Hei. AnoAa!
Olen miettinyt, että kuinka kesä mennyt. Upea kuulla näitä uutisia. Erityisen ilahtunut olin siitä, että luet palstoja, vaikka et kirjoita. Tosiaan pysyy realiteetit muistissa.
Muistaa, mitä tapahtuu, kun ottaa sen ekan.
Itsellä ei asiat ole juuri edistyneet. Miehen kanssa tavattu kerran kesäkuun alun jälkeen. On jo hankkinut lohduttajan, ei olisi kuulemma selvinnyt muutoin hengissä. Minua asia loukannut useasta syystä. Kai tuntui hullulta, että mieluummin kuin valitsi meidät ja raittiuden, jatkoi juomista ja uuden ihmisen. Sanoi juoneensa paljon keväällä, ja kesällä ovat juoneet yhdessä, vielä ei ole tullut huomautuksia uudelta. Saattaapi luulla nainen, että on kesäfiilistelyä. Tuskin enää pystyy yksin lopettamaan, kun ei ole ennenkään. Eikä kolme hoitoakaan ole auttanut tätä meidän alkkistamme…Järkeni kertoo, että näin juoppo valitsi uuden mahdollistajan, mutta tunteita on vielä, kaiketi suren hyviä hetkiä. Mahdotontahan on jatkaa suhdetta juovan kanssa…silti raskasta.
Vaan, asunto ei myyty, joten omilleni en pääse. AnoAa, kuinka kauan te vaimonne kanssa elittekään erillänne? Asutteko vielä? No, ehkä minun raitistumisen toivosta luovuttava, olisi helpompaa itselleni. Tein tämän eteen kaikkeni, liikaakin.
Huhtikuisen sairaalakeikan jäljeltä poiki soittoajat, jotka missasi. Uusi elokuussa. Sen hän tiesi, että aivokammiot ovat laajentuneet. Ei ole ottanut selville, että tarkoittaa aivojen surkastumista, dementiaa. Selittää paljon. Nyt on raajoissa tunnottomuutta kovasti, lääkäriin ei toki mene, eikä takuulla alkoholismistaan kertoisi. Vihjasit aikoinaan Wernicke-Korsikoffin syndroomaan, ja kyllä vain, kaikki oireet hänellä on. Mies 51 v!
No, kuten siskoni sanoi, menetän epävarman tulevaisuuden hänen kanssaan.
Jatka sinä hyvällä tiellä. Tuo itsetutkailu on se, joka ainoa tie raittiuteen. Ja hyväksyntä, että luopumalla juovasta elämästä, saat paljon. Kuten olet jo saanutkin.
Mietin, että mitä tästä itse sai. Toki tietoa ja ymmärtämystä itsestään. Jos lohduttaisi Tommy Hellstenin sanat: Saat sen mistä luovut. Luovun nyt rakkaudesta, ja tein eron rakkauden takia. Jotta en antaisi kuvaa, että päihde-elämän hyväksyisin.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!