Haluaisin hyviä neuvoja...

Hei!
Olen taas jäänyt koukkuun…2 vuotta sitten luulisini että kaikki järjestyy ja nyt olen taas tehnyt samaa :frowning:
Olen laittanut kaikki rahani peleihin ja ottanut niin monta pikalainaa että en edes itse ymmärtää mitä on tapahtunut. Onko teillä tietoja miten käy jos, niin kuin minä olen tehnyt, jättänyt lainat maksamatta. Olen jo saanut muistutuksia sekä huomautuksia instum justitialta. Otin ison lainan kaksi vuotta sitten pikalainojen poismaksamiseen pankista elikkä se mahdollisuus olen jo käyttänyt. On niin tuskallista. Minulla on iso perhe ja lapsia enkä tiedä mitä mun pitäis tehdä. On omakotitalo ja asuntolaina. Itkettää niin paljon, miten minä olen voinut tehdä näin. Kohta on joulu myös jas kaikki on niin surullista. Läheiset tietävät kaikki, olen kertonut ja olen niin epäonnellinen kun koko ajan pettää ja haavoitta mun läheiset. On niin huono omatunto tällä hetkellä. Vaikka ne ymmärtää ja yrittävät auttaa. Mutta nyt on todellinen kriisi rahaasiossa ja mietin jos joku teistä on samanlaisia kokemuksia, minne käännetään ja mitä voin tehdä? On isoja summoja…Olen tänään varannut ajan AA klinikalle. Haluan todellakin elää taas, tämä elämä on tällä hetkellä oikea helvetti…en jaksais elää jos ei olisi perhettä ja lapsia :frowning: :frowning: :frowning: Itken koko ajan…

Moi Miksiminä,

Ikävä tilanne. :confused: Raha-asioissa kannattaa ottaa yhteyttä kunnan/kaupungin talous- ja velkaneuvontaan. Ne osaavat parhaiten auttaa.

Hyvä että olet soittanut A-Klinikalle, sieltä saat varmasti apua. Toivottavasti pääset nopeasti sinne.

Paljon tsemppiä!

Kiitos!

Tiedän ahdistuksen tunteen. Et kertonut velkamäärääsi, työtilannettasi, ja on kai aika tapauskohtaista, miten ulosotto toimii. Mikäli asuntolainaa on paljon ja pystyt sen hoitamaan eikä pankki ole hakemassa kiinteistön ulosottoa, on hyvinkin mahdollista ettei kiinteistöä ulosmitata. Soittaisin myös velkaneuvontaan tapauksessasi.
Hyvä, että hakeuduit A-klinikalle. Tässä vaiheessa tärkeintä on hoitaa peliriippuvuus pois. Aloitusreittisi on oikea. Jos olet nyt valtavan ahdistunut, voit soittaa kriisipuhelimeen. Kaikenlainen keskusteluapu, ystävät ja lähipiirisi, on tarpeen.
Voit myös saada keskusteluapua kunnalliselta puolelta.
Kärsin tällä hetkellä itse unettomuudesta, joka on riivaavaa, koska talo on ulosmitattu ja tilanne on stressaava. Minulla on vielä ensi alkuviikkoon aika tehdä päätös haenko vapaata myyntiä itse eli, että otan kiinteistövälittäjän ( olen vastuussa silloin viiden vuoden ajan käsittääkseni mahdollisista piilevistä virheistä ) vai annanko mennä huutokaupat.comiin, jolloin ulosottomies hoitaa myynnin kiinteistövälittäjän kanssa. Ymmärrän, että pienemmässä asunnossa asuminen täällä pikkupaikkakunnalla on edullisempaa kuin talolainan maksaminen ja muut kiinteistön kulut, joten olen hyväksynyt, että minä ja lapsen joudumme tämän jättämään.

Jos saat peliriippuvuudesta/masennuksesta tms diagnoosin, ja olet saanut sen hoidettua, sinulla on mahdollisuus päästä velkajärjestelyyn. Se voi tosin olla raskas tie. Takuusäätiöstä on mahdollista saada takausta yhdistelylainalle, mutta ei yli 30 000:n edestä. Hekin vaativat näytön pelamaattomuudesta.

Hae kaikki mahdollinen yhteiskunnan apu ja tuki, jonka nyt tässä tilanteessa saat, mutta ensisijaisesti peliriippuvuus on hoidettava. Älä heitä toivoa tulevaisuuden osalta pois.

t. toinen äiti.