Tai muita juttuja? Kertokaapas hyviä legendoja eri ryhmistä? Olen kuullut että psykopaatti on iskenyt nuoria naisia ryhmässä näytellen alkoholistia. Lisäksi on ollut ehkä myös alkoholisti+psykopaatti joka kyttäsi nuoria naisia ja houkutteli heitä asunnolleen… Ryhmissä kuulemma tavataan silloin tällöin aika häröä meininkiä…kahden tai useamman jäsenen tappeluita, naisten toisilleen kilpahuutoa jopa kissatappeluita…?
Meikäläinenkin on sen verran psykopaatti, että kirjoittelen tänne plinkkiin tähän aikan yöstä .
Tämä ketju ja aihe on varmasti raittiutta tukeva ja kaikin puolin kannustaa pidättäytymään alkoholin juoomisesta . Tämä aihe nyt on taas näitä, että olen kuullut, että sokea näki kun mykkä kuiskas kuurolle.
T. Prosopaatti
FLEMARI olisi kuulemma kunnon hörhömesta
Mitäs moderaattori on mieltä, onko foorumilla sopivaa kertoa “legendoja” (eli sepitteellisiä tai todellisuuspohjaltaan epämääräisiä tarinoita) oikeasti olemassaolevista päihdeongelmaisten tukikeinoista tai tukiryhmistä, joissa käy oikeasti olemassaolevia ihmisiä hakemassa apua päihdeongelmaan?
Ihan totuudenmukaisesti omalta kohdalta on sanottava ettei ole kovin häröissä porukoissa tullut oltua raittiiden tai selväpäisten ihmisten kanssa. Epämukavin ollut ehkä joku pieni ryhmä jossa on kuivahuikkaamista, pelkkiä ryyppymuisteluita ja suu vaahdossa kiroilua, mutta se nyt ei ole kovin vaarallista ja sellasia on pienempi osa ryhmistä.
Päihtyneiden ja päihteitä vetävien ihmisten kanssa on tullut joskus oltua aika häröissä porukoissa. Voi olla että niistä saisi paljon värikkäämpiä, raflaavampia ja totuudenmukaisempia tarinoita aikaiseksi itse kukin.
Huomenia aurinkomaasta (kerrankin). Erittäin hyvä pointti tuo julkinen kritisointi. Suomessa (kyllä täälläkin) on sen verran pienet ympyrät, että ryhmän jäsenet voivat tahtomattaan joutua riepoteltaviksi. Ei kait tähän moderaattoria tarvita. Miten olisi jos otsikko muutettaisiin parhaaksi ryhmäksi? Jees- taas päästään kerhoteemaan…
“Kritisointi” on ehkä hieman outo sana tuulesta temmattujen juorujen ja valheellisen mustamaalauksen yhteyteen, dont you think so, my dear?
Ai niin mutta sullahan oli niitä namusetä-kokemuksia huvijahteineen?
Erikoisin AA-ryhmä jossa itse olen kerran käynyt oli eräässä päihdehoitolassa ollessani. Meitä lähti sieltä hoitopaikasta sellanen 6-7hengen ryhmä sinne. Minä olin ainut jolla oli edes jotain kokemusta ryhmistä…
Tila oli erään kerrostalon kellarikerroksessa ja jotenkin oudon hämärässä valaistuksessa siellä istui kaksi perin virallisen näköistä keski-ikäistä herrasmiestä. Kummallakin oli hopeiset isot ristit kaulassa ja siistit ikäisilleen sopivat vaatteet. Tyyli oli hyvin konservatiivinen kummallakin…
No ei siinä mitään, ryhmä meni hyvin ja puheen vuorot meni vuorotellen. Mutta kaikille jäi kyllä ryhmästä sellanen mielikuva, ettei kyllä enään koskaan tuonne. Voin kuvitella jos olisin vahingossa yksin tuonne eksynyt apua hakiessani, niin olisi varmasti ollut aika veikee fiilis, eikä ehkä kovin positiivisessa valossa…
Näistä kavereista huokui myös kaikkien vierailijoiden mielestä outoa “psykoottisuutta” ja kommentit oli tyyliin “ei voi kyllä noilla olla ihan kaikki inkkarit kanootissa”. Mutta tottakai täytyy muistaa, että tälläiset oudot ryhmät on poikkeuksia.
Klaus Härö on lempiohjaajani suomalaisista tämän hetken filmin tekijöistä. “Postia pappi Jaakobille” oli hyvin puhutteleva teemoiltaan.
Näkymätön Elina
Äideistä parhain
Kritisointi, arvottaminen, skeptisyys. Olkoot mitä tahansa, minä suhtaudun terveellisen epäluuloisesti kaikkeen mitä en tunne. Ainakin joskus. Toisinaan toimin vieläkin liian spontaanisti. Nobobby is pööfekt.
Namutätejä suosin, jos sellaisiakaan. Sedistä en niin välitä. Olkoot raamit kuinka prameat hyvänsä. Minuun ne eivät tee suurempaa vaikutusta. Minulla kun oli hyvä (?) tuuri kasvaa yhdellä Suomen ykkösalueista ja nähdä myös se, mitä kulissien takana joskus on. Kaveripiirissäni ruotsi muuten oli käyttökieli, joten sitäkin aika hyvin vielä ymmärrän. Mutta kietäydyn puhumasta jos en ole sellaisten skandinaavien kanssa tekemisissä jotka eivät muuta osaa. Ja nämä ovat poikkeuksia- Suomen rannikkoalueilta näitäkin tosin löytyy.
Miksi minun pitäisi alistua toisten ehtoihin kommunikaatiossa kun se kerran voidaan hoitaa samalla silmäkorkeudella muutenkin? Tästä saadaan taas uusi teema! :mrgreen:
Koko aihe on tyhmä. Kiusantekoa. AA:n panettelu on myös itselle omaan nilkkaan pureva käärme.
Entinen ystäväni puhui kaupungilla että hän oli saanut tippurin AA-laisesta naisesta. Ei sellaista tietenkään ole voinut edes tapahtua mutta nyt kuulin hänen juoneen taas ainakin kaksi vuotta ja hänen terveydentiulansa on huono. Nöyrtyminen ja askelten eläminen todeksi omassa elämässä olisi hänetkin pelastanut mutta näin kävi.Ylimielinen ajattelu on vaarallisempi kuin tyhmä luulee.
Ensimmäistä kertaa tämä trolli sai minut hymyilemaan.
Hähhäää! En minä noissa puuhissa ikinä ole niinkään kuuluvuutta mihinkään ryhmään tiedustellut!