Eroon Panacodista - neuvoja, kokemuksia?

mikset sano lääkärille että haluat eroon. se vois laittaa ne napit apteekkisopimuksen taakse, niin että saat vain tietyn määrän viikossa.

^ Niin, se vaan on niin suuri kynnys myöntää lääkärille, että on vissiin mopo karannut käsistä.

Mä olen harkinnut samaa, eli kertoa lääkärille etten pysty käyttämään asianmukaisesti mutta en tiedä toimisiko sekään, ja kun oikeakin tarve lääkkeelle on olemassa. Jos mulla on pannareita kotona, mun on pakko syödä ne pois, en pysty säännöstelemään käyttöä niin että ottaisin esim. kerran kuussa tai edes viikossa. Oon kanssa yrittänyt sitä että kun jäljellä on enää muutama, käyttäisin ne vieroitusoireiden hoitoon mutta ei se ikinä onnistu, mun on pakko syödä nekin pois kiusaamasta ja sitten, pari päivää viekkuja kärsittyäni uusin reseptin. Ihan pirullisen koukuttava aine. :imp:

Näinhän se menee. Mullakin on välillä tosiaankin ihan oikea tarve olemassa Panacodille, sillä en ole tähän mennessä vielä löytänyt muuta toimivaa lääkettä satunnaisille kiputiloilleni. :frowning:

miten noihi voi koukkuu jäädä, himot on muttei mitää pakottavia tarpeita.

Lääketieteellisesti kodeiiniin voi jäädä “koukkuun” fyysisellä - sekä ja henkisellä tasolla. Fyysinen addiktio tarkoittaa sitä että elimisistö on tottunut saamaan kyseistä ainetta tasasin väliajoin, jolloin veressä on koko ajan lääkeainetta. Kun sitten lopettaa käytön elimistö huomaa että ei saakkaan enää sitä ainetta ja se alkaa reagoimaan mitä inhoittavimmalla tavalla.

Henkinen riippuvuus tarkoittaa lähinnä sitä että olet huomannut jonkun lääkkeen (tässä tapauksessa kodeiini) tuottavan mielihyvää, rauhallisuutta ja positiivisia mielikuvia. Jonkun aikaa käytettyäsi alat ottamaan ihan tavan vuoksi koska tykästyit niin sen lääkkeen tuomiin sivuvaikutuksiin.

eli oikeastaan et halua lopettaa

Eikös tuo ole oikeastaan mistä tahansa riippuvuudesta irrottautumisen ongelma? Kun haluaa ja ei halua.

^ Tälleenhän se menee. Haluaisin lopettaa, mutta elätän epärealistista unelmaa siitä, että voisin käyttää lääkettä vielä joskus oikeaan tarkoitukseen. Ei vaan taida onnistua “kohtuukäyttö!”

Tää kun on kai niin yksilöllistä. Itse ihmettelen mm. että miten Tramaliin voi jäädä koukkuun tai miksi sitä ylipäätään käytetään viihdekäytössä, ja toiseksi että mitä iloa bentsoista on, kun ne eivät tee muuta kuin väsyttävät ja isommalla annoksella pistävät kaatuileen ja menee muisti (jee jee!).

Öö…no eri aineet vaikuttaa ihmisil erilailla. Aika ylläri taas…

^ Jos oli mulle tarkoitettu, niin itse olen kyllä just täsmälleen samaa mieltä, ja vastasinkin Swornille joka ihmetteli miten kummassa just Panacodiin voi koukkuuntua.

niimpä…aa olit kirjottanu jo. luin vaan ton viimesimmän en tajunnu oikee

Mmm, millasia viekkareita saatte panacodien lopettamisesta?

pääkipua ja aivosähköä

Mahakipua, ripulia, flunssan tunnetta (kylmä ja nenä vuotaa tai on tukossa), jäseniä särkee mulla varsinkin alaselkä ja jalat, hermostuttaa ja vituttaa.

Joo, sellainen yleinen sairauden tunne; palelee ja on hiki yhtä aikaa, mitenkään päin ei oo hyvä olla, ahdistaa, vituttaa, maha menee ruikulle, oksettaa, puistattaa, hirveitä aivastelukohtauksia… vittumainen olo, ja eniten vituttaa oma selkärangattomuus kun on saattanut ittensä siihen tilaan niiden helvetin nappien takia jotka ei enää edes toimi. :imp:

reflat helpottaa jo parissa päivässä, sen tiedän. mutta järki meinaa mennä…

ihan hirveät viekkarit tästä tulee.

ja sittenkun on viekkarit kärsinyt, alkaa käyttö uudestaan ja sitten tulee taas viekkarit.

1,5 vuotta käyttänyt tätä ainetta, alkaa jo riittää. aluksi oli toki ihan maagisen siistiä ku testasin annoksia väliltä 60-120 mg.

eli henkinen koukku on vitun vahva.

Toi on muutn tosi kummallista ja ei mee mun kaalii et vaikka on pitäny kuinka pitkän tauon tahansa kodeiinista ja kerran sortuu yhtenä päivänä ottamaan taas olot siitä niin heti seuraavana päivänä maha antaa merkkejä siitä että jotain kiellettyä on tullut tehtyä.