Haluaisin auttaa

Tervehdys !

Olen parikymppinen nuori nainen ja isäni on alkoholisti. Itsellänikin on vaikea joskin aika lyhyt suhde alkoholiin, poden hirveitä moraalisia krapuloita vaikken kännissä pahemmin sekoilisikaan. Olen tiedostanut että alkoholi ei ole minun juttu ja työstän tällä hetkellä omaa suhdettani juomiseen. Itseasiassa luen parhaillaan Lilli Loiri-Sepän Selviytysmistarinoita kirjaa, mikä on pistänyt ajattelemaan.
Tänne kuitenkin kirjoitan siinä toivossa, että saisin vinkkejä kuinka voisin auttaa erästä henkilöä. Nimittäin olen huolissani nuoresta vähän päälle parikymppisestä miehestä, jonka kanssa minulla oli lyhytkestoinen suhde. Hänellä on selvästi alkoholiongelma, kerkesimme jopa hiukan puhumaan asiasta suhteemme aikana. Kuten minunkin isäni, myös miehen isä oli alkohlisti, hän kuoli muutama vuosi sitten, viinaan. Emme eronneet riitaisasti, mutta mitään yhteyttä ei ole pidetty. Kerran on tullut nähtyä kapakassa ohimennen eron jälkeen, mutta sanakaan ei vaihdettu. Haluaisin kuitenkin auttaa häntä jotenkin, sattuu katoa vierestä kun tietää tasan tarkkaan mistä on kyse. Olisi mukava puhua asiasta hänen kanssaan ja jakaa ajatuksia, mutten tiedä onko se järkevää varsinkin kun suhteen päättymisestä on niin vähän aikaa. Asia kuitenkin vaivaa minua päivittäin ja haluaisin todella auttaa häntä.

Hei Erika,
Jospa menisitte yhdessä katsomaan, minkälaista on AAL:ssa. (www.aal.fi)