Helvetti, mikä se on? Onko se jokin paikka? Satua vai totta? Jos helvetti on olemassa, nii millainen paikka se sitten on? Mua kiinnostaa saada tietää, mitä ihmiset ajattelee nykyään helvetistä? Usein kuulee kiroiltavan sillä sanalla ja myöskin ei ole vaikea löytää esim helsingin kaduilla ihmisten vaatteissa viittauksia helvettiin ja paholaisiin. On liekin kuvia ja vaikka mitä. Myös se ilmiö on mielenkiintoinen, miten aika on muuttunut, ennen vanhaan helvetistä puhuttiin vain kirkon sisäpuolella, on papit puhuivat siitä ja jos siitä puhuttiin kirkon ulkopuolella, sitä paheksuttiin… Mut nykypäivänä papeilta vaaditaan valtavasti rohkeutta, jos pitää puhua raamatullisesta helvetistä. Ja jos joku sitten tulee puhumaan kirkon sisäpuolella siitä, hän joutuu sitten melkoiseen riepotteluun ja saatetaan jopa antaa potkut. Ihmiset paheksuvat syvästi jos helvetistä puhutaan kirkon sisäpuolella. Mutta jos kirkon ulkopuolella jumalattomien suusta lähtee helvettiä ja perkelettä nii siinä ei ole mitään ihmeellistä ja harva paheksuu. Ymmärrän kyllä että moni ajattelee, että helvetistä puhuminen oli vain keskiajan pelottelukeino saadakseen ihmiset kirkolle kuuliaisiksi…että papit halus hallita ihmisiä jne… Se on yks näkökulma, mutta sitä ihmettelen, JOS tämä näkökulma olis totta, nii miksi sitten helvettijuttuja näkee ja kuulee hirveän usein kirkon ulkopuolella… Jos helvetti oli vain tarua ja pappien pelottelukeino, nii luulis että jos ihmiset olis sen ymmärtäneet, nii olis samalla helvettiin liittyvät asiat vaipuneet unholaan nykypäivänä, sitä ei kuule enää missään, ei kirkon sisäpuolella eikä ulkopuolellakaan… Miksi siitä jauhetaan vielä, vaikka papit on onnistuttu vaientamaan tästä asiasta?
mä veikkaan et helvetti on saanut visuaalisuuden “epäonnistuneista” matkoista.
mäkö oon joutunut 1200mg dexmi matkalla helvettiin joskus niin se on ollut sama mesta kuin taivas
mutta itse piru sano mulle et tämä paikan mukavuus ja se miten sua kohdellaan täällä riippuu täysin siitä kuin kusipää olet elämäsi aikana… eli jos elät hyvin sua kohdellaan täälläkin hyvin saat hyvät paikat yms.
mut jos esim teet pahaa ihmisille niin sulle kostetaan se sitten täällä… ja se vaikutti silloin todella loogiselta.
ja itse piru on loppu peleissä mukava heppu. vaikka se oli sellainen kylmä pelottava kaasuinen sielu.
niin se oli mua kohtaan todella mukava. ja anto kivan esittely kierroksen. ja välil sen piti käydä jossain niin se kysy multa et pärjäänkö tässä hetken itsekseen sanoin et joo kait mä pärjään. niin heti jouduin vaikeuksiin ja se tuli pelastamaan ja vituuile sillain leikkisästi mulle…
et tällästä tänään.
haluuko joku liityä mun uskon lahkoon… oon näyn nähnyt kait mulla on oikeus ja velvollisuus perustaa oma lahko…
ja kysyin siltä sitten et miks kaikki uskonnot väittää et on helvetti ja taivas, siis sillai et ne on ihan eri ulottuvuuksissa. niin se vastas et toisen taivas toisen helvetti… ei se ole mahdollista.
edit. toi epäoniistunut on suluissa koska mun epäonnistunut matka oli kaikkee muutakuin epä onnistunut.
se oli välillä helvetin pelottava, mutta todella antoisa.
Mä olen futsinu vähän erilaiselta kantilta. Kaikillahan miellä on erilaisia pelkoja ja toiset asiat tärkeämpiä kuin toiset. Voi olla että se on kuin 6 -tuuman rautanaula lyötäisiin hampaiden väliin mutta itse olen aatellu että josko se olisikin paikka missä henkilökohtaisesti kokisi kaikkia niitä inhoja ja pelkoja mitä emme halua tapahtuvan.
Siellä voisi olla jatkuvaa kutitusta 24/7. Voi olla että näemme livekuvaa (kangastusta) että läheisemme saavat kärsiä, koska eniten meitä satuttaa se mikä on miedän sydämessämme. Tunteet, fyysisen kivun lisäksi. Toinen pelkää sydämestään että hänen läheisilleen tapahtuu jotain ikävää. Toinen voi pelätä hysteerisesti hämähäkkejä ja joku muu ei halua että häntä haukutaan ja nimitellään tai että hänestä ei pidetä. Meinaan se että hysteerisesti pelkää, on oiva kurituskeino. En tiedä sitten olenko ihan väärässä
ei ole kuoleman jälkeistä elämää. uskon siihen mitä näen. tiibetissä toki paljon
erinäisiä tapahtumia, tosta helskutista mene ja tiedä. vaikka helvetti olisikin kylmä
ja nyt jo siniset huulet.huhhuh.
Dark Magnus:
Mielenkiintoisia ajatuksia sinulla. Itselle myös raamattu varsin tuttu teos. Anyway en lähde tässä spekuloimaan sen suuremmin, haluan vain sanoa että olen ollut henk.koht. todistamassa ihmetekoa johon ei liity mitkään substanssit, botox tai stressin laukeneminen. Jälkimmäiseen on moni kaverini turvautunut. Eli muuan läheinen ihminen sai pyhänhengenkosketuksen. Hänen silmänsä kirkastuivat, ja otsalta rypyt lähtivät pois. Siis tavalliset ikääntymisen lisänä tuomat juovut otsaan. Henkilön silloisen elämäntilanteeseen suuremmin puuttumatta, rypyt olivat tulleet elämästä. Ne eivät kokonaan kaikonneet mutta silmiinpistävä ero tuo on.
Kerroin vain tuon tarinan siksi että minä olen nähnyt konkreettisen tapahtuman. Joka tapauksessa, eikö se olisi ainakin ajatustasolla hienoa että kun vain pyrkisi tekemään oikein ja uskomaan niin lopulta pääsisi paikkaan jossa ei ole murheita eikä menneisyydellä väliä? Itse ainakin pidän tuosta ajatuksesta.
Mietin monesti että jos joku poistaa toisen päiviltä ja tulee uskoon niin se ei kuitenkaan poista sitä tuskaa joita asia koskee. Kyllä minunkin olisi melkein mahdotonta antaa anteeksi jos joku läheinen laitettaisiin kylmäksi. On sanottu että kaikella on tarkoitus. Mutta jos kaiffarin yli ajaa keskellä kirkasta päivää joku rattideeku niin mikä tarkoitus siinä on? Voi olla että sen deekun on pitänyt tehdä noin älytön teko jotta hän huomaa oman typeryytensä. Tämä on niin vaikea asia kyllä ja jos liikaa pohtii… löytää itsensä pöpilästä.
Helvetti on kuitenkin todellista, oli se sitten maan päällä tai elämän loputtua jossain muualla. Joten muistakaa mussukat käyttäytyä kunnolla.
Helvettiin ja taivaaseen en usko kuin maanpäällä, kun sen mikä nainalla on saatu loppuu alkaa tyhjyys. Tänään saatoin hyvän kaverin viimeiselle matkalle ja se elää meidän mielissä aikansa omaisten mielissä pitenpään. Joskus joku panee valokuvat silppuriin niin se henki saa vapauden vaikka oma nimi hengelle on kaipaus, ei ylä ja akertaa voi olla koska muuten elettäisii ikuisesti ja jos Jumala voi poistaa kivun taivaassa on vittumainen jätkä ku antaa täällä kärsiä kipua ja just pappi sanoi että hän on kaikkivova, miksi mun piti laittaa teemu pamin kanssa kielenalle hautajaisissa jossa jännitys lisämun kipua. Edes sen hetken olisi voinut armahtaa, helvetissä itse pirukaan ei voi lisätä kipua koska nyt ollaan tapissa. Jamppaa eikä Helkkua jotka haudattiin tänään ei särje eikä ahdista, eikä ne kestäis ikusta harpun soittoa. Kumpikin mukavia mutta ennen ne lapiois hiiliä uuniin kuin neitsyiden harpunsoittoa kuuntelisivat iäisyyde. Pappi siinä kierteli niin kysyin koska se viimeinen päivä on kun Jumala herättää ja mihin me mahdutaan ja sielä on meidän vihamiehä/naisia niin äkkiä meni toiseen poytään. Kerkesin kysyä rakastaako Jeesus mua kun olen elänyt 4v yli kardiologin ennusteen ja lopetin sydänlääkkeen syönnin haittavaikutusten takia, se on kuulemma siunas ja sanoin etten mitenkää voi olla siunauksen arvoinen, kaikki kuulemma ovat.
Mä en oikeastaan edes ajattele tuollaisia asioita. Kait helvetti olisi jokaisen ihmisen oma, pahin painajainen… Mä uskon että mikäli mä elän moraalisesti oikein (mielestäni 10 käskyä on aika hyvä esimerkki, mut itseni on kasvatettu kyllä niin että tietäisin noudattaa niitä ilman kirjaakin), niin mikäli kuollessa joku portilla odottaa; on tää hemmo sen verran armelias että antaa synnit anteeksi jos oikeasti niin tahdon… Sitä ensimmäistä käskyä en noudata, mutta mulla ei onneksi enää ole mitään asiaa jota mä pitäisin lähes jumalana kuten ennen olivat päihteet… Niitä kun vain addiktina oli saatava, muusta viis…
Mä en vihaa itse uskontoa vaan sitä mitä se tekee ihmisille. Ääritapauksissa siis. Kummasti esimerkiksi homoseksuaalisuus on syntiä uskonnolliselle ihmiselle ja hän voi vaikka julkisuudessa panetella homoja; mikäli kyse olisi jostain muusta erikoisryhmästä tulisi leima VIHAPUHEESTA samantien. Asia voidaan perustella pyhän kirjan takia… Mielestäni tällaiset ihmiset voivat noudattaa kirjaa pilkulleen, naiset pitävät hametta ja ovat hiljaa kirkossa ja kaikkea muuta…
Jotenkin on alkanut kuitenkin tuntua siltä, että kaikki uskovaiset paljovat samaa Jumalaa. Mä en todellakaan usko että olisi useampi Jumala ja yksi oikea uskonto… Sinänsä se on hyvä olla uskossa, kun ei tarvitse kantaa itse vastuuta. Kaiken hyvän ja pahan antaa joku muu. Voisi puhua lähestulkoon kohtalosta.
Mutta kyllä harmittaa ne aidot ja alkuperäiset esi-isämme. He jotka uskoivat Ahdin tuovan kala-onnea ja Ukko-Jumalaan… Nykyisten uskovaisten mukaan helvetissä elelevät… Ovenpieleen oli kaiverrettu hakaristi, joka oli auringon, hyvän satovuoden ja muutenkin hyvän onnen ornamentti… Symbolia on tavattu 2000v eKr ja yhden ihmisen sekä kansan sekoilun tähden tuo symboli on pilattu… Ainakaan yksi ihmisikä ei näytä riittävän mainetta puhdistamaan… Lisäksi uskonpuhdistus vei kansaltamme paljon arvokasta kulttuuriperintöä jotka tuhottiin pakana-uskonnon tähden…
Itse en todellakaan tahdo uskoa siihen että mun tulisi elää jatkuvassa pelossa ja tiettyjen asioiden mukaan vain siksi, että kun kuolen en joudu helvettiin… En mä edes usko kuolemanjälkeiseen elämään… ainakaan siinä muodossa miten Raamatussa lukee.
Voiko ihminen olla lainkaan hengellinen vaikka hän ei olisi uskossa? Mulle itselleni luonto ja sen uskomaton kiertokulku ovat eniten hengellinen asia… Onko hengellisyys vain uskoa johonkin muuhun vai voiko meditaatio olla hengellistä?? Mikäli olisin uskossa niin Jumala olisi suonut mulle luonnon, mutta mä en ajattele asiaa niin vaan koen olevani osa luontoa joka taas antaa mulle voimaa… Olisiko oma helvettini pelkät betoniseinät?! Vaikea sanoa kun kukaan ei tiedä ja ehkä on vain parempi olla tietämättä; kerrankin asia johon ei saa 100% varmaa vastausta… Sanoivat uskovaiset mitä tahansa…
vähän offtopiccia, muuta oletteko nähneet sen kolmi osaisen mielen salattu voima dokkarin.
siin viimesessä osassa mikä käsitteli oikestaan pelkästään ruumiista irtautumista.
niin olisi kiva tietää et miten ne jatko tutkimukset on päätynyt ko sinne leikkaussalien kaappien päälle on laitettu lappuja missä on joku merkki tai lukee jotain…
niin ne ajatteli et jos kertoo irtautuneensa ruumista, se näkee mitä niissä lapuissa lukee.
mut eipä ole ollut missään tietoa miten niiden lääkereiden/tukijoiden tukimukset on edennyt.
jos joku lukenut noiden lääkäreiden tukimuksista mitä ne siin dokkarin lopussa aloittivat, olisin kiitollinen jos tulisi linkkiä.
itse en usko oikestaan noihin. tai uskon et ne kokee oikeesti ne tilanteet.
minua kiinostaa vaan liikaa se mihin ihmis aivot oikeesti pystyy. ja pakollinen tarve koittaa selittäitselle kaikki
tieteen kautta… kun sydän pysähtyy niin ei se ole yhtään outoa et aivot alkaa temppuilee, mut se vaan mietityttää kun aivo toiminta loppuu aika nopeesti sydän pysähdyksen jälkeen eli jos aivotoiminta on loppunut
niin ei pitäisi enää visuaaleja/ hallusinaatioita hirveenä nähdä. eli onko mieli riipuvainen ruumista…
Terve pitkästä aikaa.
Tässä pari tuntia lueskellu keskusteluja, mutta vasta tämä aihe sai kaivelemaan aivonystyröistä salasanan.
Jumalan lähettiläät ja profeetat ovat varoittaneet ihmisiä helvetin rangaistuksesta. He ovat kehoittaneet ihmisiä osoittamaan palvonnan yksin Jumalalle, Hänelle joka sen vain ansaitsee. He ovat kieltäneet palvomasta ketään tai mitään Jumalan sijasta tai Hänen rinnallaan. He antoivat ilosanoman siitä, että mikäli ihminen kuolisi siinä, tilassa, ettei hän palvo muita, vaikka hänen muut syntinsä olisivat suuret, tulisi oikea usko lopulta pelastamaan hänet helvetin rangaistuksesta. Ja he ovat tehneet selväksi, että mikäli ihminen kuolee epäjumalan palvojana, tulee hän kärsimään helvetissä ikuisesti. Tästä on seurauksena se, että ne jotka uskovat ja haluavat palvoa Luojaansa vilpittömästi ovat etsineet pelastusta tottelemalla Jumalaa ja hänen lähettiläitään, etsien tietoa, mikä heidät voisi pelastaa. Kun taas Jumalan ilmoitusten vaikutus niihin, jotka eivät usko on päinvastainen. Heille Jumalasta ja Hänen luomastaan järjestyksestä kuuleminen lisää heidän epäuskoaan. Jotkut sulkevat korvansa tahtomatta ajatella asiaa ja jotkut menevät vihassaan niin pitkälle, että alkavat taistelemaan uskoa ja uskovia vastaan.
Tieto siitä, että Jumala on luonut jotkut ihmiset helvetin ihmisiksi on monelle liikaa, he eivät halua uskoa tätä ja näin tulevat niiksi, joiden määränpää on helvetissä, jollain sen seitsemästä tasosta. Ne joiden epäusko on henkilökohtainen asia, mutta jotka eivät vihaa uskovia, heidän uskonsa vuoksi, vaan ovat oikeuden mukaisia maan päällä, kärsivät vähemmän, kuin ne joiden teot ovat hirvittäviä. Samalla ne joiden teot olivatkin hirvittäviä saattavat uskonsa vuoksi pelastua lopulta, vietettyään pitkiä aikoja helvetin rangaistuksessa, on myös asia, joka estää toisia uskomasta. Mutta jos järjestelyä ajattelee tarkasti, ilman henkilökohtaista ylpeyttä on Jumala oikeudenmukainen.
On varmasti totta, että jotkut uskottomat ovat käyttäneet helvetillä pelottelua hyväkseen itsekkäiden tarkoitusperien vuoksi. Kuitenkin profeettojen ja lähettiläiden tarkoituksena, oli miellyttää Jumalaa ja heidän itsekkyytensä rajoittui toiveeseen, että he helvetin sijasta, pääsisivät paratiisiin. Siksi he tottelivat Jumalaa ja toivoivat muille ihmisille samaa kuin itselleen. He kärsivät paljon tässä maailmassa, tuon kutsumuksensa tähden, eivätkä he tavoitelleet maallista valtakuntaa, joskin se joillekin heistä suotiinkin, esimerkkinä profeetta Salomon, jonka valtakunnan loisto on vertaansa vailla.
Muhammed kutsui unta pieneksi kuolemaksi. Olikin mielenkiintoinen se dokumentti ruumiista irtautumisesta. Ja muhammed sanoi, että varsinaisessa kuolemassa ihminen herää lyhyestä unestaan, minkä hän vietti maan päällä, varsinaiseen todellisuuteen. Dokumentti oli hieno todiste siitä, kuinka totuudenmukainen on lähettiläiden viesti.
Tämä tästä tällä erää. Hyvä
jaahas, hetken mielijohteesta jotain syöksyny multaki aivoista tähänkin vitun ketjuun,
anteeksi siitä. itse olen käynyt rippikoulun, lukenut raamatun, sitten ‘Raamatun’ ,
joka oli kirjoitettu jo 3000ekr. ja kaikki se sama lukee lähteineen minulle uudenlaisessa raamatussa.
the big bang, kaikki, on kerrottu tuossa kirjasarjassa. siis vittu 5000vuotta sitten!
teosofia voidaan myös kuvitella suurena viisautena, mutta myös salaisuutena.
se ei varsinaisesti kuulu, sellaisille ihmisille ketä ei vois kiinnostaa vähempää.
voihan olla, että jossain on, kuolemanjälkeistä elämää, mutta tiedän sen vasta,
kun olen ollut oppilaana tarpeeksi kauan. arvostakaa hiljaisuuden ääntä, jos kiinnostusta.
‘ole nöyrä, jos tahdot saavuttaa viisauden’ . ‘ole vielä nöyrempi, kun hallitset viisauden’.
‘älä anna aistiesi ottaa mieltäsi temmellyskentäkseen’. en tuputa, itseä ainaki kiinnostaa
mistä kaikki saanu alkunsa ja mikä merkitys vaikkapa koiralla on maapallolla, miksi linnut
lentävät väärinpäin sienipäissään jne jne… näitä juttuja pohdiskelen ja opiskelen lähes joka
päivä, olen flipannut ei-kristillisen raamatun puoleen. jos ala-asteelta asti tuputetaan tiettyä
uskontokuntaa, onko se niin vidun väärin vaihtaa johonkin mielestään parempaan?
Voi olla, että onkin kuoleman jälkeistä elämää, en tiedä, ennen kun olen oppinut.
niiin flipannu tähän messiin, että kirja kädessä aamusta iltaan… heh.