hajatelmia terveydenhuollosta

Nyt olen noin viikon verran seurannut suomalaista terveydenhuoltojärjestelmää “inestä”. Lääkäreitä osastolla vilisee noin tusina. Me potilaat emme kuitenkaan tapaa heitä kuin kerran viikossa. (mikä on oikeastaan melko hyvä). No anyway he ovat pääasiassa keskittyneet hoitamaan meitä koneiden kautta, siis tietokoneiden. Mietin vain, että mistä ihmeestä he nostavat palkan. Eihän siitä 6- vuotisesta koulutuksesta kansan pitäisi ikuisessa kiitollisuudenvelassa olla… Sitä koulutustahan ei muuten kestäisikään kun kurssimuotoisena lauman jäsenenä. Taitaisi pää hajota jos vaikka obduktiota opiskelisi yksinään. Mutta kaikki kunnia heille, melkoinen näytelmähän se työmaa on.
Kyllä siinä farssinäyttelemisen taitoja tarvitaan.

Voihan sieltä lähteä kotiin, jos palvelu on huonoa?

Hmmm…olen vuosien saatossa valitettavan paljon joutunut käyttämään erityisesti julkisen puolen terveydenhoitopalveluja. Sairaalajaksoja ja isojakin toimenpiteitä useita. Hoito on aina ollut erinomaista ja olen sen myös muistanut raskasta työtä tekeville hoitajille ja lääkäreille sanoa miten kiitollinen olen saamastani avusta ja hoidosta<3.