On mulla ainakin tullut tuollaisia oireita, jos olen ryypännyt kunnolla useamman päivän. Sit kun alottaa uudellen dokaamisen, niin alkaa hikoiluttaa jo parin annoksen jälkeen.
Aina kun mulla oli ryyppyputki päällä, hikoilin ihan törkeän paljon. Jouduin olemaan kotona kalsareissani - heti jos laitoin vaatteet päälle niin ne olivat 5 minuutissa ihan märkänä hiestä. Nyt oon ollut melkein puoli vuotta juomatta ja hikoilusta ei tietoakaan.
Mulla on niin päin, että kun on putki päällä, niin siinä vaiheessa, kun promillet kääntyvät laskusuuntaan, alkaa hiki valua, mutta kun kaataa lisää juomaa kurkusta alas, niin johan loppuu hikoilu.
Joo jotain tällaista mulla enempi esim viikko sitten kossupullollinen eräissä bileissä ja ok poislähtiessä lämpimässä autossakin ilmastointippäällä ja ei hiki eli pitkän napostelun aikana ei hikoilis vaan vasta sitten jälkikäteen monta päivää?
Todella ihan hiestä märkä ja pakkohan ne on vaihtaa koska mulle tulee muuten pirun kylmä kun kostea vaate iholla
haihduttaa lämpöä (siis mulla palelua, kylmän herkkyyttä muutenkin)
Tuliko hikoillessa heikouttakin?
Auttoiko bentso tms että hikoilu loppuisi?
Mulle psyka alkoi vaan tarjoon ssri/snri -lääkkeitä kun termostaatti pielessä…
ps mun tuttava kova ottaa viinaa ja hänellä kuulemma ei ole tällaista hikoiluseuraamusta eli oisko hänellä
psykan viittaamat ssri/snri- aineet luonnostaan jo kohdillaan?!
Itsellä oli muutamia vuosia sitten hc-alkoholiongelma joka tarkoitti 1-3 isoa votkapulloa päivässä ja viikkojen/kuukausien putkia.
Tuo hikoilu on aivan normaalia jos käyttää liikaa (tai joskus kohtuuden rajoissakin) sellaista äärimmäisen kovaa huumausainetta nimeltä etanoli. Älä nyt ainakaan helvetissä mitään ssri-myrkkyjä ala tuohon hikoiluongelmaan syömään vaikka ne sykeröt sellaisia nykyään vaivaan kuin vaivaan määräilevätkin
Oma hikoiluni oli aikanaan niin voimakasta, että pystyin aamulla vääntämään t-paitaa rullalle ja hikipisarat vaan lorisi lattialle. Petivaatteet meni joka päivä pesuun ja mies haisi kuin rankkitynnyri aamusta iltaan.
Neuvoni ongelmaasi on laittaa korkki kiinni, syödä terveellisesti, liikkua hieman ja hakea laadukasta psykiatrista-ammattiapua mikäli juominen tuntuu menevän holtittomaksi/liialliseksi (ja ennen kaikkea lopettaa mahdollinen itsekusetus siitä, että “sehän on vaan olutta tai muuta ja onhan se nyt ihan normaalia välillä nollata”). Ei se viinapiru/huumeongelma siellä pullossa asu vaan jokaisen ihmisyksilön omien korvien välissä joka on mahdollista ratkaista.
Kiitos Soikannel ja kyllä minustakin hikoilun oireet löytynee viinasta, ei ssri/snrin puutteesta:
esim viime elokuussa laskin 10 kossupullollista/kk ja ympäri vuoden tissuttelua pienimillä määrin ja kun bentsoilla
niin helppo"estää" paha opettavainen krapula. Joo liikunta on jo mukana tukemassa mutta parinpäivän välein
muutama olut häiritsee
Nestistä löysin myös erään linkkisivun joka tukee hikoilua:
Long-term alcohol abuse and addiction put the user at risk for serious medical consequences if they attempt to stop alcohol consumption without proper medical advice and supervision. Alcoholism withdrawal symptoms indicate advanced addictive disease, and should not be dismissed:
… Profuse sweating, even in cold conditions
Extreme agitation or anxiety
Persistent insomnia
…