Haluan vähentää

Hei kaikille, olen vähän reilu kolmekymppinen mies ja haluan vähentään juomistani kohtuu käyttöön tai lopettaa kokonaan. Oma juomiseni alkoi alkoi yläasteella 7 luokalla ja sen älkeen en varmaan ole paria kuukautta pitempään selvin ollu. Olen tavallinen töissä käyvä kaveri jolla on ihana avovaimo, ainakin toistaiseksi. Kaikki vapaa-aika menee nykyään kaljaa litkiessä mikä voi vuorotöistä riippuen tarkoittaa 5 päivää juomista putkeen. Aina kun tulee pieninkin vastoin käyminen on olut korkattava ensimmäisenä. Omat vanhemmat ovat molemmat alkoholisteja ja sitä ryyppämistä joutunut koko ikäni katsomaan. Nyt tässä ollaan jo puhuttu erosta tyttöystän kanssa ja tiedän että syy siihen on tämä minun alkoholin käyttöni. Ja en todellakaan että toinen pitempi suhde kaatuu siihen että juon liikaa. Eli tässä on pakko vähentää tai ainakin yrittää. Tätä kirjoittaessa on taas viisi päivää juotu ja morkkis on ihan kauhea pelkästään kun on pitänyt juoda. Tarkoitus olisi nyt saada oltua 1 kuukausi täysin selvin että näkisi maailman vähän kirkkaammin. A-klinikalle en ilkeä mennä niin kokeilen olisiko tästä apua.

Kokeile vaikka Jeppe Juomapäiväkirjaakin avuks :slight_smile:. Löytyy myös täältä plinkistä.

Lopettajista löytyy Yksinkertaisia niksejä-ketju (tai jotain sinne päin), jonne on listattu toimiviksi testattuja keinoja juomishalujen selätykseen. Itsekin olen suuri määräaikaisten tipattomien ystävä, niin suuri itse asiassa että päätin juuri pidentää nyt menossa olevaa pätkää.
Jos alkaa napsuttaa niin muistuta itseäsi, että kyllä nyt aina kuukauden pystyt olemaan juomatta! (Tai päivän, tunnin…) Kehotan kylläkin, että ottaisit vähän pidemmän tavoitteen kuin kuukauden jo siksi, että se aika menee jo pelkkään palautumiseen - mutta teet toki niin kuin parhaaksi katsot, ja aina voi lopettaa uudestaan.
Tsemppiä!