Huumekoirat

Tuli torstaina polteltua elämäni ekaa kertaa kannabista parit imut. Maanantaina täytyisi ulkomaille lähteä lentokoneella, voiko huumekoirat haistaa mitään, jos on pessyt vaatteet jotka olleet polttaessa päällä… toisaalta oon ajatellut jättää ne vaatteet kotiin varmuuden vuoksi, mutta voiko mitenkään muuten haistaa?

Anteeksi tyhmyyteni.

Ja kun koira haistaa selitykset on selitetty…

Ainiin, unohtui sanoa, että tää jointti tosiaan poltettiin sisällä… jääköhän silon vielä tiukemmin vaatteisiin, hiuksiin jne? Vaatteet nyt oon päättäny jättää kotiin jotka sillon oli päällä.

onko tämä nyt vitsi vai ei? Se huumekoira kannabiksen savujäämistä reagoi mitenkään, nehän merkkaa vain ne hajut mitkä nille on opetettu ja kannabiksen savun haju ei kuulu niihin koska harvempi salakuljettaa kannabista savuna… Ja se koira jonka hajuaisti on milj. kertaa parempi kuin ihmisen erottaa kyllä savujäämät ja polttamattoman tuotteen toisistaan niissä ei ole kumminkaan 100% sama haju, sit jos hierot “valmista kamaa” vaatteisiisi ja hiuksiin voi olla, että alkaa koiraa kiinnostamaan.

Kyllä meilläkin ne koirat oli kiinnostuneita ku Damista tultii; saatto ehkä johtua siitä et oltii syöty spacecakejä, poltettu savua (eikä oltu pesty vaatteita) ja lisäks oli väsäys-alusta mukana jossa oli vielä ihan mitätön määrä kukkaa. Eipä ne silti merkanneet et oltais mitään tuotu. Eli kyl ne jäämät haistaa mut ei niit oo koulutettu mitää pieniä määriä merkkaamaan. Mullakin oli mukana Dexeä sekä mennessä että tullessa eikä ne haistanu edes sitä muutamaa milliä dextro-amfea. Tai varmasti haistoi, mut ku tarkotus on löytää ne ketkä tuo niitä huumeita, ei niitä ketkä on niitä käyttäneet… Tutul kävi kytät ja oli niiden narttu-koira kiimassa ni eipä tää huumekoira haistan mitää vaik pöydäl oli pari gemmiä PL:ää…

Se koira joko haistaa ja merkkaa tai ei, sillä ei ole mitään loogista ajattelu kykyä tyyliin… sniif tuo haisee hieman hasalle miepäs haistan uudelleen sniif juu tää on vaa vetän hatsit ei sillä ole mitään jemmassa en mie tätä merkkaa. Ja tuo malibun viimeinen lause kannattaa markkinoida salakuljettajille, että ostakaa synteettinen keltarauhashormoni annos ja valelkaa huumeet siihen niin huumekoira ei haista mitään… :laughing:

Tässä lainaus vielä koiran nenästä…
-Koiran käyttäminen huumeiden etsinnässä maamme raja-asemilla, lentokentillä ja satamissa perustuu koiran ylivertaiseen hajuaistiin. Koiralla on noin 200 miljoonaa hajuaistisolua enemmän kuin ihmisellä, ja koiran hajuaisti on miljoona kertaa ihmisen hajuaistia parempi-

E: Et kyllä se haistaa ohimenevän LAKUPIIPUN ja pierutkin, mutta ei reagoi kun niihin hajuihin mihin se on koulutettu.

^Se on totta että koirat haistavat todella tarkasti ja siksihän niitä käytetäänkin. Tosin tuo keskittymiskyky ei kestä kuin korkeintaan ½h, mielummin vartti per koira. Mulla tullis työssäkäyvä ystävä sanoi et jos on niellyt aineita (mitkä siis koira tuntee) niin koira haistaa sen penkistä vaikka tää ihminen olis lähtenyt siitä kävelemään jo joku aika sit pois.

Meillä tuo koira hiukan enemmän haisteli just taka-puolta, varmasti koska caket tuskin kokonaan edes imeytyy, etenkin jos niitä on syöny 3 pv:nä viidestä. Voihan koira erehtyä myös, jos joku on poltellu kunnolla vielä lentokentällä, niin saattaahan se merkata. Ihmettelen IMO vain ite, et eikö Hollannissa mm. koiria opeteta tunnistamaan cannabista. Tai ei ainakaa tulis mieleen et sitä laittomast maahan vietäis ku kiintiö on siihen määrään… Hinnat alhaiset jne.

Mut mä olin kantanu 4pv kukkaa taskussa ja voi hemmetti ne kyl hais kunnolla kukalle; eipä tuo koira joka oli Suomen puolella (ja oli 2 kyttää, koira ja mä avokin kans ainoastaa siinä) kyl suuremmin innostusta osoittanu. Kait sitä hiukan katotaan myös et jos kone on just laskeutunu Damist tai jostain muusta maasta jossa polttelu on laillista, ni varmasti tarkastukset ovat silloin selkeissä tapauksissa joissa koira ei osoita vain kiinnostusta vaan merkkaa varmasti… Eipä tuossa mitää laitonta kuitenkaan ole ku on maassa jossa tuo on laillista…

PS: Mä uskon et tuore kukka ja vaatteissa/ muulla tavalla tarttunut haju on koiran aisteissa melko hyvin erotettavissa… Muutenhan tulis jatkuvasti valituksia matkustajilta… :wink:

Käsittääkseni se koira “haistaa vain silloin” kun pyydetään haistamaan, eli suomeksi kun se koulutetaan leikkimisperiaatteella (missä pallo etsi jne.) se myöhemmässä työssä toimii myös samoin ja on aktiivinen juuri mainitsemasi n.15min. eikä 24/7 niinkun jotkut luulee. Sen koiran nokkaanhan tulee koko ajan hajuja ja jos se pienellä aivokapasiteetillaan joutuisi niitä koko ajan analysoimaan niin sehän sekoaisi. Esimerkkinä eihän koulutettu koira lähde säntäilemään autojen/ihmisten/pallojen perään muutenkaan vaan silloin kun sitä erikseen niin käsketään tekemään. Eli jos koira ja omistaja kävelevät iltalenkillä ja vastaan tulee joku rastafa joint smoker niin ei se koira reagoi mitenkään, niin ei se kentälläkään jokaiseen epäilyttävään hajuun voi ryntäillä ellei erikseen käsketä.

Mitens kun oon menossa kattoon miestäni sunnuntaina vankilaan,niin “merkkaako” se huumekoira mut,jos olen polttanu aamulla kannabista? Jos oon esim. polttanut kaks jointtia ja siitä olis vaikkapa 1,5tuntia aikaa. Vaatteet varmaan ainakin kannattaa vaihtaa…suokaa anteeksi tietämättömyyteni :unamused: