tusky.fi/uutiset/303-kansala … ttamiseksi
nyt pitäisi saada 50 000 ääntä eli tehkää osanne.
Laillistamalla kannabis saadaan järjestäytyneeltä rikollisuudelta tulonlähde pois ja huumekauppiailta ”sisäänheittohuume” pois tarjouslistalta. Tämän lisäksi Suomen poliisi voi ohjata resurssejaan vakavampien rikosten selvittämiseen.”
JOTTA nää saatanan rotat voisivat ENEMMÄN JA ENEMMÄN AUTOJA JAHDATA!!!
Menee aika vaikeeks jos pitää olla oma allekirjoitus… Mä en ainakaan laittais tuon toisen (en ole narkki vaikka hiisaan 24/7-tyyliin) ihmisen perusteluun nimeäni jos se 50 000 nimeä menisi läpi… Mun mielestä tässä olis valtiolle helvetin hyvä rahasampo kun hinnat ois about samat niin valtio sais 600% veroa. Alkuun tulis piikki käytössä kuten Hollannissa, mutta käyttäjämäärät pysyisivät suht samoina kuin tällä hetkellä (+turistit) ja Damissa taisi mennä ½v niin käyttäjämäärät tasaantuivat. Harva alkaa polttamaan sitä vain siksi että se olisi laillista.
Työpaikat ja turismi. Resurssit (poliisit, tulli yms) kohdistettaisiin oikeisiin rikollisiin, laatu olisi tarkkaa, lajikkeet tiedossa yms. Se pieni osa joka jää tuohon koukkuun, saisi apua ilman että olis “narkkari”. Ranskassa toiminut se, että ollut paikka jossa autetaan ganjanpolttajia ketkä tahtovat eroon.
Pääasia olisi kuitenkin, että saataisiin cannabis pois hUUmeiden luota… Samasta paikasta voi saada kaikkea kukasta herskaan, itse hain tällaisesta paikasta aikoinani paljon kaikkea ja saa olla erittäin päättäväinen että ottaa vain savua jos tarjolla on viekkareihin jotain vahvempaa. Lisäks kun itselle sekä erittäin monelle tutulle eka pilvenmyyjä (joka ollut aina täysikäinen, joskus 30v) on myynyt piriä tai lääkkeitä esim. iästä huolimatta jos ganjaa ei ole… Mä en usko että mun kohdalla tuo laki kovin paljoa muuttais mitään, ehkä tulis ostettua gemmi kerran pari kk:teen, mutta kaikki muu positiivinen asia… Negatiiviset asiat ovat nykypäivää, koska kaikki ketkä pilveä tahtovat; sitä saavat jotakin kautta… Psykoosit tms. En usko että lisääntyisivät tuon takia.
Itseasiassa pitää tutustua tuohon ensimmäiseen pdf-versioon kunnolla, koska jonkun pilviveikon olemattomat perustelut eivät mene lakiehdotuksiin asti. Tuo tulisi nimenomaan laittaa kansantaloudelliselta kannalta ja valtion hyötyjen kautta, ongelmista se maksaa suuren hinnan jo nyt; psykoosien lisäksi viranomaiset, lastensuojelut, pakkohoidot pilven takia yms… Totaalikielto ei ole koskaan toiminut, mutta asia tulee osata esittää oikein. Cannabis-yhdistyksen jäsenet sen varmasti osaavat tehdä… Periaatteessa 50 000 nimeä ei ole niin paljon kun miettii että nykyään melko moni vanhempikin pelkää enemmän juuri sitä, että siirrytään vahvempiin… SM:ssa vain eteenpäin tuota jos on asiallinen raportti. Ite katon huomen ku pitää mennä nukkumaan…
mä olen ollut kohta jopa 8kk ilman pilveeki, mut taidan joka tapauksessa allekirjoitta kyseisen lapun.
mut vaik toi saaki sen 50 000 ääntä niin eikö se vaan lain mukaan sitten jouduta käsittelemään eduskunnassa.
vai miten toi menee… eli en usko et kansan edustajista yli puolet olisi tuon kannalla…
Siis miten tuo allekirjoitus tapahtuu? Pitääkö tulostaa joku lappu ja allekirjoittaa ja lähettää johonkin? Asia yksi mistä sen lapun voi tulostaa? Asia kaksi mihin se pitää lähettää?
siis ideahan tossa on niinko sanotaan et jotku reippaat ihmiset tulostaa esim 1000 lappua ja menee jonnei
kaupan eteen kerään nimiä noihin lappuihin ja lähettää mahdollisimmian monta täytettyä lappua
takaisin… mut ei kait siitä mitäänm haittaa ole vaikka lähettää sen pelkästään yhden täytetyn lapun.
tai pyytä jokaiselta kaverilta nimet lappuihin.
mut kun klikkaat sitä pdf.tiedostoo niin aukeaa tälläinen sivu.
mediafire.com/?a1z6bxs8x4o96 … t22cesia9i
ja siel se ylin on se lomake mikä täytetään.
mut laitan vielä ohjeet tähän niin.
Ohjeistus nimenkerääjille
Nimien keräämiseen tarvitset printterin, kansion, kuulakärkikyniä, rei’ittimen, nitojan ja viitseliäisyyttä
kerätä nimiä.
-
Lataa netistä nimenkirjoituspohja ja liitetiedostot (liite1 ja liite2)
-
Tulosta läjä nimekirjoituspohjia ja pari liitetiedostoa paperille (voit tehdä liitetiedostoista
kaksipuoleisia) -
Liitteet on oltava nähtävissä joten ota niitä riittävästi mukaan. Kannattaa myös ottaa muutama
ylimääräinen kuulakärkikynä varmuuden vuoksi mukaan. -
Valitse paikka jossa haluat kerätä nimiä, mikäli keräät nimiä kaupan edustalla on kohteliasta käydä
kysymässä ensin lupa. Luvattakin nimiä voi kerätä, sillä kaupan edustat ovat kuitenkin yleistä tilaa, eikä
kauppa tosiasiassa voi kieltää keräystä. Voit kerätä nimiä myös ovelta ovelle meiningillä tai vaikka
pelkästään kaveripiiristäsi. Voit myös viedä allekirjoituslappuja esim. baareihin (tähän tarvitset luvan). -
Pidä hauskaa!
6 ) Lähetä kerätyt nimet osoitteeseen: ”Ville Haikonen, Poste Restante, 20500 Turku” kirjekuoressa. Älä
taita allekirjoituslappuja kuin yhden kerran.
Varaudu siihen ettei kaikki ihmiset välttämättä suhtaudu suopeasti nimenkeräykseen. Älä lannistu, pidä
pääsi pystyssä ja pyri jatkamaan hymyillen.
Jos saamme 1000 nimenkerääjää, tarvitsemme kultakin vain 50 täytettyä lappua nimenkeräyksen
onnistumiseen. Toisin sanoen tämä on täysin tehtävissä ja realististen mahdollisuuksien rajoissa.
Enemmänkin nimiä toki saa kerätä jos vain jaksaa.
Kustannuksia tästä koituu yksittäiselle henkilölle postimerkin ja kirjekuoren verran, olettaen siis että
muut tarpeet löytyvät jo valmiiksi.
Olisiko parempi mennä a-klinikan eteen? Viikon kun postais per paikkakunta niin olisi takuulla 50 000 ääntä… Lisäksi kävisi polttelemassa mahd. monessa paikassa/ näkis mahd. monta polttajaa/kasvattajaa joille antaisi sen 100 lappua?? Jokainen ganjan myyjä antaisi ostajalle allekirjoitettavaksi lapun jos tahtoo pilveä ostaa…
En mä lähtis ainakaan kaupan eteen… Tai tuohon lähikaupan eteen kyllä voisin lähteä, saisin muutaman alkoholistin äänen varmasti kaljapullolla… Opiskelijat myös hyvä kohderyhmä jos joka neljännes amislainen on kokeillut ganjaa… Amiksen eteen röökaajilta kysymään nimeä paperiin… Sit vielä nämä kenellä valmiiksi on cannabiksen lehti laukussa tai lippiksessä; viskaisi heille läjän papereita messiin sekä kirjekuoren osoitteineen…
Kaikille nimienkerääjille paita jossa selkeä teksti lyhyesti… osaisivat ainakin kaikki tulla hakemaan lomakkeen… En kyllä koulussa pitäisi tuota vaan värväisin jonkun muun hommaan…
Vähän offtopikkii mut no iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 … 19312.html
Pointtina se et miks esimerkiks tälläsii tehä. Eihäsiin mitää laitont ois.
eiköhän kyse ollut hammpuforumin/kuvalaudan tms. typerän paskan masinoima nettispämmi. kysehän ei ollut
ohjelman peruuntumisesta, vaan ajankohdan vaihtumisesta. Talismanilta VMP koko aiheelle.
En ihan tajunnut pointtii mut oon savuis.pari vuotta vanha uutinen mut omast mielest vähän liian provosoiva juttu jos noin oli, ni en ihmettele. Itse kannabiksen laillistamisen puolesta oon mut en uskoet 93,9% suomenkansalaisista. Ja riippuen missä ja miten, mihin aikaan tollasii mielipidemittauksii näytetään. Hyvä jos joskus laillistus mut ei se nyt täysin ongelmaton ole. Mun mielest “savupäätkin” vois olla kriittisempii monesti. Minkä tahansa aineen suukulutus ei oo ongelmatonta, vaikka aine olis terveellisempi kuin myrkky ja liuotin nimeltä etanoli.