Huh, täällä sitten minäkin vähentämässä...

Omaa tissuttelua olen huolestuneena seurannut jo muutaman vuoden, mutta tilanne ei parane ellei sille jotain tee.
Tänne eksyin, ja kohtalontovereiden viestejä lueskellessa huomaa, etten tosiaan ole yksin ongelman kanssa. Mitään ns. “haittaa” ei alkoholista ole ollut(toistaiseksi) mutta vähintään sixpack illassa pistää ajatukset liikkeelle. Tavoitteena itselläni ei ole täysraittius, lähinnä vähentäminen. Jostain kumman syystä pitää joka ilta saada se pieni pöhnä, mutta en itsekään tiedä miksi.
Jeppe otettu nyt apuun, ja suurimpana kannustimena on muiden kertomukset onnistumisista!

42 annosta viikossa on kyllä sellainen määrä, että jos päätät olla vaikka pari viikkoa ilman alkoholia, huomaat varmasti kuinka paljon se olotilaasi vaikuttaa. Jos juot vähintään siksarin illassa, kuinka realistisena pidät sitä, että yhtäkkiä joisitkin vähemmän iltaisin? Toleranssisi lienee suht. korkealla. Toistan tässä taas itseäni, mutta suosittelen pitämään kuukauden korkin kiinni. Siinä ajassa ehtii jo huomata yhtä sun toista. Jos ei tämä onnistu, niin tuskin onnistuu vähentäminenkään. Ikävä kyllä. Itse tosin olen huomannut, että elämä ilman viinaa on loppupeleissä paljon vähemmän ikävää kuin sen kanssa :slight_smile:

Jep, uskoisin että korkin kiinni vääntäminen vaikuttaisi paljonkin. Nyt mennyt kolme päivää kokonaan ilman, ja vaikutus on se että vaikeampi saada unen päästä kiinni ja pikkaisen olo tuntuu ns.terävämmältä. Se suurin syy päätökseen on ollutkin, ja koitan korvata sohvalla makoilun ja oluen jollain järkevämmällä toiminnalla.
Ongelman tiedostin viimeksi tänään kauppareissulla, kun automaattisesti se olutsatsi löysi tiensä ostoksiin. Ennen kassoja u-käännös ja kaljat hyllyn, ei ollut kyllä kovinkaan helppoa…
Hieman tuskaista on, ja nyt alkaa huomaamaan tosiaan sen riippuvuuden niistä jokailtaisista pöhnistä.

Moikka ja tervetuloa! Itsekin olen suhteellisen uusi täällä ja vähentämistä on nyt takana kohta kolme viikkoa. Nuo kolme - viisi ensimmäistä päivää ovat pahimpia ja sitten helpottaa. Yhtäkkiä huomaa, että ihanaa, kun vetelen luonnollista unta koko yön ja sitä sitten voi myös riittää. Itselläni edellis viikolla kaksi yötä untä 22.30- 10.30… että näin :smiley: Suosittelen sinnittelemään, vaikka minuutti kerralla ja lähde ulos istumaan vaikka puiston penkille. Raitis ilma saa ajatukset kohdilleen ja unen laatu paranee. Vielä yksi vinkki, kun viinipiru alkaa kuiskuttelemaan, niin yleensä käyn läpi mielessä mantran, että “kuinka monta viikonloppua olen jo juonut, joten tasapainon vuoksi voin aivan hyvin olla juomatta nyt tämän viikonlopun…”…

Tsemppiä vähennykseen!

Viikonloppu ilman alkoa takanapäin, käyty jopa keikkaa katsomassa selvänä :slight_smile:
Tiukkaa on tehnyt, mutta tosiaankin tunti ja päivä kerrallaan tässä mennään…
Vaikuttaisi nyt siltä että korvaavaksi tekemiseksi on muodostumassa luistimet ja polkupyörä, vetää itsensä piippuun niin hinku dokaamiseen häviää. Annoin silti itselleni luvan palkinto-olueen, alkoholittomaan.