Hukun vaikka uin

Helou Tiikeri!

Joo tuo työpäivän jälkeinen itsensä palkitseminen/lohduttaminen/mikätahansasyy miksi juoda, on kyllä paha. Niiiiin monesti menee niin että aamulla on päättänyt että tänään en juo ja kun työpäivän aikana stressitasot nousee ja kun pääsee töistä niin olotila on että kyllä aivan helvetin varmasti juon, olen sen ansainnut. Tässä on ollutkin nyt mielen kanssa taistelua kun tuo fiilis on iskenyt että ei, älä mene alkon kautta kotiin.

No hei, parempi myöhään kuin ei milloinkaan aloittaa vähentely! Aina sitä voi ajatella että olisi pitänyt havahtua aiemmin, sille ei enää mitään voi. Päivä kerrallaan etiäpäin! :slight_smile:

Höh, yritin eilen kirjoittaa lyhyttä viestiä puhelimella, mutta lähettäessäni sitä, se puf vaan katosi. :frowning:
Jotenkin on myös kiire koko ajan muka ja kauhea väsymys, niin ei ole tänne ehtinyt /jaksanut kummemmin kirjoitella.
Jokatapauksessa, hienosti selvisit Emiru juhlista, kunnialla läpi ja osasit myös nauttia olostasi!
Mulla on tulossa kanssa juhlat tulevana lauantaina, ja olen jo päättänyt, että kuivin suin en ole. Tavoitteena kohtuullisuus, välillä alkoholitonta olutta jne.

Tuosta etukäteen päättämisestä, että en juo… Se on niin saakelin turhauttavaa, kun se ei onnistu, tuntuu, että miksi sitten edes tekee niitä päätöksiä, kun ne ei koskaan pidä.
Vähän ohi aiheen, mutta olen taistellut tässä tupakanpolton lopettamisen kanssa jo vuoden verran. Jotenkin luisuin bilepolttajasta, joka päiväiseksi polttajaksi ja nyt inhoan itseäni päivittäin. Välillä saatan olla useammankin päivän polttamatta, mutta sitten taas ratkean. Huomasin hokevani koko ajan itselleni, että kyllä tämä voikin olla niin vaikeaa, miten se onkin niin pirun vaikeaa. Sitten tajusin kääntää ajatuksen ympäri ja päätin, että joka kerta mieliteon hetkellä sanon itselleni, että on helppoa olla polttamatta. Koska eihän polttamisen lopettaminen ole vaikeaa, sehän on maailman helpointa, ei vaan polta. Voiko mikään olla helpompaa. Ei polta, eli ei tarvitse tehdä mitään, ei pinnistellä eikö ponnistella, vaan antaa vain olla. Kyllä, tämä kuulostaa hyvältä teoriassa, katsotaan miten ämmän käy. :laughing:

Täysin sama asiahan se periaatteessa on myös juomisen kanssa. Juomista en vaan inhoa niin paljon kuin tupakkaa. :open_mouth:

Niin ja Vilmasto, oot ihan oikeassa, tämä aihe on täynnä kliseitä ja ne täytyy oivaltaa. :smiley:
Nyt voisi kyllä jo kaatua sänkyyn.

Huomenta Tragic Idol! Joo, siis todellakin, teoriassa tämähän ei voisi olla yksinkertaisempaa! Ei vaan polta sitä röökiä tai juo sitä alkoa :smiley: Itse en luojan kiitos ole koskaan polttanut aktiivisesti, joskus tuossa parikymppisyyden alussa tuli bilepoltettua satunnainen rööki tai pikkusikari mutta en saanut siitä ikinä oikeasti mitään kiksiä, tulipahan pummittua kavereilta rööki kun kaikki meni baarissa röökikoppiin eikä itse viitsinyt jäädä yksin siksi aikaa hengailemaan. Mutta juu, onneksi on yksi ongelma vähemmän, tää alkoholin kanssa painiskelu on ihan riittämiin :smiley: Tsemppiä sinulle!

Huhhei, koko alkuviikon ollu ihan helvetinmoinen väsymys päällä. Ja tuntuu että joku lenssu puskee päälle, nenä ihan tukossa jatkuvasti. Pakko nyt kuitenkin lähteä ennen töitä käymässä salilla, kun alkuviikko mennyt siltä osalta plörinäksi. Onneksi on vielä monta päivää aikaa tälläkin viikolla ottaa treenejä kiinni! Viikonloppu häämöttää, kaverin kanssa oli puhetta jos olisi lähdetty yhteen baariin, sanoinkin että voin kyllä lähteä tanssimaan mutta juoda en aio. Katsotaan nyt jaksaako ylipäänsä lähteä, kun väsymys on alkanut painaa jo tosiaan 21 aikaan ja baariin lähtö olisi varmaan vasta puolilta öin. :smiley: Voi olla että ei kykene.

Aaargh!! Nyt iski ihan jäätävä viinanhimo… Pakko nyt jotenkin tsempata etten mene Alkoon, huomenna se on onneksi mahdotonta kun kaikki kiinni… Mutta kyllä tuli ihan semmonen että “nonni perjantai, miksen joisi” tai viimeistään huomenna jos vielä kaupungille ollaan lähdössä illalla kavereiden kanssa… Aaagh… Nyt puren hammasta ja en sorru! :angry:

Edit. Himo selätetty! Holitonta olutta ostin. :smiley:

Hienoa Emiru!
Iso peukku sulle!

Hyvin selätetty, hienoa! Mites nyt menee?

Itsellä ei kovin vahvasti :confused: Ei nyt mitään hirveitä määriä, eilen juhlistettiin sukulaisen synttereitä, ja koska oli tänään töitä, otin 16cl punkkua ja yhden pullon olutta. Ja ajoissa kotiin. Mutta nytkin on tässä kaljalasi edessä, kotona villasukat jalassa.
Tuntuu oudolta, että olin vähän aikaa sitten sen 5 vk juomatta mitään ja nyt en millään tunnu pääsevän samaan moodiin.