Henkinen alkoholisti

Täällähän en näköjään ole ollut moneen kuukauteen. Täytyy sanoa, ettei mikään ole oikeastaan muuttunut. Tipaton tammikuu takana, mutta heti sen loputtua piti pämpätä kaksi päivää putkeen, ja krapulasta nyt kärsinyt 4 päivää… :unamused:

Ehkäpä taas aktivoidun ja saan apua teidän kirjoituksista. :slight_smile:

Apua, tuo edellinen kirjoitus oli siis Tragic Idol, vahingossa kirjauduin jollain vanhoilla tunnuksilla. :open_mouth: Pitänee varmaan selvittää miten sellainen poistetaan.

Heippa!

Ilmeisesti olisi syytä vierailla sivustolla huomattavasti useammin…

Aiemmin kirjoitin olevani henkinen alkoholisti, nyt alkaa tuntumaan jo siltä, että ongelma on paljon syvempi.
Nykyään juon viikottain, annosmäärät ovat suuremmat, jos päätän etten juo viikonloppuna, en onnistu siinä.
Jos tiedän meneväni lähipäivinä ystäväni kanssa vaikka viinille tai on muuta aktiviteettia johon alko kuuluu, hekumoin ajatusta siitä etukäteen, ja tuntuu että sen avulla jaksan odottaa. Ajatukset pöyrii paljon alkoholin ympärillä.

Myös puolisoni on esittänyt huolensa alkoholin käytöstäni.
Morkkista aiheuttaa suuresti myös se, että tupakoin aina juodessani, mitä selvinpäin en tee.
Tuntuu, että tahdonvoimani olisi hiipunut, ja katson vain vierestä junaonnettomuutta. :frowning:

Elämässäni on paljon asioita joista on minulle iloa, mutta perhe-elämän ja arjen tylsyys on joskus sietämätöntä ja silloin koen tarvitsevani sitä nousuhumalaa. Ja nykyään tämä tapahtuu kerran viikossa.

Tukea siis kaivataan.

Tragic Idol

Tänään lähdin tapaamaan parasta ystävääni pitkästä aikaa. Viiniä petasin itselleni jo hyvissä ajoin. “Nautin vain yhden lasillisen hyvää viiniä. Noh, siis ihan korkeintaan kaksi. Tupakkaa en ainakaan polta” Sillä seurauksella, että nautin ne kaksi viiniä, poltin tupakkaa ja nyt on hirveä hinku lähteä lähipubiin matsivalvojaisiin. “Otan siellä vain alkoholitonta olutta… Tai no ihan korkeintaan yhden oluen” Jne jne…

Ja siis tiedän lähteväni sinne hemmetin pubiin.

Hei Tragic Idol!

Niin tuttu kaava, niin tuttu kaava…
Itselläni parhaiten on tehonnut vähentämisen suhteen juomiskertojen vähentäminen, tyyliin että tänä vapaapäivänä en viiniannostani hae.
Mutta minulla(kin) tämän toukokuun vähentämiset on mennyt päin prinkkalaa, eikä loppukuukaan tuo helpotusta. Jos sitä yrittäisi kesäkuussa tsempata tai jo loppukuusta.

Moi Helena100 :slight_smile:

Niinpä niin. Itse juuri mietin, olisko sellaisesta mitään hyötyä, jos sallisi itselleen esim. yhden juomakerran kuussa, ja lopun kuun osalta laittaisi kalenterin täyteen kaikkea sellaista mihin ei kuulu juominen… Noudattaisi kalenteria tarkasti. Koska itselläni tylsyys on se joka ajaa ajattelemaan alkoa. Tekemisen puute ja liian vähäinen sosialisointi.

Eilen tosiaan tuli juotua reilua 5 annosta, (minulle siinä on kaksi liikaa) ja tänään tullut vietettyä äitienpäivää lievässä krapulassa, mutta sitäkin suuremmassa ahdistuksessa. Bussissa ahdisti niin, että pelkäsin oksentavani.

Kyllästyttää, surettaa ja tuntuu pahalta. Melko neuvoton olo.

Juuri kun pääsin edellisistä ahdistusoloistani, niin eilenhän se taas piti ottaa. Tämä oli kyllä tiedossa etukäteen, sillä minun piti esiintyä, ja silloin tarvitsen yleensä jännitykseen hieman alkoholia. Esityksen jälkeen palkitsin sitten itseäni juomalla lisää. :unamused:
Nyt taas ahdistaa.

Ensi vkl tulee taas tilanne jolloin kuuluisi ottaa muutama. Ei tietenkään ole pakko, mutta tunnen itseni. En saa aikaan päätöksiä ja vaikka jotain päättäisinkin, en pysy päätöksessäni.
Ensi viikolla taidan marssia päihdepoliklinikalle…

tuohon kun keksisin vastauksen. miten se muisti on niin lyhyt?
tuskinpa päihdepolista on haittaakaan.
oletko käynyt siellä aikaisemmin? millaisia kokemuksia?
tsempit!