Mitä suosittelette kovaan hammassärkyyn, kun on menossa paikattavaksi… Todennäköisesti juurihoito edessä.
Olen sen kerran jo kokenut pelkällä puudutuksella ja se ei ollut kivaa. Toimisiko kodeiini 150mg annoksella vai mieluummin kontit… niitäkin ehkä saisin.
Itse menisin yksityiselle ja hoitaisin homman himaan propofolilla anestesia lekurin kera (kustantaa jonkun 450-600egee). Jos tämän jättää pois laskuista niin sitten xanorin ja conttien avulla. En itse luottaisi muihin kivun/ahdistuksen lievityksiin mutta minulla tietysti onkin aika paha hammaslääkäripelko vaikka sitä ei nyt aidoksi fobiaksi lasketakkaan vaan se liittyy minulla lähinnä lapsuuden traumoihin ja negatiivisiin kokemuksiin hammashoidosta.
Mulla toimi viimeksi kun kävin lekurilla viisaudenhammasta poistattamassa yksi dormicum aivan hemmetin hyvin - ja sain sen ihan sieltä paikan päältä, kun varatessani aikaa kerroin hammaslääkäripelosta ja lisäsin mukaan paniikkikohtausriskin (mikä oli sinänsä silloin ihan todellinen, varmaan vieläkin). Tästä on tosin 8-9 vuotta aikaa, ja silloin ei ollut minkäänlaista kokemusta bentsoista, joten ei ihme että toimi hyvin.
Nykyisellään (joo en mennyt hammaslääkäriin, kun hammassärky “kummallisesti” hävisi palattuani 150 mg:n tramadoli-annostukseen) ottaisin varmaan tuon päivittäisen 150 mg tramalia + 5-10 mg diatsepaamia, sen verran pahat kokemukset on itsellänikin jotain teini-iän operaatioista kun puudutus “meni vähän ohi, tsori hei” enkä pystynyt puhumaan saati huutamaan ja tärisin kivusta sen 20 minsaa, mitä operaatio kesti Lähinnä se, että siinä tilanteessa on täysin avuton ja suussa on parhaimmillaan kolmen eri ihmisen vieraat sormet kuumottaa aivan saatanasti, ts. jos alat riehumaan poratessa niin voipi käydä erittäin kalpaten.
^Jos toi Kanteleen kertoma summa pitää paikkansa (luulin, että yksityiset operaatiot on nelinumeroisia summia), niin taidanpa pistää seuraavasta liksasta sivuun sen verran, että syyskuussa hoidatan leegoni yksityisellä nukutuksessa
Riippuu varmasti aika paljon minkä yksityisen hammaslekuriaseman valitsee ( ja tarkoitin sitten vain ja ainoastaan sen anestesialekurin palkkiota) mutta tuskimpa nyt missään kovin paljoa enempää voi maksaa… Fiksu ajatus kuitenkin kaikin puolin.
Suosin itse tätä menetelmää viimeksi kun minulta poistettiin kaikki viisaudenhampaat samaan aikaan ja oli todella iisiä settiä kun oli täysin irrallaan omista aistihavainnoistaan ja tietoisuudestaan :mrgreen:
^Mua ei taas mikään hampaiden poisto kuumota, kun kaikki visureiden poistot (2 kpl) on menneet suht. iisisti, mutta lähinnä se poraaminen ja ihan lähtökohtaisesti se ikeneen vai minne lie puudutusaineen piikittäminen… mutta ykkösenä on ehdottomasti se suhteellisen paranoidi fiilis, mikä tulee sen ufolampun alla kun random tyypit maskeissa lähtee operoimaan ja kehoittaa “rauhoittumaan” ja “hengittämään normaalisti”
- molemmat polvileikkauksetkin oli ihan kakkupaloja noihin verrattuna, olin niissä siis tajuissani, toki erittäin raskaasti lääkittynä mutta silti… edes se piikki selkäytimeen ei tuntunut niin pahalta kuin kerran epäonnistunut posken puudutus, joka osui suoraan hermoon…
Joo, tää varmasti motivoi ap:tä menemään sinne legolekurille todella paljon. Pahoittelut kauhustooreista
Siis kammotaanko tässä nyt hammaslääkäriä ylipäätään vai “vain” sitä kipua? Jos pelkästä kivunlääkitsemisestä on kyse, niin opparit riittänevät. No, ainakin ne Kontit. Riippuu toki, millainen toleranssi oppareihin on, mutta jotensakin ajattelisin, että pelkkä kodeiini ei ihan juurihoitoon riittäisi, etenkin, jos se puudutus tosiaan lipsahtaa vähän sinnepäin . Jos taas on kyse siitä, että hammaslääkäri pelottaa jo lähestulkoon pelkkänä sanana, niin kannattaisi ottaa myös benzoja ihan puhtaasti siihen pelkoon. Toki, jos pitää kovasti oppareiden vaikutuksesta, eikä toleranssia ole paljoa, pelkästään oksikodonin tuottama euforia saattaa riittää pelonkin lääkitsemiseen.
Soikkelin mainitsema anestesia lienee hyvä vaihtoehto, jos oikein pahasta hammaslääkärikammosta kärsii, mutta mikäli kyseessä on niin akuutti tilanne, ettei ehdi järjestämään itselleen luxus-hammashoitoa kaikilla herkuilla, niin minä ainakin vetäisin kaiken mahdollisen rauhoittavan, euforisoivan ja päätä sekoittavan, minkä kotiapteekistani käsiini saisin+talon mahdollisesti tarjoamat doupit päälle :mrgreen: . No, mä olenkin erittäin pahasti hammaslääkäripelkoinen ja mua pelottaa aivan yhtä suunnattomasti riippumatta siitä, mitä siellä vastaanotolla tehdään. En mä kivustakaan missään nimessä nauti, mutta se on kuitenkin pahimmillaankin toissijainen juttu verrattuna yleiseen hammaslääkäripelkooni
.
Mietis mihin leveleille se paranoidisuus nousee jos on pakko imee hittiä aamusta iltaan ja sitten pitää vielä istua siihen lampun alle ropellettavaksi lapsuuden traumat niskassa :mrgreen:
Kiitti vastauksista. Taidan ottaa Xanoria ja kysyn kaverilta niitä kontteja.
Hammasärkyyyn ei kyllä kannata nasaalisesti ainkaan buprea ottaa se pahentaa vain kipuja.
Itellä oli hammas kipee ja otin silloin buprea nokkaan niin paheni vaan. Pidin sitten taukopäivän bupresta
ja pesin hampaita. ei koskenu enää
Mutta joo ite on tullu oltua aina hammaslääkäri tuolissa bupre+bentso kombolla niin ei oo kuumottanu
millään lailla. 2 kertaa ollut viisauden hampaan poistossa. Sain molemmilla kerroilla 20 x 50mg Tramalia ja 30 x 600mg
Buranat, mutsin entinen työkaveri tää hammaskirurgi
Sain nyt 20mg oksykontin ja huomenna joko hampaan repiminen irti tai juurihoito.
Mitenkä tuo kannattaisi käyttää jotta kivunlievitys olisi maksimi?
Nenään vai suuhun???
Ja vielä semmoinen kysymys, että onko 20mg Oxyconttia nenään kerralla liian paljon?
Mulla ei ole oppareihin mitään hullua toleranssia, mutta ekalla kerralla subua piti nauttia 2mg että toimi.
Subun käyttö kertoja joku viis 5vuoden sisään ja Tramalia menee kyllä 500mg kerralla jos selkää särkee.
^Se oxyn vaikutus kestäis paremmin, siis pidempään kun ottaisit ihan suun kautta…
Nasaalisesti otettuna vaikutus on kyllä vähän tehokkaampi, mut kivunlievityksen kannalta se olis parempi ottaa ihan niinku tarkoitettukin.
Mut toki, ota ihan oman mielen mukaan. Jos haluat lainit tehdä niin eiku vaan, ja voithan ottaa ensin puolet ja sit toisen puolikkaan perään jos näyttää ettei sano mitään puolen tunnin sisään.
Hankala sanoa mikä kenellekkin olis sopiva annos ku se on niin yksilöllistä, mut jos subua oot joutunu 2mg ottaa ekalla kerrallas et sanoo mitään, niin eipä sillon 20mg oxyn pitäis hirveästi heilauttaa… Mut varman päälle kannattaa pelata niin ota puolikas kerrallaan ja kato hetken aikaa, ja sit loput jos ei tunnu missään. :mrgreen:
Tuli sit otettua 500mg Tramalia
800mg buranaa
1mg Xanoria
Ja en tuntenut mitään kipua vaikka oli juurihoito… Nuokuin hammaslääkärin penkissä ja kivaa oli.
Minä en ymmärrä, miksi oksikodoni pitää kiskoa nenään . Siitähän menee suuri osa hukkaan sillä tavoin ja luulisi nyt ainakin hammaslääkäriä varten(Miksei toki ylipäätäänkin) tahtovan saada siitä maksimaalisen hyödyn irti. Itse syön tätä nykyä oksikodonini aina, silloin harvoin, kun tuota enää tulee käytettyä, koska sillä tavoinhan tuo toimii. Olen mä ko. roipetta hihaanikin rätkinyt monesti(Ihan perus-Kontteja siis, ei sitä I.V. -liuosta, Oxanestiäkö se nyt on), mutta se nyt oli sitä aikaa, kun kaikenlaista piti hihatella ihan hihattelun ilosta, vaikka se kuinka typerää olisi ollut monestakin syystä. Ihan pahimmista pahin hihattelija en ole koskaan ollut, ts. näitä tyyppejä, jotka työntävät ränniinsä KAIKEN, Buranasta lähtien
, mutta olen mä mm. benzoja rätkinyt, mikä nyt vasta idiootin hommaa onkin; eivät toimi lainkaan, mutta suonensa saa kyllä täyteen paskaa
.
Toki oksikodoni pärähtää nopeammin ja tujummin, jos sen rännää, mutta se ilo on sen verran lyhytaikainen, että mieluummin odottelen vähän aikaa nousua sieltä vatsasta ja nautin olostani täysillä, kuin koen lopulta melko turhanpäiväisen hetken huuman.
^
Näinhän se on, melkeinpä oksikodoni on paras syödä, niin hyvä biosaatavuus sillä opioideista.
Tosin tohon hihatteluun pätee oksikodonin kohdalla ihan sama kun suurimpaan osaan muitakin opioideja, ohan se melkosen mukava humahdus ja ei sekään nyt ihan hetkessä katoo.
Mutta syödähän ne tosiaan kannattaa…
Olipas siinä taas vähän kaihoisaa puhetta…
[Poistettu IV-annostusta -Päihdelinkin moderaattori]. Koko yön odotin tuskissani oxycodonia vaikka vieressä oli Panadolia joka pois auttanut mutta jotenkin itse kuvitteli että se oxycodoni tuo helpotuksen huomattavasti paremmin.