Hormoniton ehkäisy vaihtoehtoja ?

Iltaa naisille ryhmässä :slight_smile:
Tällästä haluaisin kysyä minkälaisia ehkäisyjä ihmisillä täällä on?
Koetko että,saanut vaikuttaa omaan ehkäisyysi?
Itselläni vaihtoehto annettu valmiina sekä pakollisena.Tällä hetkellä 6v.ollut Ehkäisykapseli ja nyt päättänyt ehkäisyn vaihtaa toiseen vaihtoehtoon sivuvaitukdiensien vuoksi,mutta kierukat pois laskuista suljettu toimimattomina.
Toivottavasti Ryhmästä naisia löytyy jotka voisivat auttaa ja omia kokemuksiaan asiasta jakaa.
Lisäksi mietin omaa naisille suunnattua topikkia koska jo suhtautumiseen käyttömaailmassa sekä raittiiden haasteissa on eroja miehiin, ja näin naiset voisivat toisiaan tukea ja jakaa kokemuksiaan.

^ Jos kuparikierukka ei sulle sovi, niin eipä noita hormonittomia ehkäisyvaihtoehtoja sitten taida muita olla, kuin kortsu :confused: . Se nyt on IMO aikamoinen seksintappaja, mutta tietenkin parempi vaihtoehto, kuin ei-toivottu raskaus ja tietty ainut joka suojaa myös taudeilta, mikäli sellaisista pelkoa on, eli ei ole vakituisessa ja uskollisessa parisuhteessa. Joku fiksumpi voi valaista, jos nykyään on keksitty muitakin ei-hormonaalisia ehkäisykeinoja, siis sellaisia, joiden teho ei ole äärimmäisen epäluotettava.

Sitten on toki tämä kolmas ei-hormonaalinen ja erittäin luotettava ehkäisykeino, jota allekirjoittanut itse “käyttää”, eli sterilisaatio. Mulla ei ole tästä pienintäkään valittamista, eli oli hyvin pieni toimenpide, jonka jälkeen ei enää kuunaan tarvitse kuumotella raskaaksi tulemista, MUTTA tietenkin tuossa on se homma, että se on ns. lopullinen ratkaisu, eli mikäli tulevaisuudessa vielä lapsista haaveilee, niin tuo on toki poissuljettu vaihtoehto. Sterilisaatio saattaa olla mahdollista purkaa, mutta tulokset voivat olla vähän sitä sun tätä, eikä kovin moni lääkäri käsittääkseni ko. toimenpiteeseen kovin helposti lähde. Sterilisaation saamiseen on myös tietyt kriteerit, jotka on täytettävä, eli esim. pitää olla tietty määrä lapsia jo entuudestaan tai oltava tietyn ikäinen. Itselläni ei ainuttakaan lasta ole, mutta 30:n vuoden ikä oli aikoinaan se raja, jolla lapsetonkin pääsi piuhojen katkaisuun ja mähän menin ko. toimenpiteeseen heti 30 täytettyäni, koska mulle oli selvää, etten omia lapsia tule koskaan haluamaan. En ole varma, onko tuo ikäraja nykyään noussut :confused: .

^ Siinäpä ne luotettavat hormonittomat ehkäisykeinot olikin. Muistelen tosin joskus lukeneeni jostain tosi luotettavasta tietolähteestä kuten 90-luvun SinäMinästä tai Reginasta, että on jotain spermisidejä tai mitä lie spermantappaja-vaahtoja olemassa kanssa, mutta niiden varmuus onkin sitten kai jotain älä nyt vittu näihin luota -luokkaa.

Siinä luotettavassa tietolähteessäni tosin muistaakseni jollekin beibsille tuli ihan kauhee kiire päästä paneen, ja sitten se löysi kämppiksensä varastosta vaan näitä vaahtoja tai puikkoja tai mitä ovatkaan, joten käytti sitten niitä, ja sai justiinsa tungettua sitä mähmää sisäänsä kun ovikello soi ja unelmien prinssi karautti muna kovana suoraan sisään.

Hyviä lukemisia ne 90-luvun Reginat.

^ :laughing: :laughing:

Mun käsittääkseni nuo spermisidimähmät ovat ehkäisyteholtaan tosiaan sitä älä vitussa luota näihin -luokkaa. Niiden kanssa pitäisi siis ottaa käyttöön kaikki muutkin mahdolliset ei-hormonaaliset ehkäisypoppaskonstit, eli tunkea jokin samperin pessaari pimpsaansa, katsoa, että on nk. varmat päivät ja vielä keskeyttää yhdyntäkin ja noista huolimatta riski tulla raskaaksi on vähintään 50%, ellei sitten ole tyystin maho tai vaihtoehtoisesti miehen 2 viimeistä siittiötä ole siinä kunnossa, että pyörivät vain paikallaan ympyrää, kuin känniset ankat konsanaan.

Täällä on yksi, joka aikoinaan niiden kanssa joutui olemaan tekemisissä! Ei ainakaan tuolloin siunaantunut yhtäkään kakaraa. Mutta oli sotkuista puuhaa, että itsestä se mönjä ja sen määrä + se, että jos ei tahdo lakanoille niin alla pitää olla pyyhe tms, oli enemmän seksintappaja kun kortsu. :laughing:

Minulla on ystävä, joka on jo vuosikaudet harrastanut tätä keskeytettyä yhdyntää sillä tuloksella, että kerran kävi huonosti ja aborttihan siinä piti hommata. Mutta, tästä ei hän yhtään ole viisastunut, vaan jatkaa samalla radalla. :confused: Harmillisesti. Mutta kai se nyt on toiminut jonkun verran kun tuo oli 10 vuoden aikana ainut. Epäilin jo, että ei pystyisi saamaan lapsia kun niin kauan ollut tätä “tuuria”. Mutta en todellakaan kannusta tähän ja läksytän kyllä kaveria tästä tasaisin väliajoin. :laughing: On vaan tainnut tuudittautua siihen, että kun tähän asti on toiminut niin toimii se vastaisuudessakin.

Hedelmällisyystietokone kai on nyt uusin markkinoille tullut ei-hormoonallinen ehkäisy, joka toki ideana varmaan toimii mutta en jotenkin pidä sitäkään niin luotettavana, että itse luottaisin vain siihen.