Huumeet on elämäntapa

Oon kolmekymppinen mies ja elämä ollu ihan hakusessa jostai 18v asti. Mitää rauhottumista ole tapahtunut vaan homma menee hullummaksi vuos vuodelta. Nykyää menee 0,5-1l kirkasta päivässä ja siihe päälle niin paljon benejä, Lyricoita ja tramaleita kun mahollista. Tietty usein tulee myös vedettyä päälle subua tai piriä mutta ei joka päivä. Oon niin tutkalla monesti ettei oo päiviin mitään tietoa päivästä, kuusta tai ees vuorokauden ajasta. Nyt on vähän parempi jakso vaihteeks. Mulla on myös vitun skitso muija jonka kanssa hakataan toisiamme sekopäissää. Se vetää kanssa ihan huolella. Nyt yrittivät laittaa mua kuntouttavaan työtoimintaan mut enhän mä sinnekään pystyny menee. Vihkoon seki homma

Onko muilla kokemusta tällaisesta elämäntavasta ja noidankehästä? Jos tästä ny pääsis pois niin vois ehkä jotain vielä tulla elämästä. Ei vaa mitää tietoa miten koittaa kun selvin päin en oo oikein koskaa. Vinkkejä ja kokemuksia kiitos

Sehän oli kiva vastaus. Onkohan huumefoorumi sulle ihan oikea paikka?

:mrgreen:

Tämä on kuule päihdefoorumi, senkin höpsö. Tsemppiä!

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]

Veit jalat suustani!

sun elämän tapa on käyttää huumeita. huumeet voi olla elämän tapa ilman et on kokoajan pierus, vuosia sitten kun päätin lopettaa päivittäis kuosaamisen mulle sanottiin et mun huume ongelma ei oo niiden käyttö vaan kiinnostus niihin, oisko huumeet sun elämän tapa jos et käyttäis niitä? joillekkin on niistä voi lukea, niitä voi tutkia ja niiden vaikutuksia voi pohtia ilman että niitä on pakko vetää(pohja kokemus tosin kyllä tarvitaan) sen luokittelisin että huumeet on elämäntapa. jos kuosaat jokapäivä nii sun elämäntapas on päihdeongelma.

^oon samaa mieltä. Vaikka en oppareita nyt käytäkkään (lukuun ottamamatta bupre-laastaria) mutta mietin niitä erittäi usein. Sitä tunnetta kun se nousee kohahtaen päähän… Kun hetken on hyvä olla, kun maailman murheet on pois… Eli joku ongelma mulla on. Koko ajan oon uskonu etten mitään oloja oo hakenu. Mut nyt jälkeenpäin ajatellen se on ollu ihan ittensä pettämistä.

Kai nyt huumet voi olla joillekkin elämäntapa. Ihan niin kuin mikä tahansa muukin asia, onko se sitten hyvä juttu jos isoin kiinnostus elämässä oon huumeita kohtaan?
“Huumeita” voi käyttää myös järkevästi saamatta juurikaan elämää haittaavia vaikutuksia ja saamalla niistä silti paljon irti.
Ne voivat olla hyviä työkaluja joidenkin asioiden käsittelyyn ja joskus vain kaipaa irtiottoa arjesta.
Jos normaali arki on sitä kuosaamista niin nogood.

Olkaa järkeviä, nämä on kuitenkin aineita jotka muokkaavat sitä aivojen omaa kemiaa! Pitäkää hauskaa, ottakaa elämästä ilo irti joskus myös ilman mitään päihteitä.
Pitäkää toisistanne huolta.

Hyvää vappua! <3

Mun mielestä huumeet voivat kuulua suurimpana asiana elämässä normaaliin arkeen ilman, että se olisi huono asia, vaikka se hyvin harvinaista täällä kulttuurissa näin onkin. Tai mielestäni siihen vain ei ole mitään periaatteellista estettä.

Mitä on normaali aivokemia? Eikö huumeiden muokkaama aivokemia voi olla normaalia joillekin?

Vappuja vaa !

Ps. Ei itsellä huumeet tärkeimmäksi asiaksi nyt mene, eikä niiden ottamista sellaisiksi voi täällä suositella, kun niihin ei todellakaan osata suhtautua sellaisella kunnioituksella, jollaista kyseisenlaisessa elämässä vaatisivat. Kunhan vain jälleen toin kantani esille pysyen johdonmukaisena itselleni.

Voi se olla ja onkin joillekkin ihan normaalia ja arki sujua yms.
Mut mut en siltikään nää että jokapäiväinen juominen tai minkään muun aineen käyttö jokapäivä olisi terveellistä. Ihan näin fyysistä näkökulmaa ajatellen.
Jos se ei häiritse arkea koulu/työtä, ihmissuhteita eikä fyysistä hyvinvointia niin miksi ei siinähän kuosailette.
Joillekkin kerran viikossa juominen voi olla liikaa ajatellen ihmissuhteita tai jos tulee toilailtua. Joku taas voi juoda joka iltaset rommipaukut ja joskus päivällä tasottavatkin saamatta juuri mitään haitta vaikutuksia elämään.
Ihmiset on erilaisia ja liika on aina liikaa.

Minä taas en näe, että jokapäiväisestä käytöstä välttämättä seuraisi mitään epäterveellistä. Voidaan ottaa esimerkiksi jälleen hulluruohoa päihdyttävästi useasti päivittäin käyttävä 85 vuotias nuorekkaan näköinen swami ja verrata sitä vasten terveellisempien aineiden päivittäistä käyttöä eri puolilla maailmaa. Tuo alkoholinkin käyttöhän on ihan normaalina pidettävää päivittäin ruoankin yhteydessä monessa paikassa. Toiset väittävät terveelliseksi, tiedä sitten.

Ihan totta puhut.
Ihmisten pitäisi vaan nähdä kun menee itsellä vähän liian lujaa.
Ehkä joskus on ihan hyvä mennäkkin lujaa.
Itselläkin meni, nyt olen vähän rauhottanut tilanettani. Jos teillä ei tule haittoja esim jokapäiväsestä polttelusta ja se antaa enemmän kuin ottaa niin siittä vaan, onhan se kivaa! :smiley:
Kunhan vaan pidätte itsestänne ja kavereistanne huolta!

Lisään tähän vielä että jos aloittaja nyt selvästikkin näkee että hänellä on ongelma (noidankehä) niin kannattaisi ainakin yrittää pitää taukoa ainakin osista aineista mahdollisesti pitää jopa vähän pidempi tauko.
Miettiä sitten omaa elämää ja sen suuntaa uudelleen. Mitä oikeasti haluaa elämältänsä ja myöhemmin aloitella vähäsen rauhallisemmin pitäen kuitenkin kiinni tietyistä itselleen asetuista säännöistä.

Voimia ja kaikkea hyvää sinne! <3

En tiedä onko täysin tauoton käyttö ikinä hyväksi tai mahdollistakaan. Itselläni ainakaan ei ole mahdollista. Paitsi ooppiumia addiktioni vuoksi jatkuvasti tarvitsen. Tällaisissa tapauksissa ei kuitenkaan voida puhua jatkuvasta kuosaamisesta. Olen vähentämässä itse kuitenkin. Eli jatkuva käyttö siis on mahdollista, mutta jatkuva kuosaaminen tuskin minkään aineen kanssa. Muuten voisi kulkiessa kulkea liian hallitsemattomasti.

Itselläni aina kovemman radan päätteeksi pääsen jälkioloista dänkillä. Jotenkin se sopii niin kaikkeen. Tos oli keväällä reilu viikon reissu melko oloissa ja sen jälkeen maanantaina makoilua ja spacecake, niin jo jaksaa käydä töissä. :slight_smile:
Toki tolet kun nousee, tulee kalliiksi tuo tapa. “Pahimmillaan” on joutunut pelkästään itselleen väsäämään parin keilan savuja…

Nyt on kova lanka :sunglasses:

Tällaista hyvää kuosiproosaa ei enää Saunassa ole riittävästi

Kannabiksella voi suht turvallisesti kuosaa. Ja on se muodostunut elämäntavaksi. . Vanhemmilla ihmisillä aivot saa vaan lisäbuustia kannabiksesta… Se on niinkuin aivojen nuoruudenlähde… Sitten polttaminen höyrystäminen syöminen selättää syöpäsoluja. Lääkkeitä korvataan kohta kannabiksella. Eli sanoisin kannabiksen auttavan kehon toimintaa. Nuorilla aivojen kehitys meni huonompaan suuntaan.