Huumetesti näytti väärin!

Miten on mahdollista. Kävin testeissä liittyen lääkitykseni seurantaan. Testissä näkyi normaaliin tapaan bentsot ja oxyt mutta lisäksi TRAMAL???

En koskisi tramaleihin pitkällä tikullakaan koska ne aiheuttavat minulle mieletöntä kutinaa??? Mistä moinen on voinut johtua? En ole ottanut tramalia myöskään vahingossa, koska sitä ei edes kotonani ole.

Eikö kellään tietoa? Tämä asia mietityttää tosi paljon. Netistä etsimällä löytyi paljon tapauksia joissa testi näyttänyt väärin. Lähettivät sen jonnekkin tarkastukseen.

Joo noit seuloi vois samantien heittää kolikkoo 50/50 :confused: Mythbusteris ne testas just saako unikonsiemen leivoksista positiivissen seuloissa ja niin kävi. Kuulemma tosi moni menettää työnsä virheellisen seulan takia, mutta jos viedään labraan niin saadaan kyllä selväksi mitä aineita on vetäny.

Tjuu no itse olen ollut kerran yhden toimenkuvistani puoleen, koulutuksessa jossa juuri testattiin noita tikkareita ja puhuttiin juuri niiden luotettavuudesta ym. Vaikka tuollaisen hintahan on niin kova, että melkein jo ohjeistuskin että saa olla todella painavat perusteet niiden käyttöön koska kaikki on vähän millä tahansa sektorilla “määrärahoista tai tuloksesta pois” niin tuonne niitä oli varattu kokeiluun kunnolla ja juuri testimielessä katsottiin näyttävätkö ne väärin. Oli ihan sovittu, että jos jollain näyttää jotain epämääräistä niin sitten verikoe, kyse siis ihan testauksesta. AIka luonnollista, että sellainen henkilö ei paikalle olisi varmaankaan tullut, joka olisi epäillyt tulevan esiin jotain ns. ikävää… :unamused: Mutta yhdellä henkilöllä tuollakin näytti amfetamiinin kohdalla positiivista, kyse oli toisen reseptilääkeaineen aiheuttamasta virhetuloksesta.

TOSIN sikäli en näe ongelmaa kovin isona, ehkä ulkomuodostani johtuen ja välillä olleiden kakkosautojen kunnosta, on itselläkin ollut “varmistetaan nyt…” tikkari suussa tien päällä pari kertaa jokusen vuoden aikana. Koska kummiskin mennään verikokeiden kautta aina ja tikkari vain on se sellainen “voitteko nousta autosta” esimittari. (Jota harvemmin pannaan suuhun kuitenkaan ilman MITÄÄN epäilyä…ihan jo se hintapolitiikka). Kummiskaan mitään oikeusmurhiahan tässä ei sikäli tapahdu, koska tässä nyt ei ole sitäkään väliaikamuutosta kuin alkoholi - tien päällä - veri/tarkkuusalkometri. Eli se mikä siellä kropassa on, niin se siellä kyllä pysyykin. Ja jos mitään ei ole, niin sitten virheellinen testitulos. Mielipaha nyt tietysti aiheettomasta, etenkin jos on joku täysin nuhteeton jolle epäily päihtyneenä/huumaantuneena ajamisesta aiheuttaa yleisönosastokirjoitusvimmaa viideksi vuodeksi :wink: Mutta jos jotain näkyy, niin resepteillähän sen sitten saa oikaistua jos on asiallisesti käytetty. Tietty rajanvetoa voi tulla joskus, että no okei, se ei sitten ollut mitään kiellettyä ainetta MUTTA täällä on nyt tätä pitoisuutta vähän liikaa tämän laillisen respalääkkeen kanssa sitten… Josta pitäisi hiukka nyt miettiä mitä tehdään. Mutta nehän sitten ihan tilannekohtaisia juttuja. Joten siis jos näkyy tien päällä jotain virheellistä, niin ei siitä tuomiota saa. Korkeintaan ajanhukkaa ja mielipahaa jos joutuu takaloosteriin ja kokeisiin.

Ja korostan kyllä todellakin sitä, että ei tässä maassa kyllä “syytön” työtään menetä tai kuseen joudu liikaa, kun on asialliset perusteet. Sitähän se ei tarkoita, etteikö voisi tulla jotain kuraa siitä kun testi näyttää väärin ja taustalta paljastuukin labrassa sitten jotain muuta josta ei selittämällä selviäkään…Vaikka ei sitä nimenomaista joka näytti väärin. Mutta sehän nyt vähän noiden tarkoitus onkin, että ne vähän yleisemminkin paljastavat sitä kenttää mitä varten on tehtykin. Mutta ajatellaan nyt jo ihan sitäkin, että Suomessa syö muutama sata tuhatta aikuisväestöön kuuluvaa työikäistä ihan erilaisista masennus ja mielialalääkkeistä lähtien “nappi päivässä” linjalla kaikkea ja niitä työnnetään kuin antibiootteja liukuhihnalla, että ai väsyttää ja ketuttaa, ota tuosta pariksi kuukaudeksi niin eiköhän se siitä. Joten mitä enemmän lääkkeitä massana syödään, niin tottakai jokin voi yksilöllisenä tilanteena tai yhteisvaikutuksena antaa jonkin väärän positiivisen tms. Mutta tosiaan veri ei valehtele, sanotaan näin. Se on jokaisen ihan jo perusoikeus vaatia varman tuloksen antava varmennustesti jos jokin ensimmäinen testi eli juuri tikkari tai seula lähinnä, näyttää väärin ja siitä on tulossa ihan kohtuutonta skeidaa niskaan tilanne huomioiden. No, koskapa ei tulisi jos vaikka työpaikalla tehdään testi johon suostuu enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti ja siellä näkyy joku laiton aine…

Kävin tosiaan AA-lla testeissä. Tai mulla oli sinne lekurille aika ja sanoin että ottakaa ne testit vaikka valmiiksi, en kyllä tiennyt pitikö niitä edes ottaa, mutta pyysin kuiteki ottamaan.

No hoitsu tuli sitten lapun kans ja kysyi onko nämä oikein. Katoin ensin että juu onpi oikein, vilkaisin sitten lappua uudelleen ja hoksasin että siinä luki tramat+. Sanoin että tuo ei voi pitää paikkaansa, en käytä tramalia. Enkä siihen todellakaan koskisi, kokeiltu on. Sanoi vievänsä testin jonnekkin tarkistukseen, tiedä sitten minne. Ens viikolla pitäis tulla vastaus… :stuck_out_tongue:

Kyllä tuon tikkutestin perusteella on hyvin usein määrätty väliaikaiseen ajokieltoon jopa viikoiksi, kun odotellaan verikoetulosten varmistumista. Toisinaan sitä on käytetty jopa kotietsinnän perusteena. Eli kyse on todellakin paljon suuremmasta asiasta kuin pelkästään mielipahasta ja ajanhukasta. Eivätkä nuo tikkutestit todellakaan ole niin kalliita kuin annat ymmärtää, parin euron luokkaa kappale.

Lisäksi opiaattien testaaminen tuolla testillä on täysin järjestöntä, reseptivapaata kodeiinia kun saa kuka tahansa apteekista ja sen erottaminen laittomasti nautitusta on täysin mahdotonta. Aamulla otettu yskänlääke siis saattaa pahimmillaan johtaa jopa useiden kuukausien ajokieltoon sekä ranagistukseen huumausaineen käyttörikoksesta, joka taas varsin herkästi aiheuttaa turvallisuusselvityksen hylkäämisen vuosiksi eteenpäin.

Tämän Itä-Suomen hovioikeuden päätöksen jälkeen rattijuopumukseen syyllistyy jo sillä, että on tietoisesti oleskellut tilassa, jossa poltetaan kannabista, vaikka ei sitä itse olisi polttanutkaan.

Juu kaverilla näky kans bentsot vaikkei ollu käyttän koskaa

Huolimattomasti muokattuja lainauksia, pahoittelen, nyt on korjattu.

Jos asiasta tulee jotain seuraamuksia, niin kannattaa vaatia testiä sairaalan kautta. Näkyy 99% varmuudelal mitä on syönyt ja mitä ei. Sinne on listattu suunnilleen verilätytkin niin sieltä ne selviää.

Tuosta kodeiinipitoisesta yskänlääkkeestä, että päivää aiemmin otettu 1krt* oikea annos=15ml reseptivapaata yskänlääkettä riitti ainakin itselläni antamaan positiivisen tuloksen opiaateille. Asiaa kun alettiin miettimällä miettiä, niin lopulta muistin tuon yskänlääkkeen jota en ottanut 4krt/pv vaan vain yhden kerran. Testi viivattiin tällöin yli. Runsaasti unikonsiemeniä sisältävät leivät yms. omituiset asiat, saattavat antaa positiivisen tuloksen…

^Myytinmurtajissahan ne veti unikonsiemen tuotteita sai positiivisia tuloksia vuorokauden verran. Tuskin tramadolista kukaan vääntää sämpylöitä kuiteska. :mrgreen:

Tässä on viimeaikoina testattu tai kyselty ja pyydetty käveleen auton ympäri, olen ottanut teemuista kopion ja parista muusta kun respa jää apteekkiin. Auto perässä ja valot välähtää niin kone katsoo rekkarin ja sitten stop, ei ole riittänyt kopiot vaan ovat soittaneet sairaalaan tai terkkariin onko totta ja saako ajaa. Olen aina päässyt jatkamaan matkaa mutta varovasti on käsketty ajaa, tilanne meni niin pahaksi että ostettiin vaimolle oma auto omalla nimellä vaikka minä olisin saanut halvemmat vakuutukset. Olen silmätikku joka pysäytetään aina ja tykkään pilsneristä niin tulos on 0.1-0.2 promillea niin koska olen juonut ja mitä. Mulla on lääkärin todistus että käyttämäni määrä ei estä ajoa mutta otappa aamulla 0.4 teemu ja diapan+muut lääkkeet niin tikkari kirkuu väreillä. Pari kertaa meinattu viedä niin sanoin et ensin kotiin syömään ja ottamaan insuliini että vajaa tunti on siihen aikaa tai soitatte lanssin tänne. Hirveetä mutinaa ja taas soitto, eivät uskalla viedä että sokeritaudista jotain hyötyäkin.