Minä en kuulkaas ole karppaaja, enkä myöskään larppaaja. Pitäisiköhän ruveta muussin Lappaajaksi…no ehkä ei, mutta lämmöllä ja rakkaudella nokare muussia kaikenlaisille -paajille silloin tällöin ei ole varmaan kuolemaksi. Tärkeintä tässä taisi olla se ajatus.
ei
Söteem vaan sinullekkin Sam Simasuu.
Suttunuija, perunanuija, mokkonuija, survopölikkä…rakkaalla lapsella on monta nimeä, kyllähän suttunuijan nyt jokaisen turvenuijan pitäisi tietää…
Kurpitsa, LAMA on mainio!
Söteem Foo ja kaikki muuta ihanat plinkkiläiset! Oli v…va päivä eilen ja vaan jatkui tänään niin tekipäs mukavaa nähdä teidän sanailuanne kun aukaisin koneen, mieli piristyi. Eilen kaikki meni mönkään ja meinasin jopa juoda mutta ei ollut kuin olutta saatavilla (inhoan sitä) eikä löytynyt edes karamellia niin jouduin vaan vajoamaan itsesääliin.
En ole koskaan suttunuijasta kuullutkaan, perunanuijasta kylläkin. Onkohan joku alueellinen erikoisuus???
Hienosti selvisit alkoholin mielihaluista.
Mutta jos minulle tulisi juomisen mielihalu ja juomaa olisi jossain edes puolijärkevässä muodossa, joisin sitä kyllä. Pahimmat alkoholijuomat joita olen maistanut, ovat olleet vasta käymässä oleva vesikilju (siten, että siihen on kerinnyt tulemaan prosentteja) sekä 80% Virun Valgee raakana.
No onneks ei juotata
H-huikoo
A-ahdistaa
L-laiskottaa
T-tuituttaa
yhtä vaarallisia tunteita.
Foofighterin uteluihin yritän nyt vähäisellä tiedollani julkituoda, että power point on eräänlainen opetusväline, jolla voi esittää grafiikkaa ja tekstiä yleisölle, esimerkiksi luokalliselle opiskelijoita.
En itse ole ikinä käyttänyt mokomaa, mutta seurannut monenlaisia power point esityksiä, sekä pitkäveteisiä että hyvin jänniä.
Nokare muusia ei ole kuolemaksi, sanotaan, mutta eihän joidenkin väittämän mukaan se tippakaan tapa eikä ämpäriin huku. Eikä monet hukukaan, ei sen puoleen. Jotkut hukkuu, valitettavasti.
Larppaus voisi olla kiinnostavaakin, mutta taidan jättää sen nuorempien ja nörtimpien harrastukseksi.
Olen kerran muuten joutunut siivoamaan larppaajien jälkiä Espoon Dipolissa, samassa paikassa jossa oli AA:n kevätpäivät 2007.
Kaikenlaista sitä muistuu mieleen.
Hähähää mä haluankin olla eri mieltä :mrgreen: paljon kehuttu pottumuusi on itellä puurojen jälkeen heti tiukkana kakkosena inhokkilistalla…näillä laihtuisin taatusti. Tänään 200 days selvintenpäiten Hauskaa tiistai-iltaa kaikille!
Lizzy, mahtista, onnea, aika kiitää…mistä näitä päiviä oikein tulee!?
Kuten sanottua muussihommissa ajatus lienee se tärkein. Tyydyttäköön nälkänsä kukin millä pöperöllä haluaa.
Hei, lisää AA-sloganeita…
The elevator is broken-------use the Steps
Tämä lukee minun kotiryhmäni seinällä. Luulin sitä ensin vitsiksi, kun nimittäin rappusia riittää eikä hissiä ole ollenkaan. Kyllä se siitä sitten aukeni ja minullehan tuo on siinä mielessä merkityksellinen, että menin AA:n vasta pari kuukautta lopettamisen jälkeen. Koen, että yritin ensin kiireistä tahtia, oikotietä onneen ja sitten alettiin tavallaan alusta. Onneksi en kerennyt edetä tietäni siihen ekaan ryyppyyn, koska luulenpa että sekin olisi edessä ollut.
No mä en itse koe esim. syömishäiriöisten vähättelyä mitenkään toipumista tukevaksi.
Esim. onhan jollakulla foorumilaisella esim. syömishäiriöinen lapsi.
Itse olen sairastanut sekä ahmimishäiriötä, liikunta-addiktiota että alkoholismia. Vähähiilihydraattinen ruokavalio on auttanut itseäni näissä kaikissa. Uskokaa tai älkää, sisters and brothers, VHH on auttanut myös alkoholinhimoon ja raittiuteen vaadittavaan mielen tasapainoon.
Itse en ole koskaan onneksi ollut ihan vakavasti lihava, mutta olen kokenut ongelmasyömisen yhtä isona rasitteena kuin ongelmajuomisen.
Ongelmasyöminen on useimmissa tapauksissa hiilihydraattiriippuvuutta. Niin minullakin.
Raittius on vapautta riippuvuuksista, terveyttä ja hyvää oloa ja viihtymistä omassa kehossa. Kunnioittakaamme toistemme raittiutta.
OA käyttää muuten ihan niitä samoja rappusia, kuin AA:kin.
Keto,
minä en ole vähätellyt kenenkään syömishäiriötä, enkä muitakaan häiriöitä. Ei tulisi mieleenikään. Syömishäiriön toit nyt itse tähän puheeksi, se ei ollut tässä aikaisemmin aiheena.
Ja jälleen hyvä slogan, jota sinäkin olet muistaakseni suomeksi täällä usein viljellyt…
Live and let live
^ Juuri niin. Live and let live. Karppaajia irvailtiin mielestäni, ja joillekin karppaus voi olla viimeinen oljenkorsi päästä eroon syömishäiriöstä. Tuolla on esim. karppaus.info :n sivuilla kirjottajia, joiden BMI on yli 40. He ovat yhtä hädässä kuin itsensä piippuun juoneet alkoholistit.
Jos minä en syö muusia, pyydän ettei siitä vinoilla. En juo myöskään viinaa. Sitäkään ei onneksi ole täällä tapana vinoilla, kiitos siitä.
Keto,
sinä liityit tähän keskusteluun vasta tuon surkuhupaisan muussin jälkeen. Kukaan (nyt sanon muidenkin puolesta…) ei ole halunnut vinoilla sinun muussin syömättömyydestäsi yhtään mitään. Koko keskustelu oli ainakin minusta hyväntahtoisella ja lämpöisellä humorilla höystetty. On valitettavaa ja olen pahoillani, jos sinä koit sen itseäsi tai periaatteitasi pilkkaavaksi.
Mä oonkin tämmönen tosikko, joka möksähtää vähän väliä kaikesta ja on känkkäränkkänä.
Ja nopee…mutta hei tämäkin menee ohi
Muussilla on syytä mennäkin ohi mun ruokapöydästä.
Mä taas oon melkein aina hyvällä päällä enkä suutu juuri mistään Sekös ihmisiä harmittaa! Kuka saa kicksinsä mistäkin (mä saan edellä mainitusta) eiku tosissaan PEACE vaan.
Äh, suuttuminen on oikeesti aika noloa. En mäkään oikeesti halua suuttua mistään.
Oon muuten havainnut hyväksi ja asialliseksi käytökseksi, että jos joku asia tai jonkun sanominen meinaa ärsyttää, niin pyrkii ottamaan sen asiallisesti puheeksi heti. Sanoo vaikka että sori, voi olla tyhmää mutta silti minusta tuntui nuo sanasi ikävältä ja niistä tuli mulle nyt paha mieli.
Sen voi tehdä ihan ystävällisesti, ja yleensä sillon toinen paljastaakin että joo, oli aikomus provosoida riitaa tai sitten että ei ollut tarkotus sinne päinkään.
On aina hyvä puhua suoraan, mutta kuitenkin säilyttäen asiallinen ja kunnioittava käytös muita kohtaan.