homma täysin lähtenylapasesta

Moikka. Kirjottelen tänne ekaa kertaa, vaik oon seuraillu palstaa jo pitkän aikaa, viime aikoina yhä tiiviimmin on kiinnostanut lueskella miten muilla aineista irti tahtovilla on onnistunut. Itse en ole vielä onnistunut lopettamaan enkä sitä ole niin aiemmin yrittänytkään ennen kuin nyt viime lähiaikoina, mutta asia on nyt pakollinen ja sitä on jonkun aikaa jo tässä ollut henkisesti valmistelemassa, et joko tai… amfetamiini ja yksinäisyys/paska vai ELÄMÄ ja rakkaus ym tulevaisuus. Amfetamiinista on tullut mulle nyt, n. 4 vuoden aktiivikäytön (ei pitkiä välejä, vain vangittuna ja pari sen lisäks, kukin n. 1 kk-2kk pituisia vain. Sit ehkä jotain viikko joskus sillon tällön ilman. Yleensä päivittäistä, aamusta iltaan ja ennen nukkumaan menoa, ja runsaasti (i.v.) Piikkikoukun tunnistin itselläni jo vuosia sitten, kun kerran oli pakko laittaa vettä suoneen… Muuten tämä elämä menee ihan kivastikin, ja terveellisesti, on kavereita ja pää kunnossa ja kroppakin kondikses kun pidän siitä urheillen huolta ja yleensä ravitsenkin hyvin tai nykyään ainakin, C mulle on tarttunut, siitä olen erittäin surullinen koska sen koitin kaikin tavoin välttää mut sattui vahinko) Rikoksia en varsinaisesti tee enkä ole rapajamassa. alkuaikoina kun porukoihin ja aineisiin vasta tutustuin oli vähän hektisempää(jolloin yst. piiri koostui paljon kusettajista ja hankalista tyypeistä joista tuli sitten itsellekin hankaluuksia mm. luottotiedot, paljon valtionvelkaa muiden piikkiin ja tuomioita (ei linnaa vielä tosin, mut ei se kaukana ole varmaan jos meno jatkuu, ym. pahoinpitelyitä (en siis itse harrasta väkivaltaa). Olen jonkin verran impulsiivinen, ja herkkä, empaattinen luonne, koitan olla mahd. ystävällinen ja rehellinen kaikille. Kavereita olen karsinut tosi paljon pois, jotkut jotka toi vaan ongelmia eikä ollu tosiaan mitää ystäviä. Kuitenkin, mulla ei ole kuin ehkä 1 päihteetön kaveri (ex-käyttäjä hänkin) eli aivan kaikki ovat käyttäjiä. Olen nyt ollut työttömänä jo ööh mikähän aika ois puoltoista vuotta tms ei tarkkaa tietoo, koulut oon käyny ja joitai vuosia duunis ollu ku alotin jo teininä tekee töitä, about puolet mun aikuiselämästä olen käyttänyt , eka alko sit se jäi pois pirillä. aloitin n. 22 v? ja nyt oon siis 26. Ja oon huolissaan mun tulevaisuudesta nyt, kun mulla on vakava ihastus joka ei itse käytä/hyväksy sitä multakaan… Oon aika epätoivoinen ja haluan irti, tää on jo muutenkin pitkään tuntunu niiiiin saman toistolle, aina samat jutut tai aiheet mistä jutellaan tuol kavereitten keskuudes, kaikki pyörii akselil aineet, raha, väkivalta, rikokset…ei muuta. Kyllästyttää niin, haluan aivan muuta, vakiintua toiv. koulupaikka osuisi ja alkaa perustaa perhettäkin joskus hyvän parisuhteenih pohjalta. Aivan normijuttuja. Paljoa minä en tuolla “pyöri” enää joka nurkissa, enempi yksin himas tai sit tietty liikun tästä päihtyneenä asioille ym. Nykyään häpeän ja koen morkkista vetämisestäni, ennen en. Silloin hyväksyin sen itselläni täysin enkä edes ajatellut et millon tää loppus, paitsi 30 v on ollu jonkunlainen takaraja et oon aina sanonu et en enää sillo halua olla käyttäjä. Tosin sanoin kyl alkuunkin pitkän aikaa ku nokittelin et koskaan, koskaan en hihaan vedä… ja miten kävikään.

En ole missään päihdehoidon piirissä/koskaan ollutkaan… Psykiatrian palveluja nuorempana ahdistuneisuuteen ja paniikkihäiriöön + keskivaikee masennus (musta se oli vaikee :O) mut ne ei silleensä enää vaivaa paitsi joskus saan paniikkikohtauksia. Harvoin kuitenki. Nuo ei enää rajoita mua, enkä siis koe olevani mitenkään “pääni puolesta” epänormaali. Kuitenkin, mun vetäminen on melko itsetuhoista, monesti pelänny et henki lähtee mut saattanu silti vetää vähä lisää et josko se pumppu ym kroppa viel nää…Paitsi että kukaan muu ei taiida tietää miten paljon vedän, häpeän sitä. Ja tykkään tehdä sen poissa silmistä… Psykoosi on koettu ja välil skitsot on pahat ja ahdistaa… Onneks nyt vähempi ku koitan välttää sellasia koheltajia seurassani jotka ei muuta tee ku säätää ja keikkailee.

En käytä mitään muuta kuin amfetamiinia, ja joskus pari olutta/sidukkaa, saattaa tulla siihen pitkiäkin taukoja, ja röökaan aika paljon, liian paljon… Muut ei kiinnosta, kokeillu oon, ja oli respalla joku mieto rauhoittava jotai vuosii, en juuri syöny niitä ite. Nykyää joskus otan helpottamaan oloa jos ahistaa, niihin ei ole koukkua, minkäänlaista. Rahoitan tän tietenki millä varmaan arvaattekin, säätämällä. Mulla on kuitenki semmonen moraalintaju et en tykkää varastella enää ainakaan enkä missään nimessä hyväksy esim. itsensä myymistä… hyi helv. Tuokaan nyt ei ole oikein mitä mä teen mut vain käyttäjille, aikuisille jne menee… ja paljon siihen mulla rahaa meneekin… Oon miettiny et jos sais lopetettuu ni miten mä sit pärjään rahallisesti, sekin on ongelma. Tietty menisin töihin kai, mut esim koulun ohessa miten mä jotai laillista duunia jaksasin??Ei kiinnostas vuositolkul kituuttaa…

Asunnotonki oon ollu, ja putkareissuja ja tuomioita (lievähköjä kuitenkin) monta. Tämä on pieni kaupunki ja en haluais et mun tästä puolesta (aika iso osa elämää…) tiedettäs tuol kylil mut kyl taitaa aika hyvin olla tiedos. On kuitenki sen verta narkin näköses porukas joskus heilunu ja itekään en joskus ollu kovin hehkeenä ku paino oli hiton alhaal ja meno kovaa… Nyt mul oli vähä aikaa sitte yks noissta irti-pausseistani ja mul parani ulkonäkö sen ansiosta. Aina mä siististi pukeudun ja laitan itseni… jos liikun muual ku himaa ympäri… täs nyt on tukka pystys ja kädet näkyvillä, jälje pitää joskus meikillä laittaa piiloon, ärsyttää jos joku huomais ne… ei ne nyt pahimmat mahdolliset ole onneks… ihme!

Mä oon viikon n. vetänyt siis aivan tolkuttomasti, mikään ei oikein enää tunnu missään, vaik juttu on hyvää, todella. Tai sen hetken tuntuu mut oon alkanu tätä onnetonta rinkiä tehä täs koko ajan samaa. Koneel jurrutan ja en mitää muuta, ku väliin teen jutut ja semmosta, aika virkeetä. En oo nyt ees siivoillu tms saanu itteeni ulos vaik kauniita ilmoja ois ja sillon ei tekis pahuuksia tääl sisäl piilossa muulta maailmalta. Nyt mua on vaan niin paljon ahdistanut tää et mun on pakko saada itteni kuriin (käyttö) tai menetän mun rakkauden. Tukihenkilölle (kai semmosen jostai irtihuumeista ry:lt saa?) oon miettiny soittoo ja sit en tiiä tuosta muusta päihdehuollosta , ei niistä taida oikei a:n kans pelaaville olla hyötyy enkä oikei niihin luotakaan… En ole kokenu aiemminkaan semmosesta jutteluterapiasta hyötyy, koska mä osaan aika hyvin analysoida itekin itteeni ja psykologia onkin aina kiinnostanu mua… Sit toisena, oon kattonu täält vertaistukee, onnistumiskokemuksia tsempiksi, ketkä päässy irti vaik olleet huonos jamas. Ajattelin itsekin kirjoittaa, ei ole ketään kelle puhua, en lluota oikein ihmisiin, ystäviini… Moneen ainakaan. Tullut opittua kantapään kautta ja paljon! Itse en ole ystäviä pettänyt enkä niin teekään. Tosin olen “pettänyt” mun ihastuksen ja perheen lupaamal lopettaa, mut sitä tekemättä kuitenkaan. Harmittaa, ku en ole enää sanani mittainen… Kavereita en aio kyl (en halua) jättää kokonaan vaik irtautuisin kamasta, ja se ois mahdotontakin, jos en muuttas jonneki pois täält, mikä ei hullumpi vaihtoehto ois jos saisin yhen ihmisen mukaan, yksin ei … On mul itseluottamusta ja teen helposti tuttavuuksia ja kavereita mut tykkään paljon olla myös omine ajatuksine ja touhuilla yksin jotai. Tai rakkaan kans. Välil sit voi tuol juosta ees taas näkee ihmisiä, sekin on hyvä aina. Mikään ei vaan tääl tunnu muuttuvan miksikään, samat ihmiset tekee samoja asioita vuodestta toiseen ja jaksaa länkyttää samoista vanhoista jutuista vuosia… huoh. Enkä mä haluais pitkää linnareissuukaan, oon kuitenki jo siinä iässä et ei se perheenperustaminen ois varmaan montaa vuotta kauempana haaveis, välil vauvakuume on ku kaverit “lisääntyny” paljon :slight_smile: Nyt tulee kyllä hirmu pitkä sepostus, jos joku jaksaa lukea mun avautumisen ni kiva, mut oli tääkin ihan kiva kirjottaa tänne ja silleen tuoda paperille asiat.

Jokeri jaksoi lukea juttusi. Tilanteesi ei ole ainutlaatuinen. Vastaavassa tilanteessa on tuhansia. Hienoa, että lopettaminen mielessä :smiley: . Tietyistä piireistä olisi syytä päästä eroon, mutta meillä kun on aikamoinen tutka, joka kyllä löytää kohtalotoverin ja siitä harvoin seuraa mitään hyvää :cry: .

Olin viime syksynä n. pari kk oikeastaan täysin yksin lukuunottamatta vanhemmilla käyntejä, olin kesän jälkeen niin tukossa etten osannu enää olla edes ihmisten seurassa, ja mua ahdisti koko ajan aivan jumalattomasti. Takana myös a-psykoosi. Onneksi palauduin siitä syksyn tilasta normaaliksi itseekseni! Mua mietityttää ku ite ei huomaa itsessään juuri eroa jos on ottanut tai ei ole, mut lähimmiltä ihmisiltä olen kuullut et muutun todella paljon! Kauheaa. Muutun kuulema jollaintapaa keskenkasvuisemman oloiseksi tiukka-tädiksi tjsp… en kilaroi onneks. Äitini kuvaili: “alan ihmiseksi”… Miettiny tuon jälkeen et miten sitä on esiintynyt ku joskus jotai työkokeiluja tai muita normijuttuja ollu… Et paistaakse läpi ihan, senkö takia mua hyljeksittiin yhel työpaikal vaik koitin lähestyä heitä ja tulla juttuun, niinku oon aiemmis duuneis tullu aina. Töissäkin ja noissa ihan mikä tilanne tahansa, aina se päihde vaikuttaa. Mut mä en ole kuitenkaan muuttunut “arvoiltani” ja luonteeltani pysyvästi, kait… Vaik tuohan saa kai aikaan jotain pysyviä aivomuutokstia, onko ne nyt sit muistiin liittyviä ainakin… Olen ollut pienestä pitäen kiinnostunut päihteistä, ala-aste meni kiusauksen kohteena ollessa, yläasteella alkoi 14 v juominen joka vkl… Sitäkin tullu runsaal kädel temmottua, alkoholia. Nykyään en pidä alkoholia (paljon) ottaneiden seurasta lainkaan enkä juuri käy baareissa. Siihen tuli sit mitta täyteen, ja olihan mullla selkee alkoholiongelma, päivittäistä touhua lopulta duuninki ohes kunnes lopetin koulun ja duunit kesken. Pidinjo myös joskus savujen polttelusta, sen lopettanut jo aikaa sitten kokonaan, harvoja poikkeusmaistiaisia lukuunottamatta. Samoin olen jokusen kk:n ajan pienis määrin mut säännöllisesti käyttäny subua, sit se loppu seinään enkä ole ottanut enkä ota enää ikinä, en yhtään murua. Oksennan ja olo kauhea… Mul noi aiemmat mieliteot lopahtanu ni oon toivonnu et tämänki päihteen kohdal tapahtus samoin… Pitäs tapahtuu nopeeta. Ja oonhan mä sitä kurkkua myöten täys, vihaan sen lemua ja koen välil ällötystä muihin käyttäjiin jotka ruinaa kamaa ja siihen vetelytouhuun jossa ei mitää päämäärää elämäs… Olisin niin ylpeä kun voisin sanoa et olen kuivilla!! Luoja mikä taakka lähtis eikä tarviis pelätä virkavaltaa enää… Se on niin et yleensä minä olen ns “huonoa seuraa” muille, koska moni käyttää vain ollessaan mun kans ja monia en muissa merkeis nää ku et poistan tuota niille. Kyl sekin jonkinlaista tyydytystä kait tuo ihmissuhteena, mut mul on jokunen oikee ystävä ja sit tärkeä perhe, sisarukset (vähän tekemisis käytön takia…) ja nyt tuo mies on todella tärkeä. Olen parin kaamean käyttäjäukon kans seurustellu lyh. aikaa ja niidenki takia mun rima on hiton korkee… oon mielestäni hyvä ihminen ja hyvä tyttöystävä, en ota ketä tahansa. Sehän näis monesti tapana et porukka hyvin läheisriippuvaista, kumppanit vaihtuu tiuhaan ja kaikki alan ihmiset käydään läpi… viikko sen kaa ja ero ja sit kaks toisen kans ja kihlat ja hehkutusta, ku hyvis ollaan… voi luoja. Parisuhteelle annan paljon arvoa ja sellaiselle ihmiselle kestä olen aidosti rakastunut. Täysin erilainen ku noi aik. tapaukset jotka kuulu siihen ns. alkuaikojen paskasakkiin ennen ku ties sit et kuka on minkäkinlainen ja osas varoo niitä… Huh. Aikamoista aiikaa sekin ja pirin takia menetin kivan työn ja mulle erittäin, erittäin rakkaan asian, koiran. Mä en kestä menettää enää lisää, en halua. Tämä ei anna mulle juuri mtn, ku huonoo omaatuntoo ja itsesyyttelyy… elämän hukkaamista päivä kerrallaan tähän päihteilyyn ja niiden miettimiseen.