Greippimehu

Koitin etsiä, ja lukea hieman aiheesta, mutta ristiriitaiset kommentit sekottivat nyt pääni ihan kunnolla…

Boostaako siis greippimehu joidenkin lääkkeiden vaikutusta? kuten esim alprox, tenox? Tramal, Panacod?
Ja aiheuttaako se samalla “yliannostusriskiä”? …tarkotan siis, että greippimehulla boostattu lääke, voiko se aiheuttaa samankaltaista ongelmaa, kun esim tupla-annos kyseistä lääkettä?

…greippimehu sattuu olemaan lempijuomaani, ja lääkitykseeni kuuluu tällä hetkellä tramal koviin selkäsärkyihin (joskus tulee otettua “vahingossa” kaksin käsin ryyniä :wink: ) sekä alprox paniikkihäiriöön. Tänään join greippimehua reilun puoli litraa aamulla hiukan ennen aamulääkkeiden ottoa, ja tunnin päästä tästä olo alkoi olla hiukan kummallisempi kun normaalisti arkipäivänä lääkkeiden kanssa. hiukan enemmän pää jumissa, ajatukset kulki mitä ihmeellisimpiin paikkoihin duunissa, ja unohdimpa lauseen kesken, mitä olin sanomassa. Mietin siis, johtuuko vaan univelasta moinen, vai onko tuo greippimehu nyt vaikuttanut lääkitykseni kanssa?

totta, lainatakseni jotakuta viisasta miestä (tai kenties naista) “rajan tietää vain ne, jotka ovat sen ylittäneet” :wink:

lisää toki kommenttia/kokemuksia, olis hyvä tietää pitääkö lopettaa mehun juonti nyt lääkityksen ajaksi, vaiko juoda kaksin verroin :stuck_out_tongue_winking_eye:

joo, kiitosta vaan :slight_smile: …sekotti mun päätä entisetsään… mikä tuolla on sitä faktaa ja mikä fuulaa? xD sori kokemattomuuteni ja tietämättömyyteni, mutta nyt osa porukasta kertoo (myös muilla forumeila) että kodeiinin vaikutusta grapejuice heikentää, kun taas osa sanoo, että boostaa…

Tramalin kanssa en ole tietoa vielä löytänyt, mutta luuloni mukaan samat entsyymit on asialla…

Moni väittää bentsojen vaikutuksen kasvavan, ainoa mitä nyt olen irti saanut tästä.

jotakin löytyi juu googlettamalla, ja ulkolaisia foorumeita selaamalla, mutta samaan lopputulokseen pääs… joko se siis boostaa tai blokkaa xD

hmh, löytyikin ihan hyvää tietoa, ajan kanssa!

wiki.answers.com/Q/Does_grapefru … e_tramadol

joka ohjaa sitten sivulle:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_dr … grapefruit

…uskoisin, että noissa piilee jo totuuden siementä.