Tervehdys R-A.
Älä nyt hyvää vitutusta juomalla pilaa.
Mitäs sitten seuraavaksi avuksi, hmm, en tiedä, antabukset on jo käytössä, AA korpee…
Kyllähän sinä nämä avut varmaan tiedätkin, joten enpä niitä luettele.
Yksi juttu on auttanut minua, laitetaanpa taas kiertoon…
Hermeettisinkin vitutus on ohimenevää.
Tässä oletan ketjun aloittajan olevan alkoholisti.
Näinhän se tuppaa alkoholisteilla menemään. Se addiktio on niin suuri, että rationaalinen ajattelu katoaa. Mietitään sitä, jotta milloin voi juoda, kun vielä on Antabusta kehossa.
Olin taistelussani alkoholismin suhteen täysin samanlainen.
Mikä sitten avuksi? Voin kertoa oman psykologisen tavan miten suhtautuisin sinuna tilanteeseen.
-Ensinnäkin koeta rauhoittua, käytä erilaisia rauhoittavia tapoja jotka sinulla toimivat. Minulla toimii esim. musiikki, sinulla ehkä joku toinen.
-Sen jälkeen ajattele, että se miksi haluat viinaa on harha. Se on sen addiktion luoma harha, että haluat viinaa niin helvetisti (tämä harha katoaa, kun raitistelee tarpeeksi pitkään). Ne eivät tavallaan ole sinun oikeita ajatuksia, vaikka näin ajatteletkin. Nämä ajatukset ovat siis aivan todellisia mutta vain seuraus sinun addiktiostasi. Olet sairas, aivan kuten minäkin vaikka jo n.14kk raittiutta takana.
Ja voin vakuuttaa, että tuo “kärvistely” katoaa yleensä kaikilta meiltä alkoholisteilta. Jos he pystyvät totaaliseen psykologiseen muutokseen viinan suhteen.
Voit varmaan itsekkin todeta, että ajattelet nyt “että olisi pirun kiva kokea nousuhumala, auttas vitutukseenkin varmaan”, siis jotain tuon suuntaista. Mutta itsekkin varmaan haluat raittiutta. Et siis pohjimmiltasi halua juoda. Se mitä nyt ajattelet on HARHA, painotan tätä sanaa koska se on niin. Sitä on vaikea kuvata tarkemmin.
Tsemmpiä vain ja purkaudu kaikessa rauhassa. Anna tulla vaikka koko vitutus tänne plinkkiin,. Plinkilllä on iso pää. Vähän kuten hevosella.
Jos AA ei toimi, niin plinkistäkin saattaa apu löytyä. Pahoin silti pelkään, ettei ilman sitä nöyrtymistä oikein apua löydy mistään suunnasta. Ei sen takia, että avun edessä pitäisi jotenkin nöyristellä. Ei suinkaan. Vastaan se apu silti pitää ottaa. Jos ei omat voimat riitä, niin jotain muuta kait on koetettava. Nuoret sanovat nykyisin: “Vain otettu lääke auttaa.”
Nöyyryys on kovin yksinkertaisesti tosiasioiden tunnustamista. Ei yhtään mitään enempää, eikä yhtään mitään vähempää. Tuo vitutushan se on se juttu, joka kolmen raittiin kuukauden jälkeen panee miehen juomaan. Sen kolmisen kuukautta korkki pysyy kiinni ihan apinanraivollakin, mutta ei sen jatkuvan vitutuksen kanssa mitenkään voi olla. Siitä vitutuksesta nyt vain on päästävä eroon.
Siellä AA:ssa olisi tarkoitus kertoa siitä vitutuksesta ja katsella niitä nyökytteleviä päitä. Kyllä se paine sillä tavalla helpottaa. Sama se on oikeastaan täällä plinkissä. Kirjoittele surutta menemään, mikä vituttaa. Kyllä se tauti sillä keinolla tokenee.
Tähän pitää vielä vastata, että se Antabus on elimistössäsi todennäköisesti vielä n.2 viikkoa mahdollisesti pitempään, riippuen yksilöstä ja kuinka kauan olet sitä käyttänyt. Tämähän siis ei tarkoita, että sen jälkeen juomaan vaan.
Vaan tämä on todellinen VAROITUS! Älä hitossa juo sen Antabuksen kanssa, se on oikeasti vaarallista.
Ja minä tiedän lääkkeistä aika paljon, ehkä enemmän kuin haluaisin
Mullakin on viime viikot olleet melkoista vitutusta. Juomahimo meinaa 3 ja puolen kuukauden raittiuden jälkeen iskeä väkisin päälle. Varsinkin perjantaisin. Nytkin oon kaksi päivää maannut ihan vaan että rauhoittuisin ja tasaantuisin. Juomatta meni sitte tämäkin viikonloppu. Vaan ei ole heleppoa, ei ole. Oon koettanu vaan pitää kiinni neljästä asiasta mikä kuulema helpottais. Pitäs välttää väsymystä, vihaa, yksinäisyyttä ja nälkää. En kiistä, kyllä ne varmaan vähä siihen vitutukseen auttaa, ainakin minulla. Perkele.
PS. Minun hermot joutais muuten mennäkin, on ne sen verran huonoa laatua
Kiitos ukkometso, päivän tunnelmiin kuului lähes yhtä s…moista v…sta. 37x kunnon saatana ja vielä Jeesus lisäksi
Raittiille apinalle tervetuloa lopettajiin. 2 kk on hieno suoritus, varsinkin ominvoimin. Päivä kerrallaan kunnon vitutusta on kuitenkin parempi kuin viikon putki kännäämistä. Tsemppiä, aloita vaikka kirjoittamalla tuntojasi ulos tänne plinkkiin.
Juominen kyllä edesauttaa sitä kuolemaa, mutta vitutus ja ärsytys näyttää vain suuntaa mihin mennä. Kohti ikäviäkin tunteita on mentävä, mikään muu ei auta, jos aikoo lopettaa juomisen.
Voimia on etsittävä aivan eri paikoista, kuin mitä on tottunut, mihin ennen tukeutunut, koska useimmiten kaikki ne muut voimat liittyy jollain lailla juomiseen. Minä mm urheilin, jotta saisin juoda. Harrastin muutakin, jotta saisin juoda. Mm tein ruokaa, jotta kastikkeet maistuisivat viinille ja lopulta vain minä haisin viinille ja kastike pohjaan palaneelle.
Koeta elää päivä kerrallaan, kun lataa viikon juomattomuuskärsimystä valmiiksi, niin sekin rassaa lisää. Aamulla jo voi tehdä päivälleen suunnitelman johon viinakset ei kuulu.
Hermosto on yliärtynyt jonkun aikaa juomisen loputtua, kun tuttua ainetta johon aivot ja elimistö on tottuneet, ei enää olekaan paikalla. Pinna käryää, vtuttaa. No mikäs siinä, antaa kärytä ja vtuttaa.
Kyllä se ohi menee, kunhan ei rupea rikkomaan itseään eikä lähimmäisiään.
Joo o, voihan sitä kuolla kun retkahtaa. Voisi kuvitella, että monet alkoholistien kuolemat on tapahtuneet juuri retkahduksen seurauksena jonkin pituisen pätkäraittiuden jälkeen.
Joku energiaa vaativa harrastus voisi olla ihan hyvä tapa purkaa vtutusta. Ei tosin kannata urheilla voidakseen juoda, vaan urheilu voi olla raittiutta tukeva seikka. Useimmilla meillä se on.
Itse suosittelen etenkin naisille aina kuntonyrkkeilyä, mutta sopii oikein passelisti miehillekin.
Säkille kunnolla pataan, niin ei enää nii kauheesti vtuta.
Mutta hei, mikäs siinä AA:ssa tai “nöyrtymisessä” mättää? Entä ootko kokeillu muita vertaistukiryhmiä, esim. A-klinikalla tai A-kiltaa. Niin ja ohan tää Plinkin foorumikin.