Voi että. On tää ihan uskomaton paikka. Kiitos teille kaikille vastaajille ja tsemppaajille!
En ois osannu arvatakaan, että näin kannustavan ja lämpimän vastaanoton saisin! Tuli todella hyvä ja iloinen olo teidän teksteistä. Ja kaikki tää vain vahvistaa mun päätöstä. Päätöstä, jonka luultavasti olin aiemmin tänään jo tehnyt, mutta en vain halunnut sitä ääneen sanoa. Mut siis kyllä mun on nyt lopetettava tää viinan kanssa leikkiminen.
Vielä en oo menettäny mitään peruuttamatonta alkoholin takia. Vielä on hyvä mahdollisuus vaihtaa suuntaa. Mutta vaikka paljon on elämässäni hyviä asioita, on alkoholi ehtinyt aiheuttaa kaikenlaista surua ja harmia, enkä rehellisesti sanottuna halua sitä elämääni enää.
Havahduin viime viikolla siihen, että alkoholinkäyttö alkaa näkyä minussa. Siis ihan konkreettisesti näkyä peilikuvassa. Painoa on huomaamatta tullut viime vuosina noin 30 kiloa, joka on pitkälti vain tän ryyppäämisen ja siitä johtuvan liikkumattomuuden syytä. Kasvot on pöhöttyneet ja koko olemus niin väsynyt ja ryhditön. Ja mä oon vasta 36!!
Lasten nähden en oo kännissä, mutta vaikuttaahan tää heihinkin, kun en jaksa aamuisin tehdä mitään. Ja iltaisin oon levoton, kun odotan vain heidän nukkumaanmenoaikaa, jotta pääsen viinin ja oluen kimppuun.
Koulusta ja töistä on todella runsaasti sairaspoissaoloja, kun joinain iltoina jään vain juomaan yksinäni keittiön pöydän ääreen, vaikka pitäisi nukkua.
Mikään ei etene. En saa mitään aikaiseksi, kun alkoholi vie aina voiton kaikesta muusta.
Nyt kun tätä omaa viestiäni silmäilen, niin väistämättä tulee olo, että koko elämä on jollain tavalla pyörinyt jo pitkään alkoholin ympärillä. Ja koko ajan mun sisällä vahvistuu tunne, että oon nyt tullut oikeaan paikkaan.
Teidän kaikkien tekstit ja viestit sai mut todella ajattelemaan asioita. Hyviä ajatuksia oli niin monta, että en tähän halua mitään yksittäistä nostaa, mutta toivottavasti tiedätte, että oon jokaisen viestin lukenut tän päivän kuluessa rauhassa ja ajatuksella, ja arvostan niitä ja teitä kaikkia ihan suunnattomasti. Jotenkin luulen, että vaikeiden hetkien koittaessa tulen palaamaan teidän sanoihin vielä monet kerrat.
Siihen haluan erikseen kuitenkin vastata, kun andante puhui paasaamisesta ja saarnaamisesta: itse en kummastakaan loukkaannu. Itse olen asiani möhlinyt ja itseni tähän jamaan saattanut, ja olen kyllä itsekin itseäni ruoskinut tästä. Jos joku haluaa kovemminkin sanoin kommentoida, niin antaa tulla vain 
Ehkä nimenomaan en kaipaa sellaista hyssyttelyä ja päänsilitystä juuri nyt; se ei ole ennekään johtanut mihinkään.
Tänään olen siis ollut selvinpäin, mutta sen tiesinkin jo aamulla. Olin viime yönä niin kovassa humalassa, ettei tänään maistu muu kuin vesi. Huomenna se koetinkivi on. Olen koko illan yksin kotona, ja se on loistava esimerkki juuri sellaisesta tilanteesta, jotka olen aiemmin aina handlannut juomalla yksin itseni tolkuttomaan känniin. (näyttääpä mahdottoman typerältä näin kirjoitettuna!!)
Juon siis useimmiten kotona, mietoja ja yksin. Ja ennen kaikkea salaa. Näen uskomattoman paljon vaivaa salatakseni tämän kaiken esimerkiksi mieheltäni tai lasteni isältä. Usein kerron juoneeni muutaman, ja meneväni nukkumaan, vaikka todellisuudessa iltani jatkuu aamuun asti. Tai ainakin niin kauan kuin juotavaa riittää.
Mutta enää ei. Kaikki sellainen on mennyttä. Pelkään vain todella paljon huomista. Voisi ehkä toimia, jos keksisin jonkun korvaavan aktiviteetin siihen tilalle. Jonkun sellaisen, etten voi juoda. Tai ettei juominen olisi koko ajan mielessä. Aivosolut sauhuamaan siis…