Eroon pelaamisesta - miten?

Moro!

Olen 32- vuotias mies ja ollut jo vuosia koukussa nettikasinoihin. Olen pelannut lähinnä slotteja. Pelaan yleensä muutaman satasen kerralla ja muutaman kerran kuukaudessa.

Viime yönä oli taas sellainen hetki, että nyt riittää. Pistin koneen kiinni ja menin nukkumaan. Tänään kuitenkin aamulla löysin itseni taas tallettamassa rahaa ja ajatuksena oli se vanha tuttu: “vielä viimeisen kerran”. Tämä on ikävä kyllä vain ollut mottona jo vuosia.

Olen sulkenut pysyvästi kaikki kasinot missä olen pelannut, mutta kuten kaikki tietää niin uusia kasinoita tulee viikoittain. Olen asentanut koneelleni myös ohjelman nimeltä K9 Web protection ( http://www1.k9webprotection.com/ ) minkä avulla saan estettyä pääsyn kaikille uhkapelisivustoille. Salasanan olen muuttanut sellaiseksi, etten sitä itse muista. Tämänkin pääsen kuitenkin ohittamaan, yksinkertaisesti poistamalla ohjelman koneeltani.

Mitä nyt? En haluaisi enää pelata. En koskaan enää!!! Mutta jotenkin on sellainen kutina, että joku yö taas löydän itseni hakemasta sitä “muutamaa tonnia”.

Lue vaikka antaumuksella täältä nettikasinoissa ja pikavipeistä pahasti velkaantuneiden tuskaa. Ehkä sinulla voi mennä tällä hetkellä taloudellisesti vielä hyvinkin mutta ajattele, että joku päivä se velkaantuja voit olla sinä. Mitä sitten teet? Mitä, jos olet pelannut salaa, etkä selviä enää yksin vaan joudut paljastamaan kaiken muille? Itse käytän tätä ajatuksellista shokkihoitoa muiden keinojen ohessa, koska tuo velkaantuja voisin (tai olisin voinut joskus aiemminkin jo olla, sillä pienestä se voi olla kiinni) hyvinkin olla minä.

Ei ole kauaakaan, kun oli kova kutina kokeilla ulkomaisia kasinoita ja halusin kovasti ajatella, että ehkä minä olisin se onnekas joka siellä voittaa nopeastikin, kun vuosikausia kotimaisia pelejä ei ole tuottanut kuin tappioita. Onneksi täällä on ihmisiä, jotka puhuvat järkeä ja kertovat omista kokemuksistaan. No, saattaisinhan minä olla se onnekas, mutta todennäköisemmin en kuitenkaan. Ja jos olisin onnekas, niin lopettaa en osaisi ja senhän tietää, miten ahneelle käy.

Ei pidemmän päälle auta, jos sulkee pelitilin vaikka kuukaudeksi tyytyväisenä, että nyt ei ainakaan mene rahaa peleihin tai ehkä ajatteleekin, että en ikinä enää pelaa. Onhan se toki hyvä sekin. Mutta todennäköisesti siinä kuukauden aikana alkaa jossain vaiheessa odottaa pelitilin avautumista ellei siinä samalla aivopese itseään suhtautumaan eri tavalla siihen pelaamiseen. Aivopesuvaiheessa olen tässä vielä itsekin.

tuttu tarina, itse hakkasin päätäni slotteihin muutaman vuoden…

niin, en tiedä tuosta esto ohjelmasta mitään, koska itse päädyin siihen ratkaisuun että möin koneen kaverille, jolla oli järkevämpää käyttöä sille. itse koin sen porttina helvettiin, koska se mahdollisti pelaamisen ja varsinki ylivelkaantumisen, lainaahan saa ihan liian helposti jos vaan haluaa.

jos et pysty kertomaan läheisille, avaudu täällä, kaikki ollaan samassa tilanteessa oltu, missä sinä olet nyt. itse liityin pelivoimapiiriin, eli puhelimella suljetussa vertaisryhmässä tsempataan toisiamme. siel on myös tukihenkilö joka kannustaa meitä eteenpäin ja kyselee kuulumisia.

sen lisäksi ilmoittauduin a-klinikalle jossa käyn 2vk välein pohtimassa kaikenlaista.

tapoja on monia millä lähteä eteenpäin tuosta. se on vähän siitä kii millaista apua haluat. osa käy terapiassa, osa pystyy hoitamaan saman asian läheisten kanssa. itse päätin et otan kaiken mahdollisen avun vastaan, joten kerroin läheisille, työterveyslääkärille, joka passitti psykologin juttusille, se ohjasi mut a-klinikalle jossa jossain vaihees alan käymää psykiatrin juttusilla ja sit mietitään millaista terapiaa tarvin. lisäksi ei tietokonetta, ei älypuhelinta, eikä verkkopankkitunnuksia, eli en voi pelata enkä liikutella rahojani. mut en nähnyt muita vaihtoehtoja…

ja hyvin on mennyt, yli kk pelaamatta. olin itse viel ennen joulua syvimmässä helvetissä ja ajattelin ettei tästä mitään tule, velkaa 14k, lainoja 8, lyhennyksiin meni melkeen 2k joka kuukausi.

silti nyt tuntuu hyvältä, mutta kyllä siinä töitä sai tehdä et kaikki asiat lähti meneen oikeeseen suuntaan. rohkeesti vaa alkaa soitteleen eri paikkoihin, kyl se siit viel iloksi muuttuu… :slight_smile:

Kiitos vastauksista.

Ensinnäkin haluan kertoa, että äsken maksoin nettipankissa laskut, vuokran jne. JA en alkanut pelaamaan (enkä ala). Koirien kanssa kun kävin pihalla lenkillä, niin ajatus kyllä kävi päässä, mutta psyykkasin ääneen että “En pelaa!!”. Nyt tuntuu ihan hyvälle jo, vaikka viime pelikerrasta onkin 24h. Tämä paikka auttoi :slight_smile:

Varmaan sitä siksikin on pelannut, että rahatilanne on ollut lainojen vuoksi heikko jo vuosia. Kerran voitin slotista 2500€ (noin vuosi sitten) ja sitä on yrittänyt uudelleen ja uudelleen, tuloksetta tietenkin ja nyt arvioisin koko pelihistorian ajalta olevan tappiolla noin 6000-8000€. Avioeron jälkeen itselleni jäi lainoja maksettavaksi n. 25000€ joita lyhennän 350€/kk. Tuohon kun vielä lisätään vuokra ja laskut, ei palkan/päivärahan jälkeen jää kuin se pari sataa euroa käyttörahaa kuukaudelle. Ennen tuo summa meni pelaamiseen, mutta nyt ensimäisen kerran pitkään aikaan tuntuu, että raha riittää koko kuukaudeksi (kunnes tulee auton romuun joku uusi vika :smiley: )

Mutta mutta… täällä kaikki hyvin. Haluan uskoa siihen että viikon päästä tämä helpottaa, puhumattakaan kuukauden tai vuoden päästä. Voisikin avata jonkun säästötilin ja kerätä sinne vaikka joka kuukausi 50€ —> vuoden päästä matkalle tms.

Hups… väärä ovi. Sori. Jatkakaa vaan…

toivottavasti menee hyvin, mutta käy toki kertomassa kuulumiset jos on hampaankolossa jotain :slight_smile:

Lisää vinkkejä !