Voi jestas miten upeaa, Paris722! Kas noin sitä tartutaan härkää sarvista ja toimitaan oman itsensä parhaaksi. Juuri kuten kuomamme Sarvikuoma tuossa totesi, he ovat sinua varten, eikä sinun tehtäväsi ole pohtia miten olla jotenkin oikeanlainen heille. He auttavat sinua auttamaan itseäsi eteenpäin.
Tsemppiä tapaamiseen. Mene sinne vaikka jännittää. Se ei voi mitenkään olla pahempaa kuin ryyppäämisen jatkuminen. Olen niin ylpeä ja arvostan loputtomasti!
ISO kiitos teille kaikille Vieraammaksi54 Sarvikuoma ja Hiiri😘 vaikka vieläkin tässä loiventelen ja lähetin ukon kauppaan niin tuntuu jo paremmalta kun tiedän että kohta tää loppuu tai helpottaa … on täälläkin toi AA olemassa mutta mun juttu ei oo hirveesti mennä ihmisten eteen porukalla kertoon juttuja, ennemmin ehkä jos saa ammatti ihmisten kans jutella ja ehkä siten löytää sopivan hoidon ja ratkaisun tähän tilaan …? Mutta kiitos teille kaikille peffaan potkuista ootte mahtavia jos haluutte niin kerron sit lisää miten tää jatkui?
Halutaan ehdottomasti kuulla lisää! Hieno homma, hyvä sinä. Saako kysyä mikä yhdistys on kyseessä ja tuleeko heidän palveluistaan Kantaan merkintä? Olen itsekin alkanut miettiä apua, mutta ei onnistu mikään virallinen, mikä näkyy Kannassa eikä AA taas ole ollenkaan juttuni. Mietinkin löytyiskö täältä meidän pienestä kunnasta joku muukin yhdistys, mutta kun en tiedä mitä etsiä.
Hei Lintuanna, mä oon täällä Keski-Euroopassa missä viina on halpaa ja ihmiset yhä enemmän pihalla …. Täällä on tää yhdistys minkä toiminta on lisäks meille ”asiakkaille”ilmaista ja en tiedä edes tuleeko merkintää johonkin… noh, mullahan on näkyvissä kaikille lääkäreille kuitenkin että olin ”selvin päin” 2011-2017 subutexin ansiosta , oli parasta aikaa elämässä vaikken koskaan ollut huumeongelmainen🤷🏻♀️se vaan auttoi
Täällä muutenkin tuputetaan lääkkeitä, niitä mitä kotisuomessa ei ehkä niin helposti enää ees ”saa” ihan mihin vaan, onko se sit parempi🙄mutta kun oli omalääkäri joka noita kirjotti ja seurasi vointiani niin tosi hyvin meni …. No nyt sit ylihuomenna katotaan mitä ne ehdottaa, kuitenkin se on varmaa että tullaan tapaamaan ja usein, tilannetta seurataan, se jo antaa sellaisen tietyn turvallisuuden tunteen… nyt kun sais vielä sen lapsen samaan hoitoon😓
Kiitos vastauksesta! Pitää jatkaa oman kunnan yhdistysten kartoittamista.
Se on kieltämättä osa ongelmaa, jos juominen on vielä erittäin halpaa. Tosi hienoa, että otit siihen yhdistykseen yhteyttä! Tsemppiä sulle tosi paljon ja toivottavasti tyttäresikin saa apua!
Fincoco oon pahoillani kun oonkirjottanut tänne humalassa mutta varmaan ymmärrät mitemntää menee… nyt kunnon hakenut apua toivon et kirjoitan useammin selvistä päin enkä sua häiritse
kiitos Lintuanna! Kerron sit sen tapaamisen jälkeen miten kävi! Mutta toivoa on! Kiva kun jaksat seurata kun mulla ri oo ystäviä muutenkaan, oon ihan yksin
@Paris722 me ollaan täällä! Me seurataan miten sulla menee ja tsempataan ja jaetaan omia kokemuksiamme. Itse kirjoittelen tällä hetkellä enemmän(?) Vähentäjien puolella tilanteeni takia. Kadehdin kaikkia teitä, joilla rohkeus ja mahdollisuudet riittää avun hakemiseen! Itse olen kaikinpuolin pattitilanteessa. Tsemppiä!
@Paris722 et ole suinkaan minua häirinnyt. Kiinnitin vain huomiota siihen että kirjoitat humalassa. Hyvä että olet ottanut yhteyttä yhdistykseen. Kun selviät niin toivottavasti silloin on yhtä vahva tahtotila raitistua ja ottaa apua vastaan. Tsemppiä
En tiiä miten Suomessa tällä hetkellä toimii nää jutut, muistan kun 80-90 luvulle kävin Nuorisoasemalla juttelemassa psykiatrian sairaanhoitajan kanssa joka antoi Diapameja mukaan seuraavaan kertaan asti… oli kiva silloin kun halus ottaa apua vastaan, en sit tiedä onko näin enää mutta silloin se auttoi eikä tullut merkintää mihinkää ….mut joo siitä on aikaa ja oon muualla jo kohta 20 v
Lintuanna kyllä sääkin voit kokonaan lopettaa nää hommat … parempi olis sullekin varmasti?Mutta kerron sit mitä nää tyypit arvioi mun tilanteesta koska todellakin menen sinne sit keskiviikkona! Tsemppiä sullekin!
Mullakin on jossain taustalla usko, että vielä mä lopetan toisen kerran kokonaan. Lopetin siis 9 vuotta sitten ja olin 8 vuotta raittiina. Nyt olen juonut noin vuoden. Ajankohtaisesti silti menee huonommin kuin koskaan, mutta en ikinä aio luovuttaa.
Älä luovuta Lintuanna !Oot sen arvoinen että elät vielä hyvää elämää ilman näitä juopotteluja! Suukot ja halit täältä kaukaa pysytään yhteyksissä ! Kerron sit mitä ne sanoi
Minulla on usko myös, että nyt se oli siinä ja eiköhän tätä paskaa olla nähty tarpeeksi ja jos vaikka edes kokeilisi uutta elämää.
On sitä ollut uskoa ennenkin mutta koskaan se ei ole toiminut…sinulla se on toiminut niin kyllä se sieltä vielä uudelleen läpi puskee tuo onnistuminen!
Eipä luovuteta tosiaan kyllä se vielä onnistuu jos luovuttaa niin silloin se ei kyllä ainakaan onnistu!
onhan niitä A-kilta, seurakunnassakin on päihderyhmiä, ja muissakin kuin ev.lut., sitten on samankaltaisia kuin AA mutta eri nimellä vain.
Mutta tärkeintä on että on vain päivän, hetken kerrallaan, eikä vanno eikä vakuuta kenellekään yhtään mitään, on vain ottamatta enää, hetken kerrallaan…
Minä tosin pyysin jotain Korkeampaa apuun ja uskoin siihen että auttaa. Olin vain kuin sellaisen hyvän ympäröimänä joka suojelee, enkä hakenut enää kaljaa enkä muitakaan päihteitä. niin ja menin ryhmään, istuin siellä, en puhunut mitään, ei tarvi puhua jos ei halua, saa vain istua ja olla. Ainakin siinä ryhmässä mihin menin ei tarvinnut puhua, oikein sanottiin ettei tarvi puhua jos ei halua ja nimenkin saa keksiä minkä haluaa, täysin nimettömänä saa olla.