Etyylifenidaatti

Otsikko on samalla vastaus siihen, että miksi metyylifenidaatti toimii alkoholin kanssa “paremmin”… :bulb:

Tuotahan on jotkut taannoin pohtineetkin, minä itsekin…

Eli siis:

Wikipedian mukaan metyylifenidaatti muuntuu maksassa etyylifenidaatiksi, jos elimistössä on riittävästi etanolia+metyylifenidaattia.

Samaisen lähteen mukaan etyylifenidaatti olisi enemmän dopamiinin takaisinoton estäjä kuin tavan metyylifenidaatti. Toisinsanoen euforisoivempi, koska dopamiinia vapautuu tuolloin enemmän. Mutta sitten myös vähemmän noradrenaliini takaisinottaja kuin metyylifenidaatti. Eli vähemmän niitä fyysisiä vaikutuksia… Tuota väitettä vähän ihmettelen.

Sillä jostain syystä kerran känniconcertoissa aloin liikehtimään pakonomaisesti. Joka oli siinä mielessä noloa, että olin tavan räkälässä kaljalla ja eräs ~40v nainen tuli siihen vouhkaan mulle ja mun frendille. Alkoi väittään, että mä oon kyllä nyt vetäny jotain ja varmaan mun kaverikin, kun silleen nuokkuu(no se nyt oli vaan niin juovuksissa :laughing: )…

No joo… Toisaalta olin tuona iltana ottanu aivan liikaa, niin alkoa kuin myös metyylifenidaattia.

Mut tuossa etyylifenidaatin paremmassa dopamiinin takaisinotossa olen kyllä wikipedian väitteen kanssa samaa mieltä.

Btw… Kokaiinilla ja alkoholilla on myös samanlainen efekti, kokaiini muuntuu kokaetyleeniksi alkoholin vaikutuksen alaisena ja on euforisoivampi. Sekä pitkävaikutteisempi kuin tavan kokaiini. Mutta myös neurotoksisempi… :unamused: Kuten varmaan myös etyylifenidaatti metyylifenidaattiin verraten. Kohonnutta yliannostusriskiä unohtamatta… :exclamation:

Alla 2D kaavat noista aineista:

METYYLIFENIDAATTIETYYLIFENIDAATTI

KOKAIINIKOKAETYLEENI

Tuosta päätellen metyylifenidaatti näyttäisi muuntuvan alkoholin vaikutuksen alaisena huomattavasti “dramaattisemmin”, kuin kokaiini.

On se ihmiskehon metabolia niin ihmeellistä… :unamused: :wink:

Mun mielestä alko ei kyl nouse päähän jos on vetän MF:ää… :open_mouth: en mä sit tiiä onks se siit et ku itellää on pohjan ollu jo päältä kolme vuotta se 54mg, ni vedän sit siihen päälle viäl puolikkait (et pärjää) 1-4 puolikast 54mg:st… Mut must pää on selvä tai ajatukset ja alko ei vaa toimi… :unamused:

itse otan aina puolisen pulloo kirkasta ja yhen 54 konnan, aluks tulee aika rauhaton olo mut se muuttuu kyl mukavaks euforiaks ja yllätysyllätys suu käy helvetisti, mut ei kyl tee mieli liikuskella kauheesti ja olo on selvä… aika kolamaiset vaikutukset, paitsi ne laskut :angry: hyi helvetti ! viime yö meni horkkailles, pumppu hakkas vitusti ja ihan älyttömät pelkotilat päällä, eikä ollu mitää ryynejä, noh päätin sit ottaa aspiriina (verta ohentava) mut en kyl tiedä nostaako se vai laskeeko verenpainetta, ja poltin pienet paukut mut eipä auttanu pahemmin…

Moi,

en kaikkea oo jaksanut lukea mitä olette kirjoittanut tästä etyyli- tai metyylifenidaatista. [poistettu hehkutusta -Päihdelinkin moderaattori] Oon nyt ehkä 200 mg nuuskannut ja olo on täyin sekaisin. No pari olutta otin alle. Sormista vähän verenkierto katoaa, ja nielemisreflekti osittain katoaa. Aivot toimii vaikka leijailillen. Ei ole nälkä. Huono puoli että haluaisi koko ajan lisää kamaa. Yritin välioluella sitä katkaista mutta ei auttanut. Soitin kans myrkytyskeskukseen, että paljonko on tän aineen od-mmäärä. Eivät tienneet, mutta toki kehottivat olemaan käyttämättä enempää.

Ehkä pari viivaa saatan vielä vetästä. Sydän hieman enemmän takoo. Eikä nukuta. Seisookin melko paljon.

T: totally wasted waste

[Poistettu haittojen vähättelyä - Päihdelinkin moderaattori]

En nyt ihan kerralla. Melkonen imurinenä on mutta ei nyt sentään tollanen. 7 tuntia nyt ottanut ja gramman pussista ehkä noin puolet mennyt. Käsien tärinä lisääntyy.

Oli pakko kokeilla… n. 100 mg kerralla ) Holtitonta vartalon tärinää havaittavissa. Pitäisköhän lähteä huoriin. [poistettu hehkutusta -Päihdelinkin moderaattori]

Oli pakko kokeilla… n. 100 mg kerralla ) Holtitonta vartalon tärinää havaittavissa. Hikoilua nyt…

Itse kokeilin iv ja kyllähän tuo toimi, samaan tapaan kuin Consu, tosin laskut tulivat myöhemmin ja eivät niin pahana. Pistettäessä iv suuhun tulee sellainen teollinen maku.

Onhan toi typerää vedellä varsinkin tutkareita hihaan. Tulipahan tehtyä nyt kuitenkin. :unamused: Annoin kokeneemman annostella, joten en tiedä paljon mulle tuli, ehkä joku 0,15mg??

15mg lähempänä, joillekkin voi olla jo liikaa, ite otan nasaalisesti 20-30mg nii on hyvät :smiley:

Yök! Ainoa tutkimuskemikaali, jonka jätin käyttämättä aikoinaan… Kuten consut, mutta sivuoireet vieläkin etovampia ja “laskut” pahemmat… En Concertaa onneksi joudu syömään sivuoireiden takia… Itse jätän tutkarit väliin ja rännääminen, hmm… No, voi sisältää mitä vain ja osa melko vahvoja… Eihän tuossa järkeä ole… :unamused: Kyllä itselläsi tietoa on…

Ok. EF kuin timanttia. Hirmuhyperaktiivisuusfiilis. Tein ihan mitä tahansa. Mutta kahde päivän krapula tuosta grammasta tuli. Ei mikään ylläri. Toista kertaa tuskin tulee kokeiltua. :slight_smile:

Koklaan vähän uudestaan.

Toivottavasti ei elimistö prakaa.

Miten se tuosta EF:stä prakaa? Meinaan että tiedätkö jotakin esim. yksityiskohtia tms.? En käytä iv, vain nenuun.

^ Hohhoijaa :unamused: . Viimeksi, kun EF:ää vedit, raportoit tänne mm. holtittomasta tärinästä, hirveästä pumpun hakkaamisesta, täydestä unettomuudesta ym. “mukavista” sivareista. Eiväthän nuo tietenkään mitään vaarallisia merkkejä mistään ole, tyystin normaalia ja vaaratonta saada esim. sydänkohtaus tai kramppi :mrgreen: . Ei sitä tavaraa, tai mitään muutakaan tavaraa, mikään pakko suoneensa ole tunkea, jotta siitä saisi irti hengenvaarallisen vaikutuksen :wink:. Joku etyylifenidaatista enemmän tietävä voi ehkä kertoilla sulle tarkemmin juuri kyseisen roippeen ns. omista sivuvaikutuksista, mutta onpa sitä moni ihminen päässyt hengestään tai ainakin sairaalan pahnoille ihan vain esim. imuroimalla peruspiriä nokkaansa. Pidä ihmeessä hauskaa siellä, jollet tuon tarkemmin osaa kuunnella kroppaasi/päätäsi tai jos susta on hauskaa esim. täristä holtittomasti :unamused: :open_mouth: :mrgreen: .

Tuo on juuri sitä helvetin fiksua toimintaa, johon itsekkin on tullut valitettavan usein sorruttua. Otetaan älyttömiä yliannoksia, nyitään, täristään, hikoillaan, egoillaan kaikille tutuille ja tuntemattomille, valvotaan pinna kireänä ja lopulta nukutaan lääkkeillä. Laadukasta
vapaa-ajan viettoa, eller hur?

Juuri noin itse yleensä teen. Kokeilen ylärajaa. Typeräähän se on… ehkä siksi että en itsestäni välitä paskan vertaa.

no jos ei itsestään välitä paskanvertaa nii eikökannattais siirtyä suoraan vahvoihin jarruihin ja kokeilla niiden kanssa rajojaan. itsellä oli aikoinaan tapana “en välitä itsestäni” tilassa puukottaa itseäni (survassut moran kahvaa myöten, ranteet auki yms…) :laughing: vaikka ei ole naurun asia niin nykyään heitän siitä läppää :laughing:

Eihän se naurun asia oo. Ja onhan sitä vasen ranne tullut viillettyä.