Geneeriset lääkkeet ei pelitä??

Minä,joka aina olen ollut erittäinkin skeptinen,kun joku sanoo,et ku hälle vaihettiin apteekissa "Ratiopharmin,tms"se ,se vaihtoehtolääke,ni ei se pelaa yhtä hyvin… placeboa,oon aatellu.Paitsi,et nyt Shit Hit The Fan.

Vaihdoin tilanpäisessä rahanpuutteessani Temestan 2xC Lorazepam Orifarm 2XC … ja…kyllä on eroa.

Jos otan Temestaa normaalin viihdeannokseni,niin: myöhempään illalla en tiedä nimeeni ees,
näen perfeerisessä näkökentässä visuaaleja
minua EI väsytä,missään tilanteessa,ennen kuin
meen vaaka-asentoon,sit naps,ja 12tuntia
nukun,en herää välillä.
Orifarmin tuotteella: otin enemmän kuin yleensä,melkein ajokunnos koko illan.
ei visuaaleja,ja rupes väsyttään,ja heräsin 2 kertaa nukkuessani.
temestan kans tulee myös PAKKO vetää seuraavana päivänä
ainakin 6 tunnin päikkärit.

jos ois ollu joku sokkotesti,oisin kysyny,et mitä tää on oikeen? :slight_smile: toleista ei kyse,viimekerrasta aikaa.ja vaiks oiskin,ni sit ois vaan pitäny ottaa lisää…on siitäkin kokemusta temestan kans.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia tällä,tai millä vaan muulla lääkkeellä? Original Vs.Generic.?

Olen pitkän benzohistorian epäylpeänä omistava potilas.

Voin sanoa, että Suomessa on sen verran tehokas laadunvalvonta nimenomaan lääkkeissä, että mitään roskaa ei pääse markkinoille (kun aivan vahingossa, mitä tapahtuu todella harvoin).

Teho tai sen puute on siis kiinni aineen imeytymisestä tai vaan ihan mielikuvista korvienvälissä.

Sidosaine voi siis aiheuttaa lääkkeen imeytymisen hidastumista/nopeutumista. Hiitaammissa sidosaineissa lääke siis vaikuttaa hitaammin ja huippu (maksimipitoisuus) on ajallisesti kauempana kuin hitaissa. Tämä lienee useimpien päihdekäyttäjän ongelma, kunnei “kolahdusta” tunne niin hyvin, toisaalta benzofiilis on pidempiaine.

Tabletin/kapselin vaikutuksen alkamista voidaan myös säädellä sidosaineilla, kalvoilla, lääkkeen olomuodolla (kiinteä, neste, kaasumainen). Voi olla että rinnakkaisvalmisteilla on rakenne, jolloin imeytyminen alkaa myöhemmin, joissain vasta ohutsuolessa (viimeistä ei kai benzoilla ole, koska mahan ärsytysoireita harvemmin on).

Mutta lääkeainetta on tasan pakkauksessa mainittu määrä. Ettehän elä missään thaimaassa, vaan maassa jossa lääkkeet on suorastaan vittumaisen suuren suurennuslasin alla (niiden määrääjiä, käyttäjiä, myyjiä tms myöden.).

Kysy apteekista, miten asia on. Ei pitäisi ujostuttaa, mikäli kädessä on laillinen respa. Siellä on ihmisiä jotka käyvät vuosia koulua oppiakseen vastaamaan tällaisiin kysymyksiin.

En yleensä vastaa huvittelukäyttäjille, koska te pilaatte monen todella tarvitsevan lääkityksen… vaikeuttamalla saamista, tekemällä heistä rikosepäillyn monen farmaseutin silmissä.

Kiitos,minulla on laillinen respa omalla nimelläni,ei mitään laitonta,paisti siinä vaiheessa,kun oon kotona,ja rupee tekeen mieli ottaan vähän enemmän,kun laki sallii,ja pyrin olemaan kaikin tavoin pilaamasta "oikeiden"tarvitsijoiden mahdollisuuksia,…en valehtele oireita lääkärissä,en väärennä respoja,minulla on yli 20v.psykiatrinen historia.tosin vaan sairaus on vaikeasti,jos ollenkaan “hoidettava”,ainakaan perinteisessä mielessä: BPD “borderline personality disorder”,oon siitä eläkkeellä.

Perunpa pahat puheeni,ettei muka toiminu… :slight_smile: …ko sit vihdoin oli oma respa,ni meni kai se siihen,et vedin niitä 25kpl/päivä/8päivää … 4 päivää välis,ei mitään,…mut sit valvoin kaks yötä,ja aloin jo joutua psykoosiin…eli nyt tiedän kantapään kautta temestan mahollisen viihteilyn rajan. onneks oli lääkäri,joka ei pitäny narkkina,vaan sano,“no,onpa kyllä vähä rajumpi annostus sulla ollu”…anto diapamia,et sain pudotettua sitten… nyt en ota noin isoja määriä pameja,säästän ne tosi tarpeeseen,ja koitan Ataraxia pienempään ahistukseen,ja unen saantiin,…siihen ei tuu koukkua ainaskaan.

Kyllä mä olen huomannut että ne “aidot” pamit toimii eri tavalla kuin rinnakkaisvalmisteet. Johtuu varmaan sidosaineista tai jostain.

^stilkkareiden hinta on pudonnu somnorin tasolle kun saa kelakorvauksen.

Kyllä mä olen ainakin vaihtanu xantut alproxeihin ja oisko ollu joku muukin, mutta en mä mitään eroa niissä ole huomannut