Haikeutta

Näin kaksi viikkoa täyteen tultua alkoi tänään haikeus.

Oli ihana aamu, koirat juoksemaan ja uimaan, lempipuuhaani kirppistelyä ja nyt saan terassilla nauttia sateesta ja juoda teetä.
MUTTA…

Totesin jälleen kerran että elämässäni on tosi tylsää, ei mitään mitä odottaa tai ylipäänsä tehdä. Sitä tunnetta olen monesti juonut pois, juodessa ollut edes vähän hauskaa muuten tylsässä olemisessa.
Kavereita ei juurikaan ole ja ne neljä on sellaisia joiden kanssa tapaan kerran pari vuoteen, yhden kanssa lenkkeillään joskus. Ei minua yleensä pyydetä mihinkään ja itse josnpyydän niin yleensä kaikilla jotain muuta.
Puolisoni ei ole kiinnostunut esim ulkona syömään/leffaan tmv.
Rahaakaan ei isommin ole lähteä sinne sun tänne eli ne menee juurikin lasten reissuihin.
Hoitoapua lapsille meillä ei ole joten sen puoleen turha ajatella mitään kahdenkeskeistä…
Kesäloma Minulla ei tänäänkään vuonna ole kuin viikko koska olen yrittäjä ja ei ole pystynyt saamaan niin paljon rahaa säästöön jotta voisin itse lomailla ja juurikin nämä omat valinnat ärsyttää suunnattomasti näin muiden kesälomien kynnyksellä.
Puolisokin aloitti viiden viikon kesäloman. Nämä omat valinnat ärsyttää nykyään niin paljon että tekee mieli Senkin takia juoda mutta eipä se uutta työpaikkaa ja lomia eteen tuo.

Olen ollut tyytyväinen näihin viikkoihin ja huomaan itsessäni valtavasti positiivisia muutoksia ja en haluaisi pilata tätä juomisella.
Silti mieleen hiipii että No miten se jos mä joisinkin vaan kerran kuussa tai joka toinen viikko tai aloittaisin tän juomattomuuden syyskuussa.
Mutta tiedän jos tänään juomista haen niin sitten mä juon myös huomenna ja mikä jottei vähän maanantainakin kun on vapaa päivä.

Minä uskon kaiken maailman Tarot hömppään ja välillä haenkin sieltä itselleni jotain suuntaa näyttävää ja tänään tämän kaiken ajattelun
keskellä nostin virtuaalisen tarot-kortin itselleni ja Katsokaapa minkä sain.
Tämän voimin jatkan Ainakin tämän päivän yli näiden ajatuksieni kanssa.
Toivottavasti teillä kaikilla on mukava viikonloppu ja nautitaan selvistä päivistä :heart:

3 tykkäystä

“Luota siihen, että sekavuus menee aikanaan ohitse.”

Ihana tarot-kortti, kiva kun laitoit tänne! Minäkin sain tuosta tekstistä voimaa <3

2 tykkäystä

Onnea kahden viikon raittiudesta!

Onko se kemiallinen hauska sitten lopulta niin hauskaa. En ole itse koskaan käyttänyt muuta kuin alkoholia päihtymiseen. Päinvastoin suhtautuminen muuhun on aina ollut kielteistä. Siksi minua on nykyään auttanut myös ajatus siitä, että sama kai se olisi vetää päänsä sekaisin vaikka jollain sienillä, liimoilla tai muulla. Käyttäjillähän tuntuisi olevan aika hauskaa niiden vaikuttaessa, mutta haluanko sitä itse. No en todellakaan. Miksi siis haluaisin tehdä saman alkoholinkaan avulla.

On myös ollut ihana huomata, että hauskuus palaa elämään muissa asioissa, kun on pidempään juomatta. Pienet asiat, tilannekomiikka, sukkelat sanaleikit, vaikka hauska varjo tai joku pilven muoto saa nykyään tuntemaan iloa. Siis ihan tuntemaan, mikä on aika uutta ja ihmeellistä.

Tsemppiä! Toivottavasti onnistut pysymään vahvana. Ei kannata sortua juomaan “vain vähän”, kuten tiedätkin. :heart:

1 tykkäys