväinen kirkkaisiin aamuajatuksiin :sunny:?

:smiley:

Hyvä alku ollut- käsittämätöntä kuinka helppoa. Ehkä johtuu siitä, että päätös kypsynyt viimeisen vuoden ajan kun olen yrittänyt pitäytyä vain viikonlopputissuttelussa. Kyllästyin itseeni.

Ja ihan järkyttävää elää siten, että silmissä kiiluu aina tuleva perjantai ja alkoholi. Jää elämättä arkipäivät ja -illat.

Enpä muista milloin viimeeksi olen ollut juomatta viikonlopun - taisi olla v. 2012.