Aloita erotyön tekeminen alkoholista vaikka katselemalla tänään näitä videoita.
Kuulostaa sille, ettei alkoholi sovi sinullekaan.
Se on myrkkyä, se sopii pissapoikaan ja pesuaineisiin.
Tänään on uudenvuodenaatto, eli juuri se päivä, kun en vielä hetki sitten voinut kuvitellakaan olevani tällaista päivää ilman juomia. Nyt ei tulisi enää mieleenkään ottaa pisaraakaan. Vuosi vaihtuu aivan mainiosti ilmankin.
Alkoholista luopuminen vaatii rehellisen syvältä itsestä tulevan päätöksen. Moni on onnistunut raittiin elämän aloittamisen, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, ettei se ole aina ihan helppoa. Varaudu siihenkin etukäteen.
Raittiutta ei kannata pelätä, ei elämä siihen lopu, päinvastoin. Mielenmaisema muuttuu ja olet lopettamisen jälkeen täysin eri ihminen. Usko huviksesi.
Täällä on kaikilla omat ongelmansa ja osa on uinut todella syvissä vesissä alkoholismin kanssa, mutta ei kannata verrata omaa juomistaan muihin. Kun tälle palstalle hakeutuu, niin alkoholi on silloin ongelma, joka vaivaa mieltä ja meinaa tehdä hulluksi. Ei näitä keskusteluja kukaan huvikseen lue, kaikki täällä on addikteja, osa toipuvia, osa toipuneita. Toivoa on.
Itse lopetin 14. heinäkuuta 2024 keskellä parasta kesää ja juomiskautta. Ei se katso aikaa eikä paikkaa, kun silmät ravähtää auki ja ymmärtää todellisuuden.
Sitä tunnetta on vaikea selittää, kun lopetuspäätös tulee. Se on vähän, kuin rakastuminen -sitä ei voi estää tai järjellä selittää.
Lue kirjallisuutta, kuuntele videoita ja selaa tätä päihdelinkkiä. Kertomukset havahduttaa. Jokaisen juovan ihmisen ura päättyy vakavaan alkoholismiin, josta on leikki ja kauneus kaukana. Ei pidä olla niin naiivi, että kuvittelee itse olevansa alkoholin kanssa muita taitavampi. Ei kannata juoda itseään lepositeisiin tai kuilun pohjalle, viisas lopettaa, kun kaikki on vielä reilassa. Olen lukenut ja kuunnellut satoja tarinoita alkoholismista, ne on sellaisia tosielämän kauhukertomuksia, joissa rämmitään psyykkeen rajamailla. Siellä on itsetunnosta ja moraalista jäljellä vain muisto, jos sitäkään. Omassa lähipiirissä on lisäksi tullut seurattua, mitä alkoholismi aiheuttaa. Siitä on ne nuoruuden retket ja diskopallon alla vietetyt kauniit hetket niin kaukana, kuin olla ja voi.
Aloita oma ketju ja ota härkää sarvista.
Kirjoittaminen on yllättävä mukavaa puuhaa.