Fernetti esittäytyy

^
Joo mul on ollut jostain syystä kevätfiilis tosi korkealla. En tiedä’ liittyykö se tosiaan tuohon ciprojen lopettamiseen jotenkin vaiko mihin.

Mutta jos nyt ihan totta puhutaan niin mulla on myös taipumus “hilpeillä” aina silloin kun nimenomaan masentaa. Musta huumori kukkii jne. vaikka todellisuudessa yritän sillä vain nostaa omaa totaalisen SHITTIÄ olotilaani. Vähän niinku yrittäis epätoivoisesti etsiä edes jotain ilon aiheita, niinkuin koko ELÄMÄ olis siitä kiinni. Ihan niinku asiat olis siinä pisteessä että jos ei niitä hauskuuden aiheita löydä, kuolee.

Jotkut meistä epätoivoisista rämpijöistä takertuvat huumoriin ja kaikenmaailman idioottimaisiinkin “ilon aiheisiin” kuten hukkuva oljenkorteen. Siitä voi tosiaan tulla sellainen käsitys ulkopuolisille että sitä ollaan hyvinkin iloisia veitikoita tässä, eikä tässä niinku mitään hätää olekaan. Ulosanti on totaalisessa ristiriidassa sen kanssa mikä pään sisällä oikeasti jyllää.
Tässä ilmiössä on jotain samaa kuin koomikoiden tunnetussa taipumuksessa masennukseen. Jim Carrey on ehkä viimeisimpiä ihmisiä maapallolla joista voisi uskoa hänen olevan vakavasti masentunut. :unamused: En tietystikään katso olevani koomikko, mutta jotain samaa tässä hilpeilemistarpeessa on varmasti tuon koomikkoilmiön kanssa. :unamused:

Mulla on aivan samaa, tuolla missä käyn niin silloin kun mulla on pahin olla ja pää hajoaa, mä heittelen vitsiä ja nauran ja ilakoin… Sit kaikki paitsi omahoitaja ihmettelee kun sanon et nyt on paha olla…

Sain sitten sen kameran, tuosta kuulemma löytyy netistä juttua, ihan kivan tuntunen käytössä mitä nyt olen kerennyt testamaan… Fujifilm Finepix A 345… Pääsiäisenä tämä noita lentää luontopolulle kameran kanssa :laughing: .

Siis jumalauta ku ahdistaa!!! :smiling_imp: Jos tämä johtuu ciprojen lopetuksesta, niin [size=150]KOKO LÄÄKETEOLLISUUS VOI PAINUA HELVETTIIIN!!![/size] Ne perkeleet pelleilee ihmisten psyykellä pelkän rahan takia. Ja me tyhmät idiootit rouskitaan nappuloita kiltisti aina kun niitä lääkäritäti tai setä määrää. Ja me uskotaan kun meille vakuutellaan että me varmasti tarvitaan niitä!

Tarvitaan?

Tarvitaan?!?!

[size=200]Ja PASKAT TARVITA!!![/size] Jotkut saatanan lääkeporhot tarvitsevat meidän roposet. Ja THAT’S IT.

Ja poskien ihoa kirvelee ja kuumottaa. Silmiä kirvelee. Vesi maistuu kitkerältä. Hyi helvetti miten kemikaalit voi ihmiseen vaikuttaa!

Hyvää yötä!

Voi fernetti ja leija, jos osaisin heiluttaa taikasauvaa, niin varmasti sen teille ensiksi tekisin. Olette ajatuksissani ja toivon valtavasti voimia teille.

no johan on olot sulla…mutta enpä oo yhtään yllättynyt (ks. kertoilut omista kokemuksistani).

Itse vedän vieläkin ciproja eli en tiiä mitä se on, mulle heitettiin abilify sen ja doxalien päälle, ja vielä parit napit tuohon lisää… Tuolla on ilmeisesti tapana määrätä masentuneellekin psyykosilääkettä, mun lisäks tiedän kolme ihmistä ja neljännelle suunnitellaan. Kivan hintainen lääke, 28kpl 170e… siinä lääkäri tienaa hyvin lomamatkat. Saas nähä koska mulla aletaan ottaa jotain pois. Myönnän kyllä että abi on auttanut ahdistukseen.
Pari lääkettä lopettanut ja se on vittumaista, suoraan helvetistä!!!

No kuulostaa ihan tosi helvetiltä. Minä en valita enää omia olojani,
tosin ne ovatkin jo paremmat.
Mulla ei oo kokemusta tosta lääkehelvetistä, mutta olen osittain
saanut kärsiä yhden kanssa toipujan vähennyksestä ja ei ole helppoa.
Nyt sillä kuulemma menee paremmin, mutta viestien perusteella
ei todellakaan.
No mutta toivon tsemppiä se vie aina aikaa toipua, mutta
jossain se kiitos kuitenkin seisoo.

:laughing: Ei se lääkäri itse niitä rahoja saa lääkkeistä joita se määrää, vaan joku ihan muu taho. :wink:

Tänään taas ihan toinen olo. Rauhallinen, rento, mukava, ei mitään ahdistuksia. Ihan ihmeellistä. Ihan ku pystyis hengittäänkin paremmin. En tiedä voiko tämä rentous sitten johtua esim. sirdaludista jonka otin eilen illalla kun selkälihasta kramppasi. Mut joo. Ihan toinen olotila tänään. Raukea fiilis. Eikä edes pinnaa kiristä. Hikoillut olen enemmän kuin normaalisti ja palellut.

Niin ne olot vaihtuu.

Mut kyllä sullakin leija aika tuhti lääkitys tuntuu olevan. :unamused: Tässä oli juuri muutama päivä sitten artikkeli aiheesta:

mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm … /04/853203

“- Kyllähän se osoittaa myös lääketieteen ja lääkärityön heikkoutta, ratkaistaan pillereillä sellaisia asioita, jotka eivät ole ratkaistavissa pillereillä, vaan ne kuuluvat olennaisena osana elämään.”

Se vaan on jännä piirre näissä artikkeleissakin, että niissä annetaan ymmärtää että tämä ongelma koskettaa vain vanhuksia. Suomessa määrätään aivan holtittomasti lääkkeitä nuorille ja lapsillekin ihan tuosta noin vain. Ahdistukseen on eri lääke, masennukseen on eri lääke, nukkumiseen on eri lääke, heräämiseen on eri lääke, yli- iloisuuteen on eri lääke, puheliaisuuteen on eri lääke, jne. Jokaiseen oireeseen voi olla vielä useampia lääkkeitä. Ja sitten on vielä ne lääkkeet joita otetaan “tarvittaessa”. :unamused: Jotkut tunnetusti “tarvitsevat” niitä aika usein. Psykoosilääkkeiden määrääminen masennukseen ei ole mitenkään harvinaista. Ja jokainen noista lääkkeistä rasittaa maksaa ja sisäelimiä, ja kunhan niitä tarpeeksi monta vuotta nappailee niin fyysinenkin terveys alkaa prakaileen, ja sitten masentaa entisestään jolloin lisätään masennuslääkkeitä.

Kun tarkemmin mietin tuntemiani ihmisiä jotka syövät lääkkeitä milloin mihinkin mt- ongelmaan, en kyllä pysty sanomaan ainuttakaan jonka voisin ihan rehellisesti uskoa hyötyneen lääkkeistä oikeasti ja parantuneen niiden avulla. (Lukuunottamatta skitsofreniaa sairastavia.) Sen sijaan vaikuttaa ihan siltä että mitä enemmän ihmisiä hoidetaan, sitä sairaammiksi he tulevat. Mt- läkkeiden teho perustuu riippuvuuteen lääkkeestä. Niin kauan on asiat hyvin kun sitä kemikaalia on elimistössä. Sit kun tuntuu että olotila on ihan hyvä, aletaan vähentää lääkitystä. Ja siinä kohtaa ne ongelmat tulevat. Vieroitusoireet tulkitaan mt- ongelman uusiutumiseksi, tai siten ettei henkilö olekaan vielä valmis lopettamaan sitä ja lääkkeet nostetaan takaisin samalle tasolle kuin ennenkin. Lähipiirissäni on oikein hyvä esimerkki henkilöstä joka on todellakin hoidettu sairaaksi ja kemiallisesti invalidisoitu. Ja kyseessä on nuori ihminen.

Eilisen jälkeen tuli hirveä inho kaikkia kemikaaleja kohtaan. Hyi helvetti. Mä en halua yhtään keinotekoista kemikaalia elimisööni. Ja widdu ku ajattelee jotain cipralexiakin. Se toimii siten, että sen vaikutusta ei useinkaan edes huomaa. Ihmekös kun kaikki yllättyvät; eihän tää mikään vahva lääke ole, täähän on ihan viatonta! Jos joitakin vaikutuksia huomaa, niin ne vaikutukset ovat niin lieviä ettei ne ole mitenkään verrannollisia lopettamisvaikutuksiin. Mikä ihmeen lääke se sellainen on, jonka vaikutuksen huomaa vasta sitten kun se lopetetaan?!

Muistaakseni mietin ihan samoja asioita viimeksi kun lopetin ciprat. Sitä vaan en muista että miksi helvetissä aloin käyttää niitä uudelleen.

Totta puhut fernetti… Mulle sanoi lääkäri tuossa vuosia sitten kun söin efeksoreja,( ja yhden harvinaisen sivuoireen takia halusin niistä eroon) että mun on pakko syödä lääkkeitä että mut voi kirjata masentuneeksi ja että hoito toimii??? Olen tietoisesti sairastanut 10vuotta. Ja voin sanoa itsestäni että tarvitsen lääkityksen. Olen monesti yrittänyt olla ilman mutta en vain pysty elämään silloin. Noita uni, - ja rauhottavia yritän ottaa vähemmän mutta tällä hetkellä mun on pakko käyttää niitä että saan unta. Olisi yhtä helvettiä jos olisin uneton vielä kaiken muun päälle.

Siistii, kun olosi parani :sunglasses: .

Minäkin olen iloinen, että sekä sun että leijan olo on parempi. Aamulla kun luin teidän viestejänne, tuntui niin pahalle, etten pysty auttamaan. Kuuntelin iltapäivällä radiosta juuri tuosta sinun mainitsemastasi aiheesta . Siinäkin painotetiin juuri sitä, että niitä lääkkeitä määrätään aivan liian helposti potilaille. Olisi pitänyt keskittyä paljon tarkemmin siihen haastatteluun. Mutta voimia teille ja iso iso hali molemmille. Kiva kun voitte jutella niistä myös omakohtaisin kokemuksin.

Mun mielestä tuo ilmaisu kuvaa hyvin tätä ilmiötä. Jos ei “tiedosta” sairastavansa, se tehdään selväksi että henkilö on sairas ja tarvitsee lääkitystä. (no joihinkin vakaviin ja selkeisiin mielisairauksiin liittyy sairaudentunnottomuus mutta en tarkoita nyt niitä.)

Minusta koko ajatus siitä ettei ihminen itse tiedostaisi olevansa masentunut on täysin absurdi. Mielestäni koko ajatus että ihminen ei ymmärrä itse olevansa esimerkiksi masentunut (=tarvitsevansa lääkitystä) on suoraan peräisin mainos- ja markkinointimaailmasta, jossa ihmisille luodaan tarpeita jotta saadaan tuotteita myytyä. Mainosmaailman tehtävä on saada ihmiset vakuuttuneiksi siitä että he tarvitsevat ehdottomasti jotain hiluvitkutinta, eikä ilman sitä voi elää. Ainoa tavoite on saada myytyä tuotetta mahdollisimman tehokkaasti. Ihan samalla tavalla ihmiset täytyy saada vakuuttuneiksi siitä että he ovat sairaalloisen masentuneita, jotta heille saadaan myytyä lääkkeitä.

Muistan myös muutaman vuoden takaisen psykiatrikäyntini (diagnoosi tehtiin vain kahden lyhyen vastaanottokäynnin jälkeen) kun psykiatri kyseli kovasti siitä onko minulla selkeitä masennuskausia ja vauhtijaksoja hakien selkeästi merkkejä mahdollisesta pibolaarihäiriöstä vaikkei sitä ääneen sanonutkaan. Jos olisin johdatteluun ja luulosairauteen taipuvainen, olisin varmast löytänyt kaikki mahdolliset lääkärin kyselemät oireet itsestäni. Eihän mun jumalauta olis tarvinnut kuin vastata myöntävästi, niin avot olisin tällä hetkellä pibo ja söisin lääkkeitä siihen. Myös DIAGNOSOINTI tehdään ihan käsittämättömän helposti. Siihen ei liity välttämättä minkäänlaista seurantaa ja tarkempaa syyniä.

Mun silmissä koko tästä MT- tohusta on mennyt uskottavuus ihan tyystin. Monesti aikaisemminkin tullut pyöriteltyä ihan samoja ajatuksia ja aina olen tullut samoihin johtopäätökiin. Ja sit alan kuitenkin jossain vaheessa aina uudelleen jotain ihme lääkettä. Hmh.Tai no yhden kerran vain olen ciprat alkanut uudelleen. enkä muita syö. Paitsi alkoholia juon… mutta en nyt onneksi.

No niin, antaa tulla, antaa tulla vaan!

[size=85]Odottaa lääkkeitä syövien mt- ongelmaisen vastalausetulvaa[/size] :mrgreen:

Huomenta Fernetti ja muut!
Niinhän ne mulle toisella käynnillä nakkas mielialalääke reseptin kouraan
eikä kyselleet sen enempään. Onneksi oli kavereilla sen verran järki päässä
että sanoivat oo nyt jonkun aikaa raittiina, että näät että tarttetko ihan
oikeasti niitä. Ja lopputulos eilisen lääkärikäynnin jälkeen (eri lääkäri)
niin ei olisi silloin saanut määrätä ja nyt ei ole edes tarve muuhun kuin
unen tasapainon rauhoittamiseen, tarvittaessa. Ja viime yönä sain
nukuttua, Thank God, olo on niin paljon parempi vaikka vähän sellainen
pökkyräinen kun en ole tottunut lääkkeisiin.
Saavutus sinänsä, että eilen tein itse asiassa paljon asioita ja nyt voi
vaan nauttia tästä aurinkoisesta päivästä ja yrittää ottaa siitä ilon irti.
Ja vieläkin oman jaksamisen mukaan, ei muiden tarpeiden mukaan.
Tsemppiä päivään ja sitkeesti pinnalla.

^
positiivinen, oletko kokeillut unilääkkeiden sijasta sitä melatoniinia? Jos et, niin kannattaa kokeilla! Se ei aiheuta minkäänlaista pökkyräisyyttä seuraavalle päivälle koska kyseessä on ihmisestä itsestään löytyvä nukahtamishormoni jota vain lisätään tablettimuodossa.Ei välttämättä takaa ihan katkeamatonta unta koko yöksi, mutta mua se ainakin auttaa tosi hyvin nukahtamaan. Ja sata tsibaletta maksaa jotain 16 egee joten ei kallis.

No voihan juma! Yritin katsoa ed. melatoniinikeskustelusta tästä ketjusta että olitko positiivinen silloin linjoilla. Huomasin että hallitus on poistanut melatoniinien hintatiedon! Kyseisessä kohdassa en kertonut edes täsmällistä hintaa, vaan sen että se maksaa alle 20 euroa.

viewtopic.php?f=3&t=18247&start=1995 (s.134 viimeinen viesti)

Miksi?! :astonished:

Jos foorumin säännöissä on kiellettyä välittää huumausaineiden hintatietoja, niin sit täällä joku tekopyhä palstapoliisi poistaa hintatiedot jostain saakelin reseptillä saatavasta melatoniinista!

Samaan aikaan kun saunassa vaihdetaan surutta hyvinkin vahingollisia tietoja monista huumeiden käyttöön liittyvistä asioista, niin täällä toisaalla hallituksella on resursseja kytätä ja poistella jotain saakelin kynsiviiloja esitteleviä linkkejä (kaupallisina) ja reseptillä saatavien melatoniinihormonien hintatietoja! No NEPÄ NE on niitä kaikista vaarallisimpia tietoja, jotka ehdottomasti täytyy poistaa! Eipä sitä voisi kuvitellakaan että plinkin tyyppisellä foorumilla kannattiais keskittyä ehkä hieman vahingollisempien tietojen välityksen sensurointiin. Kun tosiaan niistä RESURSSEISTA on muutenkin niin kauhea pula.

Kenelle on haittaa tietää melatoniinien hinta? Tiedoksi: kyseisen asian saa helposti selville YA:n nettisivuilta tai ihan vain soittamalla vaikkapa yliopiston apteekin palvelunumeroon. Tiedoksi myös: melatoniin ei ole päihdyttävä kemikaali. Sillä ei ole minkäänlaista päihdearvoa. Se on hormoni jota erittyy normaalistikin ihmisen aivojen käpyrauhasesta. Kolmiolääkke se on vain ja ainoastaan sen väsyttävän vaikutuksen vuoksi.

Takauma: taannoisessa pedofiliahumppalinkin poistossa sain vääntää todella pitkään ja hartaasti ylläpidon kanssa asiasta ennenkuin kyseinen linkki hikisesti ja tuskaisesti pitkin hampain ja nenää nyrpistellen saatiin saunasta poistettua. Jumalaton vääntö, perustelua, itsestäänselvien asioiden kädestä pitäen selittelyä… ja ei, ei sitten millään kyseistä linkkiä olisi haluttu poistaa. Ylläpidolla ei ollut minkäänlaista halua ymmärtää sellaista ihmeellistä asiaa, että pedofiliahumppa oli ja on edelleenkin äärimmäisen loukkaava linkki, ja se edistää mielikuvia siitä ettei pedofilia(/insesti jota kys. linkissä “tosi hauskasti” kuvattiin stad up komiikan keinoin), olisikaan mikään vakava juttu koska siitä voi ihan surutta heittää jokea. Ylläpito käytti jumalattoman määrän “resursseja” sen peruselemiseen, ettei heillä ole “resursseja” vahtia palstaa tarpeeksi intensiivisesti jotta jokainen asiattomaksi katsottu viesti poistettaisiin. Ihmettelin miten paljon resursseja he tarvitsevat yhden vaivaisen selkeästi loukkaavan ja vahingollisen linkin poistamiseen. Ja kuinka paljon RESURSSEJA meni siihenkin vääntöön.

Ja sitten täällä poistellaan kynsiviilalinkkejä ja täysin vaarattomien “lääkkeiden” hintatietoja.

Tämän foorumin ylläpidolla on todella pahasti puurot ja vellit sekaisin. Korvien välisistä resursseista siellä yläpäässä on huutava pula, eikä mistään muusta! Tuntuu hallituksella todella olevan sellaisia pikku pikku ongelmia nähdä metsä puilta. Ei tarvita kuin tervettä maalaisjärkeä erottamaan se mikä on oleellista ja mikä ei.

Tiedoksi: MELATONIININ HINTA ON SELVÄSTIKIN NOUSSUT. [Melatoniinia saa Suomessa ainoastaan reseptillä ja kaikki lääkkeisiin liittyvät hintatiedot ovat yksiselitteisesti kiellettyjä- Toimitus]

Öh melkein meinasin kirjoittaa toimitukselle pientä kysymystä taas heidän sensurointipolitiikastaan. Selailin vanhoja viestejä josko sieltä jo löytyisi samasta asiasta vanhoja viestejä ettei tarvitsisi aloittaa uutta. Törmäsin tällaiseen keskusteluun:

viewtopic.php?f=4&t=21444

:open_mouth:

Jos päihdelinkin päihdealan asiantuntijoiden käsitys opiaattiriippuvuudesta on se että opiaatit eivät aiheuta riippuvuutta mikäli niitä käytetään kivunlievitykseen!!!, ei varmaankaan kannata ihmetellä myöskään tätä täysin epäloogista, mielivaltaista ja tuuliviirimäistä sensurointipolitiikkaakaan. Voi äly hoi!

Mielenkiintoista asijantuntijatietoa. Opiaatit käyttäytyvät ilmeisesti siis ihmiskehossa ihan eri tavoin silloin kun niitä käytetään kivunlievitykseen kuin silloin kun niitä käytetään päihtymystarkoituksessa.

Jos siis käytät määrän X opiaatteja kivunlievitykseen, et jää koukkuun etkä tule opiaattiriippuvaiseksi. Mutta jos käytät täsmälleen saman määrän X täsmälleen samaa kemiallista ainetta päihtymystarkoituksessa olet opiaattiriippuvainen. “Tosi” loogista. :unamused:

^
Siis ei JUMALAUTA!!! Pitäiskö itkeä vai nauraa?!

Tyyppi kertoo syöneensä vuosikausia päivittäin voimakkaita kipulääkkeitä (opioideja joiden hyvin tiedetään aiheuttavan riippuvuutta) ja kertoo joutuvansa kys. viestin kirjoittamishetkellä syömään päivittäin sellaisia aineita kuin kodeiini ja oksikodon. Hän kertoo vieroittautuneensa jo kaksi kertaa näistä voimakkaista kipulääkkeistä ja vieroitus oli hänelle helvetillistä sekä henkisesti että fyysisesti. Viestistä paistaa läpi epätoivo ja äärimmäinen väsymys, mikä on täysin ymmärrettävää. Viestin kirjoittaja siis tahtoisi asiantuntijan näkemystä asiaan. Auttakaa, auttakaa.

Päihdelinkin “asiantuntija” vastaa kysymyksellä: "Kuvaat vieroittautumisiasi helvetillisiksi. Miksi sinun täytyisi vieroittautua opioideista, koska niillä hoidetaan kipujasi? " :astonished:

Nih! Tillä lailla! Hyvä hyvä, Esa Lotvonen.

En halua edes ajatella miltä tuntuu ihmisestä, joka on joutunut syömään mitä ilmeisimmin todella piinallisiin kipuihin opioideja, ja sen vuoksi päätynyt opioidiriippuvaiseksi, saada apua hakiessaan asiantuntijalta osakseen vihjailuja siitä että hän käyttäisikin opioideja viihdetarkoitukseen. Aika vitun törkeää.

Ja muoks muoks vielä kuudennen kerran. En muista poistaneeni tästä alkuperäistä viestiä enkä varsinkaan laittaneeni sen tilalle tuolla seuraavalla sivulla olevaa viestiä. En tajua miksi niin olisin tehnyt, mutta koska alkuperäinen viesti tässä oli aika tärkeä AAL- jutun aloitusviesti näpyttelen tähän Kojon kirjasta pätkän:

Eli lainaus Raimo O. Kojon kirjasta Eroon viinasta:

[i]"Sekä AA:ssa että Al-Anonissa oli, ja on edelleenkin tietynlaista ennakkoluuloisuutta AAL:ia kohtaan, vaikka toiminnan perusta on paljolti sama kuin emoliikkeissä.
Monien todella raitistumattomien, siis vain kuivilla pysyvien aa- laisten ja elämää ymmärtämättömien al- anonilaisten mielestä AAL:ssä lietsotaan vihaa. He ovat oikeassa, ja mikä kamalinta: kaunaa hehkutetaan paitsi juoppoa, myös ei- juoppoa puolisoa kohtaan. Syynä kaksivihaisuuteen on se, että ei- juoppo vanhempi pakeni vastuutaan ja asioiden selvittelyä alistujan ja marttyyrin rooliin.

AAL:n parantava voima syntyy juuri siitä, että siellä opitaan päästämään lapsena patouuneet tunteet purkautumaan. Se on välttämätöntä jotta sisin puhdistuisi ja mieli pääsisi lopulta tasapainottumaan.
Vanhempien kammo AAL:ia kohtaan johtuu nimenomaan siitä, että aikuistuneet lapset oppivan siellä näkemään lapsuutensa viinahelvetin juuri sellaisena kuin se oli.
AAL- palavereissa siis opitaan ilmaisemaa tunteita- asia joka muinoin kotona oli kiellettyä. Lasten katkeruus menneisyyttä kohtaan on ymmärrettävää. Sitä lisää se että vaikka vanhemmat olisivat löytäneet AA:n tai Al- Anonin, siitä ei juuri ollut lapsille apua. Vanhempien olisi pitänyt parantua täysin ja osata muuttaa suhtautumista lapsiinsa. Muuttuminen on usein niin hidasta että lapset ehtivät muuttaa pois kotoa.

AAL:ssä entisistä kärsivistä, lukkiutuneista, alistuneista lapsista tulee vähitellen itsenäisiä ja he oppivat näkemään vanhempiensä virheet. Siksi monille vanhuksille aikuisten lasten havahtuminen totuuteen ja todellisuuteen vasta keski- iässä on katkera pala: suhteet kärjistyvät, jopa katkeavat vuosikymmenien näennäisen ystävyyden jälkeen.
Pelko suhteiden huonontumisesta iäkkäisiin vanhempiin saa monet alkoholistien aikuiset lapset käpertymään itseensä: he tuntevat yhä pelonsekaista sääliä niitä ihmisiä kohtaan, jotka aikanaan pilasivat heidän elämänsä. Niinpä he jatkavat elämäänsä ahdistuneina ja tuskaisina iankaikkisesti…"[/i]

Eli tuosta tunnistin itseni, huolimatta siitä etten ole alkoholistien lapsi.

:bulb: