Miten vaikuttaa?
Kokemuksia eri huumeiden toiminnasta Rajatilassa…?
Siis jos kärsit epävakaasta persoonallisuushäiriöstä, niin ei ne ainakaan mulla mitenkään eri tavalla vaikuttaneet silloin, kun nytkään. Nykyään en kuulemma enää kärsi tosta pershäröstä. Kai toi epävakaa persoonallisuushäiriö ainakin mulla aiheutti todella impulsiivista käyttäytymistä nuorena, ettei kelannut yhtään huomista tai seurauksia mistään. Veti vaan mitä halusi milloin vaan, sehän kyllä altistaa huumeiden ja alkoholin käytölle myös tuo sairaus. Kuten tosin myös moni muukin.
Sillloin käytin vain alkoholia (ja se oli hyvin tuhoisaa) ja piriä (sen kanssa pärjäs paremmin, mutta koukuttui siihen fiilikseen rankasti, siihen että pystyi kontrolloimaan itseään) paljon paremmin pirin vaikutuksen alaisena kun selvinpäin tai kännissä. Siksi siitä oli silloin vaikea irtautua. Niin joo ja pilvi tuntui melkein paremmalta nuorena, ehkä siksi kun se oli niin uusi juttu - en ole koskaan myöhemmin siitä saanut yhtä hyviä fiiliksiä, tai juurikaan mitään muuta kuin mässyt - eli aivan turha huume mulle nykyään.
Suosittelen toki ettet mitään huumeita käytä, mutta jokainen meistä valitsee oman tiensä. Tossa oli vaan mun kokemukset, toivottavasti niistä oli mitään apua. Toivon että joku muukin pershäröinen jaksais tähän vastata.
Exsälläni oli epävakaapersoonallisuushäiriö. Aivan ihana ihminen kun kaikki oli ok, mutta mieliala saattoi muuttua hänellä hetkessä ja pahantuulisuus (raivoaminen) kesti useita päiviä. Terapiasta ei ollut apua, paheni vaan. Lopulta tuli ero. En olisi sitä halunnut, mutten jaksanut enää niin usein toistuvaa raivoamista. Hänellä oireet paheni vuosien mittaan ja aivan mahdottomaksi homma meni kun hän pääsi korvaushoitoon ja terapiaan päihdepsykiatrisella puolella. Ei ollut kiva kun puoliso tulee klinikalta ja oksentaa ahdistuksesta.Ei toiminut terapia ei…
^ Oman kokemukseni mukaan terapia nimenomaan toimii epävakaaseen persoonallisuushäiriöön ja hyvin toimiikin, ts. terapian avulla musta on tullut oikein inhimillinen tapaus, kun nuorempana olin tyystin raivohullu sekopää, joka voi kaiken aikaa ihan saatanan pahoin . MUTTA, toimiakseen terapian tulee olla oikeanlaista(Se mikä sopii kenellekin on tyystin yksilökohtaista), sen pitää tulla oikeaan aikaan(Esim. vaikeasti masentunutta ja/tai psykoottista ihmistä on yleensä turha lähteä kovin intensiivisesti terapoimaan) ja ehkä tärkeimpänä juttuna; kemioiden pitää natsata juuri nappiin terapeutin kanssa. Jos terapia on siis ns. väkisin väännettyä, niin eipä se silloin toimikaan ja saattaa vain pahentaa asioita.
Sehän terapiassa juuri ongelmana onkin, että oikeanlaisen terapeutin löytämisessä saattaa kestää niin pitkään, että koko hommaan turhautuu tyystin. Onneksi itse jaksoin sitkeästi etsiä apua ja sain väännettyä myös rahoituspuolen kuntoon(Yksityinen terapeutti siis mulla), koska se lopulta on todellakin ollut suurin apu koskaan mun persoonallisuushäiriööni+muihin MT-ongelmiini.