huumeet raskausaikana -äänestys

Hei, frontti, eiks sun vaimo rilluttele sun kanssa? :stuck_out_tongue:

Jeh, mut kerrosvoileipä kinkulla. :smiley:

Läppä, paitsi Holly vois tulla.

Jos viet mun shoppailemaan voisin tullakin.

tää kuuluisi OFF TOPICCIIN…

Mitä haluut ostaa? Nyt on massii, et oikeen ahistaa. Mä pyörähdän Kallioon, mee raflaan.

Mennäänkö naimisiin? :blush:

:smiley:

No joo…hihihihii… :smiley:

Kyllä käyttäisin

Jos maailmassa on mitään oikeutta niin en tule koskaan raskaaksi. Ei minulla ole mitään pakkoa hyysätä yhtään ketään, tekisin tasan mitä huvittaa matkalla aborttiin. :angry:

Mutsi oli kolmivuorotyössä raflassa ja sen lisäksi aloitti röökinpolton n. 10 v. Alkoholia ei varmaan määräänsä enempää juonut, ja täys kympin vauva syntyi. Myöhemmistä edesottamuksista voidaan syyttää enemmän ulkopuolisia vaikutteita ja kusipää-isältä saaatua ADD geeniä. Että siitä vaanr rairairai. Kunhan joku tolkku, veren mukanahan kaikki menee.

Mä voisin vaik harkita itsekin tupakkalakkoa, jos mun muija olis raskaana. Edellyttäen tietty et hän olisi MULLE raskaana.
Enkä muutenkaan hyväksy, et jotkuu vetää roinaa ja samal tulee vahingossa gravidix ja jatkaa vaan. Et ei voi sanoin kuvata meidän kunnon kansalaisten vitutusta…

Se on huomattavasti helpommin sanottuna ku tehty. :frowning: m.

Itse asiassa, ei välttämättä. Koska tunnen monia ihmisiä jotka ovat lopettaneen just samantien kuin seinään päihteilyn kun ovat saaneet tietää odottavansa. Minä uskon, että se on paljolti kiinni omasta tahdonvoimasta ja halusta ja siitä ovatko äidin vaistot heränneet vai viitataanko kaikelle vain kintaalla ja antaa mennä vaan. Minä olen sillä kannalla, että kaikkeen pystyy jos vain oikeasti haluaa, se että kuinka voimakas se halu ja tahto on, onkin taas eriasia. Ei, en väitä etteikö se olisi hankalaa ja etteikö siihen tarvitsi apua, mutta sitä saa pyytämällä.

Sanja :unamused:

Nistit on usein lähes täydellisen itsekeskeisiä ja useimmiten narkkaavat myös raskausaikana. Kuuluu taudinkuvaan, kannattaa oikeesti miettiä lähteekö hankkimaan lapsia jos on päihdeongelma.

Itsekkäitä ollaan juu, mutta ei saa siltikkään yleistää. Ei kaikki vedä raskaana ollessaan. Ja tuossa olen samaa mieltä, että lapsia ei pidä hankkia jos ei voi olla vetämättä ja jos ne tulee vahingossa ni sit on valittava, joko lapsi ja raittius tai ei lasta ja vetäminen. Mutta eihän se helppoa ole, helppo on puhua, mutta asialle tekeminen onkin sitten eri juttu. Eikä lapsia saa tehdä sen takia, että sitten voi lopettaa vetämisen, vaan se vetäminen on lopetettava itsensä takia ja sitten hankittava niitä lapsia. Vahingot on nyt asia erikseen. Minä jopa jollain tapaa kannatan sitä, että ihmiset jotka tulevat raskaaksi ja vetävät voitaisiin laittaa jonkin sorttiseen pakkohoittoon ja jatkaa sitä hoitosuhdetta myös lapsen syntymän jälkeen koska silloin retkahdusvaara on suuri. Mutta nyt taitaa jo lähteä tämä rönsyilemään…

Sanja :unamused:

Olkoon yleistämistä mut usein nistit nyt vaan on todella itsekeskeisiä. Ei kaikki vedä raskausaikanaan en minä sellaista ole väittänyt. Jos sitä tarkoitit.
Muuten olen samoilla linjoilla asioista kanssasi.

En kyl ymmärrä miksei jengi tee aborttia siinä vaiheessa jo kun hiffaavat ettei todellakaan ole valmiita vielä saamaan pentua…

Abortti kunniaan! Tääl on aivan liikaa väkee jo muutenkin, enkä ainakaan itse aio sitä väen paljoutta edesauttaa. Vaikka tietenkin jos vahingossa pumppaisin jonkun ämmän raskaaks ja se ei aborttiin suostuis niin eipä siinä paljo sit mitään mahda…

Siihen vahinkoonkin voi vaikuttaa huolehtimalla siitä ehkäsystä. Vaikka onhan siinä se pieni mahdollisuus tulla raskaaksi vaikka ehkäsy oliskin kunnossa. Mutta: mä en ymmärrä, minkä takia miehet (yleistän, empiirisen tiedon perusteella) ovat lähes poikkeuksetta valmiita panemaan ilman kortsua. Hei haloo.

On vaan yksi ihminen joka voi vaikuttaa yksilön päihteiden käyttämiseen, ja se on se henkilö itse!

kukaan niitä aineita ei väkisin tunge suoniin, suuhun tai nenään, itse sen tekee. Ei se huume sieltä pöydältä sieraimiin hypi. Yksinkertainen juttu, päättää vaan ettei käytä.

Sen verran tahdonvoimaa pitää olla jos on raskaana :angry: :exclamation:

Ite kyl käytän kortsua aina paitsi näissä tapauksissa jos on ollu jo pidempi suhde ja muija syö e-pillereitä jne. Mutta jos on joku tuntematon muija niin ehdottomasti käytän.

Vaikkakin aika vähissä tuo seksielämä ollut viimeaikoina =/

Tahdon VOIMALLA! :confused:

Minulla heräsi äidinvaisto vasta lapseni syntymän jälkeen, siitä asti olen harmitellut aineitten käyttö raskausaikana, ennen äidinrakkauden diskoveria yritin järjenkäytöllä pitää itseäni kuivilla -se meni huonosti.

Haluan nyt lyhyesti kertoa omaa tarinaani; Kykenin olemaan raskausviikkoon 11+5 asti käyttämättä mitään päihteitä, sitten retkahdin, enkä päässyt takaisin kuiville ennen kuin muutin ensikotiin.

Onnistuin kyllä pitää määrät paljon pienempinä kuin ennen raskautta ja alkoholia en käyttänyt kuin ykkönen pari kertaa saunassa. Tupakointiakin vähensin neljännekseen, samoin resepilääkkeet. Vauva sai 10 pistettä apgar(vaimikälie)testissä ja ei ole vielä näyttänyt minkäänlaisia oireita poikkeavuudesta. Minulla oli säkä siinä asiassa.

hävettää marianne.j :blush: