HEHKUTUSTA: Piilojuoppis on vapaa!

Vakilukijat tietävätkin tapaukseni.

Kiitos tuestanne ja tsempistä kaikki vakilukijat! Teillä on ollut osuutenne siinä, että pääsin minua alistavan miehen luota lapsen kanssa pois oman katon alle.

Lapsen sanoin: “Äiti, nyt me saadaan tehdä mitä halutaan!!!”

Lähtö tuli turvakodin kautta. Saimme kuitenkin tavaraa mukaamme. Nyt mies rukoilee takaisin ja lupaisi MITÄ TAHANSA, että tulisin takaisin. Mutta on ajateltava lasta.

Asunto on vielä sotkuinen tietysti, mutta ennen kaikkea turvallinen! Kysyin muuttopäivänä lapselta, että onko sulla ollut turvallinen olo, ja tämä vastasi kirkkaasti että “ei”.

Nyt en toivottavasti tule enää ryömimään takaisin tänne kerta toisensa jälkeen, vaan pysyn raittiina!

:smiley: :smiley: :laughing: :smiley:

^Hienoa!

Hienoa, PJ, oon ylpeä susta! :slight_smile:

Hieno homma.

Hyvä PJ! Onnittelut oikeasta mutta vaikeasta päätöksestäsi - pidä linjasi joka tapauksessa. Sivuheittona sen verran, että en ainakaan minä ole plinkkeilyäsi minkäänlaisena ryömimisenä kokenut. Päinvastoin arvokkaana kokemuksiesi jakamisena. Hyppää linjoille aina kun siltä tuntuu. Saat fiilikset ulos ja kirjoituksesi voi tulla juuri oikealla hetkellä avuksi jollekin samankaltaisessa tilanteessa olevalle lukijalle.
Tsemppiä. :smiley:

Onnea!!! ^o^ :smiley:

Ihan mahtavaa Piilojuoppis!! :smiley:

Tosi upeeta että olette päässeet pois alistavasta kodista. Varmasti lapsen kommenteista tietää parhaiten että on päätynyt oikeaan ratkaisuun. Olisipa kiva kuulla mehukkaita yksityiskohtia, kun ilmoitit ukolles että lähdette omaan kotiin. Jos jossakin vaiheessa jaksat kertoa niin täällä ollaan.

Btw, Otitko sen duunin?

Mites alkon kanssa?

Kaikkea hyvää teille! Tämä olikin tosi hyvä uutinen :smiley:

Hieno juttu, kerta kaikkiaan!

HIENOA ja ONNEA! Kun tuon pystyit tekemään, pystyt mihin vain!

:smiley: Eteenpäin! :smiley:

Onnittelut minunkin puolestani, Piilojuoppis :slight_smile: .

Ratkaisusi oli varmasti täysin oikea ja hyvä, että teit sen näinkin pian, mutta tosiaan, mitenkäs sen alkon kanssa. Jos olet kovasti viinaan päin kallellasi, niin eiväthän ero ja oma tupa, oma lupa sua yksinään raitista. Toki olosuhteiden paraneminen saattaa auttaa paljonkin siinä, että viinasta on helpompi pysyä erossa. Nyt saatat olla onnesi kukkuloilla, kun olet saanut repäistyä ja tehtyä hienon elämänmuutoksen ja sen huuman avulla voi juomattomuuskin onnistua helposti, mutta entäs sitten, kun huuma haihtuu :confused: . Kannattaisiko sun kuitenkin olla yhteyessä A-klinikkaan, käydä AA:ssa, kirjoitella Plinkkiin tmv., mikä sulle nyt sitten onkin sopiva apukeino alkoholiongelmasi käsittelyyn. Terapiassa muistaakseni jo kävitkin. Se on hyvä juttu ja saattaa riittää ihan yksinäänkin alkoholiongelman selättämiseen, mikäli puhut siitä rehellisesti terapeutillesi.

En tokikaan tahdo maalata piruja seinille ja toivon todella, että pääsit tällä tavoin niskan päälle alkoholin kanssa, mutta käsittääkseni sulle maittoi hapan jo ennen, kun olit tuossa paskassa parisuhteessa. Alkoholiriippuvuus/-ongelma ei yleensä niin vain katoakaan jollakin ns. korvaavalla toimenpiteellä, vaikka siltä aluksi ehkä tuntuisikin, vaan se saattaa alkaa nostaa päätään myöhemmin, kun asiat/olosuhteet taas muuttuvat. Ja nehän muuttuvat aina väistämättä johonkin suuntaan(Terveisiä Andantelle :smiley: ). En siis tarkoittanut, että päätyisit välttämättä enää koskaan huonoon parisuhteeseen, ja toivottavasti et päädykään.

Joka tapauksessa kaikkea hyvää sulle ja lapsellesi jatkossakin :slight_smile: .

Heippan piilojuoppis. Winston-84 sanoi mitä minunkin mielessäni pyöri. Aikanaan syyttelin paljon entistä puolisoani samanlaisista hommeleista. Kesti raittiinakin vielä monta vuotta ennenkuin pystyin näkemään suhdettamme uudessa valossa. Silloin se oli jo myöhäistä, puolisoni oli saanut sitten tarpeekseen ja lähti kävelemään. Näin jälkikäteen ajatellen, tulee mieleeni, että huonokin isä on parempi kuin pussillinen uusia.

Jos mies on niin luonnevikainen kuin ketjun aloittajlla niin kyllä on parempi olla erossa ja mahdollisuudet löytää uusi parempi tilalle ovat hyvät. Kaikilla on tietysti on opikeus mielipiteeseensä mutta minusta tuntuu ettei H ole oikein ole tajunnut millaisessa helvetissä PJ on elänyt.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että AA-ohjelma antaa välineet pelottomaan ja rehelliseen itsetutkiskeluun. Tosin alkoholistina olen niin itsepäinen (ja muuten tyhmä), että asioiden oivaltaminen on kestänyt pitkään. Parisuhteesta kun on kysymys, niin riitoihin tarvitaan kaksi osapuolta.

^ Totta kai riitoihin tarvitaan kaksi osapuolta, mutta jos se parisuhde on lähinnä pelkkää riitaa tai muuten täyttä helvettiä, niin eikö siitä silloin ole parempi hankkiutua eroon. Tarkennuksena nyt minun puoleltani, etten todellakaan yhdy mihinkään käsittämättömiin “huonokin isä on parempi, kuin pussillinen uusia” -kommentteihin, vaan olen sitä mieltä, mitä aiemmin sanoinkin, että ero oli tässä tapauksessa puhtaasti hyvä asia. Pointtini oli se, että mikäli alkoholi on todellinen ongelma, niin se ei ratkea pelkästään avioerolla tmv., vaikka ero saattaa auttaa osaltaan senkin ongelman kanssa painiskelussa, kun päällä ei ole niin valtavaa vaikeuksien painolastia.

Morjes PJ. Komppaan Davea koska sinun ei kannata alkaa epäilemään päätöksesi mielekkyyttä. Et varmastikaan tehnyt sitä hetken mielijohteesta impulsiivisesti vaan syvällisen harkinnan jälkeen.
Mulla ei mene jakeluun miksi huonoakin isää pitäisi sietää. Tällainenhan on sekä itselle että lapselle pahinta mitä voi tapahtua. Ja kuka sanoo, että kuvioihisi on väkisin tultava “pussillinen uusia”? Suomessakin lastenhuolto on järjestetty siten ettei mitään uutta isää tarvita varmistamaan perheesi toimeentuloa. Pidä linjasi ja luota niihin auttajiin jotka tukevat sinua tällä hetkellä. Tärkeintä saada tilanteesi vakautumaan. Kaikki muu aikanaan.
Winstonille terkut takaisin täältä Andantialandista. Mullakin on tällä hetkellä mahdollisuus nähdä ls-juttuja ihan lähietäisyydeltä. Sparraan yhtä tuttavaani hänen ls- jutussaan johon mulla ei ole muuta osallisuutta kuin että likka pyysi tukeani. Tein omat rajalliset mahdollisuuteni selviksi, mutta yritän oman tukiverkostoni kautta saada hänen näkökannalleen enemmän painoarvoa. Vaikeita ja henkisesti erittäin raskaita juttuja.
Sulle Piilojuoppis voimia ja ennenkaikkea tuplasti skarppausta alkon suhteen!

PS. Winston ehti väliin. Kommentoin myöhemmin.

KIITOS kaikille onnitteluista! :smiley:

Toki olen ollut aina perso alkolle, ja nyt ykkösprioriteettinani onkin taata lapselleni TURVALLINEN koti, johon ei kuulu alko. Piste.

Keinoja siihen on miettitävä kyllä. Mutta toisaalta nyt olen vapaampi niitä miettimään, kun olen vapaa menemään, kunhan järjestän lapsen hoidon. Esim AA -kerho, A-klinikka tms.

TÄMÄ TUNNE ON MAHTAVA! Kun on oma viihtyisäksi tulossa oleva asunto, vaikka tämä onkin yhtä sekasortoa (mietin juuri, että varmaan pitää lähteä ostamaan jostakin sukat, kun kaikki on hukassa :laughing: )

Tilannetta varjostaa vain se, että mies soittaa koko ajan. Äskenkin minä hullu vastasin, samoin kuin eilen. Ja laittaa imeliä tekstiviestejä. Ja on niin raasuparka että! Ensinnäkään hän ei anna lapsen osoitteen siirtyä minun mukanani. Hän ei vaan ymmärrä, että miksi ihmeessä pitäisi. Eropaperia en ole jättänyt. Haluaisin antaa tilanteen nyt rauhoittua! Ja vaikka löytää alkkarini kaiken tavaran keskeltä!

Asiana hänellä on aina se, että kun meillä ei ikinä räyhätty ja riehuttu, niin miksi yhtäkkiä tällainen temppu, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hän pyytää minua keväällä 2 viikon etelänlomalle kahdestaan, saisin käydä sen koulutuksen josta syksyllä luovun (vakilukijat tietävät), ihan mitä tahansa. Ja että miksi en ottanut asiaa kunnolla puheeksi aiemmin. Minun olisi pitänyt kuulemma sanoa Kunnolla että “nyt jätkä, jos asiat ei muutu niin minä lähden!”

Hän on saanut myös äitini puhuttua puolellensa. He puhuvat tuntukausia puhelimessa, ja äitinikin on aivan äimän käkenä että olenko hullu???

Minusta tuntuu, että vasta nyt viime päivinä olen aikuistunut lopullisesti. Ainakaan toistaiseksi en halua puhua äitini kanssa, soitan hänelle sitten kun on voimia.

Mutta nuo miehen ruikutuspuhelut jotka ovat pitkiä kuin nälkävuosi (äskenkin sekä eilen yli puoli tuntia) saavat minut aivan sekaisin. Hän ei taida tajuta, että mikä suhteessamme on kai lähtökohtaisesti ollut, hänhän taitaa olla ns. herrasmiesversio narsistista. Hän halusisi nyt pikaisella aikataululla pariterapiaan ja vaikka minne. Minä yritän hänelle sanoa, että yritetään nyt rauhoittaa tilanne, että meillä on täällä kaikki aivan sekaisin. Nytkin äsken se aika, mikä piti käyttää pävänäöllä muuttotavaroiden tutkailuun, meni miehen paatoksen kuunteluun. Mies on pyytänyt syvästi anteeksi viimeaikaista käytöstään.

Mutta olenkohan aivan väärässä, kun minusta tuntuu, että hän yrittää manipuloida minua jotenkin? Tosiaan, uin niin syvällä vieläkin etten tajua tätä. Olen onnistunut hommaamaan pari ystävää, ja mies on selvästi heistä mustasukkainen; “No hyvähän sulla on kun on niitä kavereita, mulla ei ketään”.

Ja joo, otin sen duunin, joka alkaa huomenna. Nyt täytyisi löytää täältä jostakin työvaatteet ja meikit :laughing:

Mutta nuo miehen jutut saavat minut aivan ymmälleni, että teinkö nyt oikein vai väärin? Hän siellä höpöttää yhteisistä unelmista jotka vielä voitaisiin pelastaa, myöntää että juotiin liikaa, ja olihan meillä varsinainen unelmatalo unelmasijainnilla, mutta joku minua tässä nyt häiritsee…

Ei millään pahalla, mutta et kai nyt ihan tosissasi tätä kysy? Aikuistumiseen kuuluu myös irrottautuminen vanhempien vaikutusvallasta. Itse en ikipäivänä hyväksyisi, että äitini puisi asioitani exän tms. kanssa :open_mouth:

Olet rohkeasti ottanut kaksi tärkeätä askelta, sulla on uusi koti ja uusi duuni. Lisäksi sulla on kaksi ystävää, joiden kanssa voit olla rehellinen tilanteestasi.
Toivotan menestystä sinulle ja lapsellesi!

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Soittelee perään ja pyytää anteeksi. Ja olis vielä valmis lähtemään parisuhdeterapiaan. Voi että miten kehityskelpoinen tyyppi.

Moi PJ. Älä mene ansaan vaan pidä linjasi. Kaikella on aikansa. Niin myös ihmisten kärsivällisyydellä ja hyväsydämisyydellä. Hommanne ei ole ajautunut hetken mielijohteesta nykyiseen pisteeseen. Parempi pistää ahdistelu poikki ennenkuin se alkaa rasittamaan sinua liikaa. Voit vihjaista lähestymiskiellosta ja puhelinnumeron vaihtamisesta salaiseksi jos ei järkipuhe auta.
Vaadi itsellesi sopivan pitkä hengähdystauko jotta saat palikkasi kasaan!