Hyvää Äeteenpäivää !!

Hyvää Äitienpäivää, mussukat ja karanneet ja palanneet.

Saatiin kerrassaan upea päivänvalo tähän Toukokuun toiseen sunnuntaihin. Toisinaan oma synkkärini osuu samalle päivälle Äidinpäivän kanssa, sillä syntymänivalmistelu osui Elokuulle. Oma, rakas Äitini asuu pk-seudulla ja olemme yhteyksissä viikoittain langattoman viestintälaitteen välityksellä. Äiti-poikasuhde ei ole tuhoutunut meikän pitkällisen juopottelusekoilujen aikana, mutta kovilla on ollut tuokin suhdanne etenkin 90-luvulla ja kaikkeenhan vaaditaan luottamusta, joka meillä on tänä päivänä aitona olemassa.

Äidit on ihania. Olen aina pitänyt muistakin Äideistä, etenkin joidenkin tyttärien mutseista. Anoppihuumoria en mitenkään ymmärrä, sillä rakkaan naisen Äidin pilkkaaminen on jotenkin epäloogisen outoa. Ehkä olen vähän tiukkis tämän asian suhteen.

Useimmilla on vanhemmat ja oman kokemukseni mukaan mammanpoikakin voi olla kova jätkä, kuten Elvis tai… tai…

Moni taistelukentällä viimeiset hetkensä kokeva raavas mies huutaa viimeisillä voimillaan Äitiä apuun.
Ihan kaikkeen ei mutsikaan pysty, mutta olen nähnyt, kuinka voimakkaita persoonia ja
rakastavia hahmoja Äidit ylipäätään ovat paitsi täällä Suomessa, myös laajemmin
maailmanmitassa, sillä Äidinrakkaus on universaalinen ilmiö ja eläinkunnassakin
on omat, rakastavat emonsa.

Kuvaisin Äitejä elämän kivijaloiksi, eikä tällä tarkoiteta fyysistä hidastumista.

Mutsinpäivänä on hyvä muistaa, että lätkäpeli ja formulat kuuluvat tähän 2010-luvun pakettiin pysyvästi :laughing:

:arrow_right:

Hyvää äitienpäivää kaikille lukijoille!

Oman raittiuteni alkulähde juontuu vuoden 1935 äitienpäivään.
Silloin newyorkilainen hiljattain raitistunut Bill W huolestui vieraassa Akronin kaupungissa ollessaan raittiutensa säilymisestä. Joidenkin vaiheiden jälkeen hän tapasi tunnetun juopon, tri Bobin, jonka kanssa keskusteltuaan he uskoivat pysyvänsä raittiina kertomalla oman juomisensa ja raitistumisensa tarinan vielä kärsivälle alkoholistille. Muutamassa vuodessa heidän lisäkseen raitistui joitain kymmeniä, ja he rupesivat kutsumaan itseään Nimettömiksi alkoholisteiksi.

Erikoisesti näin äitienpäivänä tiedostamme, että miljoonat rakastavat äidit ovat toivoneet ja rukoilleet lapsilleen raitista elämää. AA on yksi vastaus heidän toiveisiinsa.

Tänään et ole yksin