Tähän on helppo ratkaisu: Kaikki jotka levittävät ja myyvät fentaa niin turpaan vaan ja karkoitus kunnasta. Kyllä se sana leviää.
^ No, narkit tekevät kauppaa, koska välillä narkkien on “pakko”. Tiedät varmasti tämän itse oikein hyvin, Maago . Ei kenenkään ole sitä fentanyyliä pakko ostaa, saati tuupata itseensä. Tieto aineen vaarallisuudesta väärinkäytettynä on jo sen verran hyvin levinnyt ihan kaikkien tavallisten pikkunarkkienkin piirissä, että aivan omalla vastuulla siinä mennään, jos alkaa fentan kanssa leikkiä. Eri asia toki, jos joku on oikeasti väkisin sitä jollekulle tuupannut, mutta enpä usko, että tällaiset tapaukset kuitenkaan ovat kovin yleisiä noissa fentanyyliöverikuolemissa. Tilastotietoa minulla ei tosin ole tästäkään asiasta .
Olen pahoillani ystäväsi kuolemasta, Maago , mutta tuskinpa hänkään mikään eilisen teeren poika oli näissä asioissa ja tuskin häneenkään väkisin sitä ainetta rännättiin, joten… No jääköön sanomatta.
R.I.P.
Meinaat sitten kaikki apteekit lopettaa?
Ei se myyjän vika ole, jos joku on tarpeeksi tyhmä ottaakseen summittaisia annoksia voimakkaasti henkeä lamaavaa opioidia.
Vielä niinä muinaisina aikoina, kun mopstaakkelia ja polakkaa käytin, suhtauduin hyvin varauksella fentoihin. Syinä liian lyhyt vaikutusaika ja liian korkea hengityslama, verrattuna euforiaan. Eipä sitä koko uran aikana mennyt kuin 25 ampullin paketti.
Pirullisen vaarallista kamaa. Kiertäkää kaukaa.
[Poistettu hehkutusta -Päihdelinkin moderaattori] En tosin kiistä mitään teidän esittämiänne näkökantoja. Näistä asioista on ihan turha kiistellä.
Jokeri
En nyt ole mitään apteekkeja lopettamassa mutta kyllä osavastuu fentaöverikuolemasta menee myös myyjälle. Sitä ainakin täällä meilläpäin ei saa yleensä kuin yhdestä luukusta joten jos käyttäjä “etsii” vaikka subua mutta tyytyy refloissaan fentaan kun ei muuta saa niin jos minä olisin sen laastarin myynyt niin tuntisin kyllä itseni aika paskaksi ihmiseksi. Varsinkin jos ihminen jolle on fentaaa myyty ei ole sitä ennen käyttänyt ja myyjä sen tietää. Eivät nämä kuitenkaan ole yksinkertaisia asioita. Tässä kyseisessä tapauksessa ostaja kyllä tiesi mitä tekee.
Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Meidän kaupungissa on kymmenen ihmistä tähän paskaan kuollut tänä vuonna. Joko pelkkään tai miksattuna johonkin.
Yleensä ajattelen samoin, että vetäminen ja niistä mahdollisesti seuraavat överit ovat aina käyttäjän omalla vastuulla. Fentan suhteen ajattelen kuitenkin toisin, niin petollista se on. Fentakuolemissa laitan kyllä osavastuun myös myyjälle. Varsinkin, jos ei ole hyvin tietoinen ostajan käyttöhistoriasta, jos ei ole tehnyt selväksi kuinka vaarallinen aina on kyseessä, eikä mitenkään ohjeistanut että miten sitä tulee ottaa. Ei fentaa voi myydä kuin mitä tahansa pameja tai subuja.
Niinpä, ihan paskaa. Ei siitä muuta iloa ole kuin että pääsee refloista eroon. Subustakin tulee paremmat euforiat.