Hieno Elämä

Pari vuotta sitten elin viinan huuruista elämää, kunnes tuli stoppi deliriumin muodossa… Katkaisuhoito ja raittius…elämä alkoi hymyilemään… aika kului ja elämä sujui… sitten tuli vakava sairastuminen, pitkä sairausloma ja kroppa ei toimikkaan enää niinkuin ennen… lääkäreitä ei hirveesti kiinnostakkaan, koska olen juoppo, yli vuoden juomatta, mutta silti juoppo, joten antaa olla ei tartte tutkia… no kuntoutusta ja sairaslomaa niin eiköhän se siitä… itsellä silti kova halu palata normaaliin elämään ja töihin… Vihdoin puolen vuoden sairasloman jälkeen pääsen kuntoutustuella töihin ja elämä alkaa jälleen kerran voittaa… aika kuluu ja kuntoutus lähenee loppuaan ja niin myös työt… tässä sitä nyt sitten ihmetellään pullo kädessä et mitäs nyt?? kuka muka huolii raman juopon töihin… no ei kukaan… et vitun hieno elämä… kannatti taistella…no nyt on kai pakko luovuttaa… voipahan ainakin juoda ittensä rauhassa hengiltä kun todellisuus on liian tuskaa… mitä tästä opimme: turha yrittää ei se kuitenkaan onnistu…

Dokaamalla toi sun olosi ei ainakaan parane, ja juoppo on mun mielestä juoppo vain silloin, kun juo. Mitä sillä menneisyydellä on väliä, ei tuleva työnantaja voi mitenkään saada tietää alkoholiongelmasta ellei se näy selkeästi päälle tai ellet siitä itse kerro. Itsesäälissä kieriskely on tuttua touhua jokaiselle alkoholiongelmaiselle, mutta jos oot jo kerran pystynyt olemaan vuoden juomatta niin mikä estää sua pystymästä siihen uudestaan? Ja vaikkei duunia löytyisikään niin uskallan väittää, vaikka olenkin ollut vasta kuukauden holitta, että se elämä on varmasti siistimpää työttömänäkin selvin päin, lopulta. Mutta itsehän sen valinnan teet, laitatko korkin kiinni - omin voimin, katkon kautta tai vaikka kaikki mahdolliset apukeinot käyttäen - vai jatkatko dokaamista. Maailma on joskus helvetin epäreilu paikka ja paska osuu tuulettimeen, mutta muuttuuko se elo oikeasti jotenkin paremmaksi dokaamalla? :unamused: Tsemppiä joka tapauksessa.

Ps. Tää ketju kannattaa ehkä siirtää Vähentäjien tai Lopettajien puolelle.

viisas mies sanoi joskus että ei ihminen tarvi töitä ollakseen onnellinen vaan mielekästä tekemistä, ehdottaisin jotakin harrastusta.

-