Raittiina on jälleen synnytty päivään uuteen. Tästä kohta lähdetään kävelylle.
Sana-assosiaatioketjussa 1970 laittanut: [i]
“hölynpölyä likaisessa ja vaihtamattomassa imurin pölypussissa, joka vieläpä vuotaa, eikä imurikaan vedä…[/i]”
Vastaan siihen tässä omassa ketjussani, kun tulee näitä sanoja niin paljon. Kun lukee jostain imurista ja aihepiirinä on ympärillä alkoholi, niin mieleeni nousee muistiin tapahtuma menneiltä ajoilta. Hyvin kauan sitten asuimme eräässä taajamassa rivitalossa. Naapuri kertoi minulle eräästä toisesta naapurista, joka vietti vapaaherrana aikaansa kotosalla ja oli aikamoinen tissuttelija, nenäkin punoitti välillä. Eräänä kesäisenä päivänä hän ilkosillaan imuroi saunaa. Lauteita piti jotenkin siirtää ja hän laittoi imurin putken siksi aikaa jalkojensa väliin. Kuinka ollakkaan imuri vetäisi sisäänsä miehen munat. Tämä oli ollut tuskaisa kokemus. - Muutaman päivän päästä oli jotain asiaa isännöitsijä imuri tapaturman uhrille. En muistanut koko juttua, vaan hän itse viittasi puheessaan tuskalliseen tapaturmaan, voi hyvä ihme sentään, mulla tuli jostain syystä tavaton kiire tilanteesta pois!
Kohuteos jakaa mielipiteet
Taidemaailmaa ravisuttaneen Bohemius Feikin päätyö, Churchboat (2007) saapui lopulta Kiasmaan. Kyseessä on merkkitapaus, sillä monet Feikin maalauksista ovat kiellettyjä useissa Euroopan maissa. Suomeen Churchboat saapui Saksasta, jossa teos järkytti ja ihastutti ihmisiä 18 kuukauden ajan.
Teosta pidetään yleisesti Feikin onnistuneimpana. Provokatiivinen, pelkistetty kuva vangitsee katsojansa, ja pakottaa kyseenalaistamaan totuttuja rakennemalleja.
Churchboat
Kriitikoilta:
”Rohkea, röyhkeä kannanotto. Primitiivisyys ja naivismi lyöttäytyvät yhteen ennennäkemättömällä vimmalla.”
”…vähillä vedoilla saadaan aikaan niin paljon. Vähemmän on enemmän. Tässä on kaikki.”
”Taidemaailman kauhukakara teki sen jälleen. Teos sanoo kaiken sen, mitä itse emme uskalla.”
”Feikin taide viiltää syvältä. Vaarallinen lahjakkuus, joka uskaltaa uida syvissä vesissä…puhuttelee vain viisaita ja nerokkaita ihmisiä.”
Churchboat on esillä syyskuun loppuun asti. Kiasmasta teos jatkaa matkaansa New Yorkiin.
^ Hienoa ja khuulia. Tuohan on kuvakieleen sidottu kannanotto meidän hallituksen ajamasta koulutusohjelmauudistuksesta, jossa kantaperheen toinen työttömäksi jäänyt vanhempi opettaa lapsellensa koko peruskoulun oppivelvollisuutta vastaavan oppimäärän ja mahdollisen kymppiluokan. Näin saadaan työtön aktivoitumaan ja parannetaan yhteistyökykyä kotona ja väljennetään oppilaitosten liian suuria luokkakokoja.
Myös lapsi välttyy näin liialliselta sosiaaliselta toiminnalta ja perinteisessä oppimisympäristössä kiusatuksi tulemisen riski poistuu ja valmius siirtyä joustavasti isän tai äidin valmiiksi luodulle uralle merkittävästi madaltuu. Tulevissa sukupolvissa tätä pidetään itsestään selvänä kilpailutettavana valintana ja yhteisten varojen käyttämisen maltillisena ja harkinnanvaraisena vaihtoehtona valmistaa nuorin sukupolvi realistiseen asemaan yhteiskunnan täysjäsenenä, jonka päihteiden käyttö pysyy verrattain kohtuullisena ja jonka suullinen ja kirjallinen ilmaisu noudattaa perinteistä ja kohteliasta sävyä netissä, työkkärissä, kelassa, ja hoitopaikan läheisessä harrastusmiljöössä.
Hei, älä sä ajattele noin negatiivisesti asioita. Kymmen vuoden kulttua näet kuinka Suomi on kukoistava eurooppalainen hyvinvoiva liittovaltion osa. Suomi-nimitystä ei enää direktiivin mukaan käytetä, vaan se on korvattu nimityksellä, The North Edge of The Area. Varsinkin koulutuksessa ollaan maailman huipulla. Työttömät vanhemmat ovat kantaneet kortensa kekoon ja koulutus pyörii pääasiassa VERTAISTUKI-periaatteella. Työttömät akateemiset opettavat toisia aineita ja myös on saatu aktivoitua uusia kansanosia koulutukseen mukaan. Puliukkelit ja akkelit opettavat nuorisollemme tärkeitä perustaitoja mm. kuinka roskiksista löydetään parhaimmat palat, myös kaikenlaiset venkulat ovat korvaatonta tukea koulutuksessa, kuinka saadaan asiat rullaamaan työkkärissä, kelassa ja sossussa ja muissa kansan pääasiassa tarvitsemissa virastokohteissa. - Joukko graafisen alan huippunimiä on palkattu tilastokeskukseen laatimaan kattavia kuvauksia kansamme hyvinvoinnista, sekä lahjakkaat kirjailijamme laativat lehtiin tasokkaat uutiset hyvinvoinnistamme.
Modernia kaupunkirakentamista Wienistä. - Tästä tulee mieleen ihan omat juoppohulluuskohtaukset.
[size=25]raittiina tänään[/size][size=200]raittiina tänään[/size]
[size=50]raittiina tänään[/size][size=185]raittiina tänään[/size]
[size=65]raittiina tänään[/size][size=175]raittiina tänään[/size]
[size=75]raittiina tänään[/size][size=165]raittiina tänään[/size]
[size=85]raittiina tänään[/size][size=150]raittiina tänään[/size]
[size=100]raittiina tänään[/size][size=135]raittiina tänään[/size]
[size=115]raittiina tänään[/size][size=125]raittiina tänään[/size]
[size=125]raittiina tänään[/size][size=115]raittiina tänään[/size]
[size=135]raittiina tänään[/size][size=100]raittiina tänään[/size]
[size=150]raittiina tänään[/size][size=85]raittiina tänään[/size]
[size=165]raittiina tänään[/size][size=75]raittiina tänään[/size]
[size=175]raittiina tänään[/size][size=65]raittiina tänään[/size]
[size=185]raittiina tänään[/size][size=50]raittiina tänään[/size]
[size=200]raittiina tänään[/size][size=25]raittiina tänään[/size]
tuli vähän askarreltua
HOT SEXY MOVIE TO GIRLS FOR FRIDAYEVENING
Jos seksileffat ei kiinnosta on olemassa myös korkekulttuuria kuten ooppera
Raittiina on jälleen herätty uuteen päivään. Rapulan tuskista ei ole tietoakaan. Ei okseta, eikä p…ta. Päätä ei myöskään vihlo eikä maailma pyöri ympyrää. Ja mikä parasta, ei minkäänlaista morkkista! - Uskaltaa reippaasti nousta ylös, eikä tarvitse varovasti hiipiä tutkailemaan mitä sitä on tullut yöllä hommattua.
Tänään mennään sinne mökille jossain vaiheessa kunhan nuoriso ensin herää (voihan se tietty lähtö venyä!). Eilen ei sitten tullut mitään tehtyä, kun innostuin tutkailemaan BBCoden ihmeitä ja opettelin käyttämään palstatekniikan vaatimattomia ominaisuuksia. Mä en ymmärrä tota Code-juttua. Mä ajattelin, että sillä vois noita BBCode-pätkiä tuottaa näytölle, vaan se esittää sen itse koodin poterossa? - Ei jymmärrä! Täytyy yrittää selvittää.
No pojat sitten yhteistuumin kiusasi mua. Vanhempi tuli huoneen ovelle juttelemaan vakavalla naamalla." Äiti, sähän voisit lähteä kävelylle kun on näin kaunis ilma. Kävelisit tonne keskustaan ja menisit vaikka sinne leipomon myymälään kahville." - Ai vittu, mä sain kohtauksen, että mä saatana tulen lyömään jollain käteen sattuvalla, että saatana mä en ole mikään vitun ääliö. - No, mutta äiti, sun täytyy ymmärtää, että ihminen tulee vanhaksi. - Oli niillä taas hauskaa, kun jatkoivat keskenään läppää vanhojen hommeleista ja mitä mä voisin alkaa harrastamaan.
Törmättiin päivän aikana myös vanhoihin kuvioihin, sillä mä olin niin kiinnostunut näistä tietokonekuvioista, että ruoka tuli laitettua huolimattomasti siinä sivussa. Pakasteesta oli sulatettu keitettyä riisiä ja jauhelihaa. Niistä siinä sivussa hutasin pöperön. - Pojat sitten keittiössä pohti, että se on löytänyt varmaan jostain jonkun vanhan koiranmuonatölkin, että tämä aivan haisee sille ja vahvasti myös maistuu sille.
Tanzaniitti, maailman kauneimpia timantteja
Kun mä voitan lotossa niin mä lyön laudalta pahimmankin autonvanneihailijan. Mä ostan ladan ja laitan siihen titaanivanteet. Kyllä siin prkle moni äijä on kateudesta mykkänä. Mä poijjille tuon laukasin niin ne totesvat vaan, että retarded.
Valitettavasti en sinne möksälle jaksa lähteä yksin. Siellä on miljoona erilaista avainta erinäisiin lukkoihin ja mä en niihin jaksanut paneutua ollenkaan. Tuolla näyttää tääkin päivä menevän tiukasti tietokoneen kimpussa, joku toi taas kaksi tietokonetta korjattavaksi.
Taidan lähteä kaupassa käymään (edes), vaan kaljaahan ei tarvitse meikäläisen enää haalia, paljon simppelimpää.
Sunnuntai aamu valkeni varhain puoli neljältä raittiina. - Nukahdin aikaisin kesken jännittävän sarjamurhaajaelokuvan läppäri viekossa. Olis sitä eilen voinut tarkistaa säätilan kun kerran nykyisin on tarkat ennusteet saatavilla. Sitä kun elää päivä kerrallaan vailla huolta huomisesta, tuli sellainen harha, että eilinen säätila olis jotenkin jatkunut ikuisesti.
Tästä viehättävästä kuvasta, jossa pari tyyppiä nauttii täydellisestä nirvanasta, pääsemme aiheeseen juhannuksenvietto. Olen itse joskus herännyt samanmoisissa olosuhteissa nirvanasta. Oltiin nuorena pari juhannusta yhdessä kahluusaaressa, juomavedet unohtui ottaa mukaan, joten kun pisti järvivesipulloon sekaan viinaa, niin osa pieneliöistä lakkasi vipeltämästä ja oli parempi juoda vettä. - Ah sitä onnea herätä moisesta paikasta, kun ei jostain syystä päässyt telttaan saakka. Sen jälkeen ei olekaan tullut telttailtua ja juhannukset on tulleet vietettyä aivan mökkiympäristöissä.
Etukäteissuunnitelmia raittiin juhannuksen vietolle on mahdoton tehdä, koska nuorisolla on tapana lyödä suunnitelma lukkoon viime hetkillä ja näin ollen en tiedä onko autoa vaiko eikö?
^ Aina on vaihtoehtoja ja se on sullekin 2015: Juhannus plinkisssä kaltaiseni katkokuivailijan kanssa.
Yleensä “kohtuukäyttäjä” kutsuu meitä raittiita aina hampaat kirskuen ja otsa rypyssä-rystyset valkoisena-tyylisisinä pakkoselvistelijöinä… itse saatan ehkä tänään iltapäivällä ryhtyä entiseksi ongelmajuojaksi.
Jos olisin huono hyökkääjä, vika ois vastustajassa. Patalappujen kehnona virkkaajana syyttäisin niitä huonoi koukkuja. Olen kartoittanut kieltämisen ja epävalinnan kiistattomia ja ihanan myönteisiä puolia:
- voi taas dokata miten haluaa, mutta ongelmia ei tule, sillä ==> entinen alkoholisti
- on parempi kuin muut tieteellisesti ja voi arvostella, sillä ==> juomisesta ei tule ongelmia
- välttyy kiihkomielisiltä raitistujilta, jotka vain hokevat-pokevat samoja yksinkertaisuuksia vuodesta toiseen
- voi näpäyttää niitä fanaattisimpia paukapäitä sanallisella rautalapiolla keskellä naamaria ja kyykyttää niitä pellejä
- ongelmien jälleen alettua ei tartte niistä piitata, vaan voi kuitata ne tapaturmiksi ja dokata vaikka muutaman viikon, kuin ennen vanhaan ja lisäksi on käytettävissä pkv-lääkkeet, uskontojen eri jumalat, pilvilääkitys ja kovat huumeet, joihin ei jää ees koukkuun ja elämä tuntuu taas hyvältä ja kukapa ongelmainen päihdesivustolla viittiskään esittää itseään addiktina, tärkeämpää on sivuuttaa totuus ja pitää itseään itselleenkin vieraana,
ja muita vihollisina omalle haparoinnilleen ja ongelman kypsymättömälle kohtaamiselle ja väistelylle
Tämä voi myös auttaa suunnitelmien teossa finskejä kotimaansa kesässä Juhannuksena 2015:
11°
Kuopio
12°
Maarianhamina
14°
Salo
9°
Haapajärvi
13°
Närpiö
12°
Vaasa
12°
Kokkola
13°
Tampere
10°
Jyväskylä
10°
Virrat
11°
Joutsa
11°
Pori
12°
Huittinen
13°
Seinäjoki
12°
Kankaanpää
11°
Pieksämäki
13°
Turku
10°
Karstula
9°
Pihtipudas
nappulasta pääsee ilmatieteenlaitoksen sivulle
Hyvin suurella todennäköisyydellä tulen viettämään juhannuksen plinkissä puuhaillessa. On se mullakin raskas elämä raittiina, koskaan ei ole mitään hauskaa, sillä ilo ilman viinaa on teeskentelyä! - Tähän täytyy kyllä todeta, että hauskinta mulla on elämässä ollut ja tulee olemaan raittiina.