Uskon myös pelaamattomuutesi pitävän. Itseänsä ei saisi syyttää liikaa menneistä virheistä, vaikka kyllä minäkin äsken astianpesukonetta tyhjentäessäni huomasin pohtivani taas kerran kuinka erilainen tilanne voisi olla, jos en olisi eksynyt nettiuhkapeleihin. Ei auta jossitella, eihän koskaan voi tietää, mitä olisi tapahtunut todella… Se erehtyminen voisi tapahtua myöhemmin. Nyt pitää vain huolehtia, että käy asiat läpi eikä enää syydä rahoja niihin.
Katumisen sijaan, pitäisi varmaan ajatella että erehdyksistä oppii. Se oli tarvittava läksy kasvaaksemme ihmisinä. Jos mikä, niin tämä oman heikkouden ymmärtäminen, on tehnyt myös nöyremmäksi. Ymmärtää paremmin muita, joilla on riippuvuusongelmia ja ymmärtää myös heitä, jotka tällaisessa tilanteessa ( velkaantuneena, pettyneinä itseensä) päätyvät itsemurhaan. Ettei se tapahtu, voimme auttaa heitä ehkä täällä keskusteluissa. Sinä olet ollut arvokas tuki täällä muille.
Eikö kuitenkin ole tärkeintä, että pärjää jotenkuten. Itsensä kanssa pitää tehdä sinunkaupat uudelleen tässä tilanteessa ja antaa anteeksi. Ajattelen näin, etten koskaan halunutkaan maallista mammonaa.
Minua ahdisti ostaa tämä talo itselleni. Olin pitänyt siitä, että olen riippumaton ja valmis muuttamaan tarvittaessa töiden perässä, ja sitten piti asettautua aloilleen. Myyntihinnat täällä ovat laskeneet kaupoista lähtien lähes kokoajan ja olen kohta siinä tilanteessa, ettei minulla ole omaisuutta, mutta ei se omaisuuden haaliminen ole koskaan minulle ollut tärkeätä. Se on pikemminkin riesa. Ei ole vapaa vaihtamaan ympäristöä. Kohta olen pakosta ![]()
Editoin taas tätäkin vastausta. Linnanmäestä: Pelikoneisiin lintsillä pääsin tutustumaan vasta 14-vuotiaana päästyäni sinne kavereiden kanssa ilman vanhempia, jotka olivat aina kieltäneet meitä edes menemästä katsomaan pelihallia. Meillä oli viisi markkaa per nuppi, ja tottakai menimme kiellettyyn paikkaan heti. Sain 50 pennillä 50 markkaa ensimmäisellä kokeilulla. Ne voitot ja loputkin menivät kaikilta koneeseen, ja itkin katkerasti. Reissu päättyi siihen emmekä päässeet laitteisiin. Sen jälkeen ei kolikkoautomaatit kiehtoneet pätkääkään koskaan. Se oli hyvä opetus. Onneksi se tapahtui.