^ Me katsotaan naiseni kaa aikasta paljon true crime-matskua, eikä niinkään sen takia, että osattaisiin tositoimissa jättää puhelimet kotiin tai muuten harhauttaa teletietotolppia ja olla levittämättä ympäriinsä dna:ta ja välttää ne kaikkein pahimmat mokat,
kuten murhan kuvaaminen.
Rikospuolen dokkarityyliset ohjelmat on kirkkaasti nousussa ja tasoltaan erittäin hyviä jopa Suomessa, jossa perinteiset tapot on pitäneet pintansa eli jaska puukottaa maken aamukolmelta ja syynä tulitikkuaski ja rankka laskuhumala. Tyypillinen keijokeissi, eikä motiivina raha tai nainen, vaan tiinan sijaan viina.
Mielenkiintoista ja hämmentävää toimintaa psykologisesti ja sosiaalipsykologisesti, eikä niinkään sosiaalipornollisesti ja tuo sana taitaa enempi olla kasaria vai milloin sitä hoettiin. Muutenkin joitain sanoja käytetään liikaa tarkoittamatta mitään, kuten haasteellinen.
Joskus oli tv-historian lyhin sarja nimeltään älykkäät rikolliset. Ne olikin poikkeustapauksia ja verrattain kekseliäitä. Täydellistä rikosta ei vain ole. No, vuosia voi vältellä ja luulotella asian “unohtuneen”, mutta Suomessa rikolliset ei kauheesti juhli. Pitää mennä ruottiin, jossa polisensedät ei löydä edes omaa persettä, vaikka etsisivät viidellä sukupuolineutraalilla partiålla ja taskulampulla.
Hämmästystä ei vähennä se, miten turhan ja typerän asian takia jengi tappaa toisiaan. Pitäähän sellaseen lopulliseen pelisiirtoon olla ihan oikea syy ja muuta en keksi, kuin oman tai läheisen hengen turvaaminen tai varmaksi näyttävältä kuolemalta pelastaminen.
Itse kuvaan tai kuvasin ennen käsimurtumaa aikasta paljon, mutta otin lähinnä koirakuvia ja maisemallisia taideotoksia tai jotain ratikkatason aihepiiristä. Meneehän osa tyypeistä bändikeikalle kuvaamaan. Ja varmaan videoivat aktinsakin, joten se on vaan se tietty keijoryhmä.
Vilkasin jotain rajavartijaohjelmaa, joita tuntuu melko paljon tulevan välillä vastaan sontaluukusta.
Ihmettelen sitä touhua, että tyypit pyrkii jenkkeihin ja kertoo jotain ihmeellisä suunnitelmia ja
tavoittelevat jopa puolen vuoden visaa. Kolme kuukauttakin joutenolijana on liikaa ja epäilyttävää.
Sitten ne urpot käännytetään milloin minnekin, vaikkapa takaisin Japaniin.
Rahaa ei ole koskaan päällä tarpeeksi ja tarinat on ontuvia.
Tarviiko tohon borderhommaan jonkin koulutuksen ?
Miksei ne tyypit vaan sano tulevansa viikonlopuksi Nykkiin ja haluavat tulla juomaan kaljaa paperipussista
vapaan maailman Central Parkiin. Jäävät sitten sille tielle ja laittomaksi siirtolaisiksi ja hankkivat tekaistun ajokortin.
Jenkeissä on maailman helpointa aloittaa alusta. Jos ei muuta tekemistä keksi, kuin alipalkatut paskahommat, niin alkaa sarjamurhaajaksi. Amerikkahan perustuu dollariin ja kilpailuun. Kaikki poliisiasemat ovat käytännössä toistensa kilpailijoita ja niitä on monta eri lafkaa joka osavaltiossa. Keskinäistä tietojenvaihtoa ei ole tai kansallista hlörekisteriä. Mikä mesta alkaa murhaajaksi !
Niin moni on alkanutkin ja aseiden saannista se ei ainakaan ole kiinni. Ainakin yli viiskymmentä kertaa voi aloittaa ihan alusta.
Kylme niin jäljessä ollaan täällä härmälässä ja meillä on vain näitä vaisuja
sarja-kuristaja-hukuttajia, eikä mitään massamurhaajia ollenkaan.
^ Ei siihen rajahommaan mitään koulutusta tarvitse niin kuin ei Jenkeissä tarvitse poliisin hommaankaan.
Siksi Suomessa ei käytännössä olekaan sarjamurhaajia, koska täällä poliisit käyvät koulun, jossa opetetaan, miten henkirikokset ratkaistaan alkuunsa. Varmasti joku haluaisi olla sarjamurhaaja. Sellainen wannabe ei vain oikein pääse etenemään urallaan täällä. Vaikutuksensa tietenkin silläkin, että vähäväkisessä ja harvaan asutussa maassa on helpompi pysyä kartalla siitä, mitä tapahtuu ja tapahtuukin paljon vähemmän yhtään mitään.
Kovasti ylityöllistetty ja aliresursoitu Suomen poliisikin on nykyään. Kyllä ne henkirikokset pyrkivät selvittämään ja yleensä selvittävätkin varsin sujuvasti, mutta muista jutuista pitääkin jo vähän tinkiä. Nyt kyttien pitäisi vielä revetä vahtimaan sitä, hengaako joku Helsingissä tai Turussa ihan huvikseen vai luvan kanssa ja kirjoittelemaan sakkolappuja maskin käyttämättömyydestä. Ei käy kateeksi.
Lisää poliiseja ja määrärahoja tarvittaisiin kyllä. En kuitenkaan ole ihan samoilla linjoilla ex-sisäministeri Mykkäsen kanssa. Sen mielestähän poliisin pitäisi hoitaa kaikki mahdolliset asiat parisuhdeterapoinnista sosiaali- ja nuorisotyöhön ja maahanmuuttajien kotouttamiseen ja varmaan sielunhoidolliset tehtävätkin . Eiköhän poliisin duunissa ole ihan tarpeeksi jo tällaisenaan, vaikka resurssit olisivatkin kunnossa. Ei poliisi sentään mikään kyborgi tai supersankari ole. Toisekseen; ihan tuollaista poliisivaltiota minä en ainakaan halua.
^ Ruotsissa poliisin hommat ja viran skulaa sossu. Sen verran anteeksipyytäväksi ja myös todella surkeeksi rikosten ratkaisun suhteen on tuo läntinen neipöri tiedetty. Olof Palmen puukottajaa etsitään, mutta tekotapana hukuttamista ei ole voitu täysin sulkea pois.
Ei oo kyl ihmisen hommaa kulkea Suomessakaan potkupuku päällä ja vahtia narkkei ja juoppoi. Mut kuten on kauan aikaa sitten jo todettu, “jos meillä ei ois poliisia, meillä ois armeija kadulla”. Ja mullei ole nykyään mitään kismejä tuon valtiovallan kanssa. Tai vastapuolenkaan.
Musta ois kyttänä tullut rento reinikainen. Oisin tehnyt todennäköisesti jotain muuta kuin valvonut järjestystä. Mitään douppidiilejä ei tietenkään ois alettu säätämään. Siitähän voi saada melkoset ilmaiset massit ja miljoonaluokan haulit himaan. Tai että ois jotenkin ollut tekemisissä Suomeen tuotavien jenkkikärryjen osalta eli ois rikosnimikkeenä suoranaista varastamista yhteistyössä tullin kanssa. Hyvillä hlösuhteilla ja tarkalla suunnittelulla, selvinpäin toimivat ja realistiset aivot pöytään.
Tai vielä, että ois murtanut poliisien joulunajan säästöporsaat ja karauttanut takavarikosta uuden karheella loistopaatilla merille ja myynyt Venäjälle salaiset supon ja krp:n tiedustelutiedostot ja muutenkin juuri sitä kautta pyörittänyt miljoonien markkojen ja eurojen ajoneuvokauppaa. Ennennäkemätön vyyhti laajamittaista kansainvälistä liigaa, jonka rinnalla aarnion kopla näyttäytyy hyvin hoidetulta marttojen sunnuntaikirpparilta. Tyttökauppa ja murhapalvelu ois voinut olla siinä samassa ja tuomiothan on näistä hankkeista kovat myös täällä härmässä, joten tarkkana ois oltava tai ainakin vois kaikkein haitallisimpien opiaattien myynnin siirtää pois Suomen maaperältä.
Ja oisin vielä ehtinyt ennen lopullista kaaosta kaupata kaikki mahdolliset rikollisten aseet suoraan takaisin liivijengeille ja myynyt varjonetissä itsetestattuja labrahuimeita ihan hyvään katukauppahintaan ja toimittanut lavallisen sekakäyttöroipetta suoraan ostajalle pihaan ja jos pisnes ois jatkunut, niin luottoasiakkaille oisin tarjonnut huomattavia alennuksia sepon henoiinista ja loppuvuodeksi ilmaisia seuralaisia,
jotka auttavat myös yksinäisen mahtirikollisen kodinhoidossa ja kastelevat kukat ja silittävät sukat.
Niin että, mitään sellasta siis en ole tai ois tehnyt tai ole (vieläkään) tehnyt, ah ah ´