Ensikokeilu subua otettu. Saisiko vähän infoa?

no itsellä ei tule laskuja bubresta jos en ole yli viikkoa koko ajan vetänyt…
niinkö jos vedän parina päivänä 8mg yhteensä en saa mitään laskuja… :smiley:

Haha, edellisestä viestistä oli poistettu “iv-ohje”. Modet oli nopeita mutta minä vielä nopeampi. ;D

Kalliiksi kyllä tulee jos lähden tuota hankkimaan kun pitää ajella ees taas 400 km, että saisin… Nyt ois toisaalta extra rahaa. Ehkä olen vain tyhmä, tai epätoivoinen.
Ajattelin kyllä, että ensin hommaan bentsoja talteen, jos käy niin, että viime olot johtui subusta, en tahdo toistaa sitä.

Joudumpa nyt sanani syömään siitä mitä aiemmin sanoin…
Tulihan tuota subua hommattua sittenkin lisää… Huomasin vaan,että se auttaa aika pelottavan hyvin tähän minun ahdistukseen,enkä väitä etteikö antaisi pirun mukavat fiilikset.
No tämän lisäksi tuli myös kännipäissäni yksi yö nokitettua piriä,mutta en saanut siitä oikein mitään sen erityisempää irti,tuntui vaan kuin olisin vesiselvä,vaikka toista iltaa putkeen ryyppäilin ja krapulasta ei ollut tietoakaan seuraavana aamuna,vaikka siitä juomisen määrästä odotettavissa olisi ollut vuosisadan darra. Saattoihan se vaan olla myös tosi “paskaa kamaa”,mutta se jäi nyt mua kiinnostamaan millaset fiilikset olisin saanut jos olisin selvinpäin ollut.

Kaverini sanoo nyt kuitenkin,että sitä paskaa et rupea kokeilee yhtään enempää ja kehoittaa pysymään VAAN subussa jos jotain kerta haluaa vetää. Onko amfetamiini nyt miten paljon haitallisempi/koukuttavampi kun subbana??
Jos kerran jotain aikoo vetää,niin kumpaanko noista kahdesta kallistuisitte? En tarkoita,että säännöllisesti pitäisi alkaa vetämään. Enkä siis piikitä kuitenkaan,jos sillä nyt mitään merkitystä onkaan.

toi on aika perus olot mitä amfetamiinilta saa ensikertoin a kännissä ja nokitettuna…
amfetamiini on paras masennus lääke siks siihen koukuttuu niin pahasti imo…
subu on muuten vaan paskaa ja siihen jää jumiin… :unamused:

Mulla on nyt tällänen ongelma ku oon pariin kertaan kokeillut noita norspan laastareita (5mg). kaveri jolta niitä oon ostanut on ottanut niitä aina vaan pienen luiskan ja on ihan kokenutkin käyttäjä, mutta me kavereiden kanssa ollaan joka kerta pistetty huuleen kokonainen tai vähintään puolikas laastari, enkä mä siltikään ole mitään kunnon valveunia saanut :open_mouth: jostain luin että laastarit kannattais liottaa viinaan ja sitten sitä pitää suussa, mut tätä en oo päässy testaamaan. ihmetyttää vaan kun tuntuu kaikilla muilla toimivan paitsi meillä :laughing:

nii ja sitä piti sitten vielä kysyä et kannattaako suoraan vaa jostai kasipallo hankkia ja valmistautumaan siihen et pienempi annos toimii?

thänks jos joku jaksaa vaivautua :smiley:

^ Minä en ole tainnut koskaan saada bupresta valveunia, en millään annoksella, millään toleranssilla tai millään käyttötavalla. Jotakin vahvempaa opparia olen siihen hommaan tarvinnut. Muuten bupre kyllä toimii mulla; ilman toleranssia/suurella annoksella nuokuttavasti ja euforisoivasti, tolejen kera/pienellä annoksella hyvänä mielialalääkkeenä. Eivät ne aineet kaikilla samalla tavalla toimi, koska ihmiset ovat erilaisia. Älä suotta vedä övereitä :wink: . Eipä pelkkään bupreen tosin kuole, mutta turhaa tuhlausta, ja jos sulla on jotakin muuta lääkitystä tai vähän enemmänkin alkoholia alla, niin saattaapi jopa henki lähteä liialla buprella.

Siitä laastarista lähtee tosi hitaasti liukenee se bupre, vaikka suuhunkin heittää, et vähintään tunti mieluummin kaksi on pidettävä sitä kielen alla.!
Oon itekin niiden kans joskus “leikkiny” ja hyötysuhde niissä on aika huono viihdekäytössä, ja kyllähän niistäkin irtoaa sitä buprea, mut tosi hitaasti niin senkin takia se “tuntuu” et eihän tää toimi mitenkään… :neutral_face:

Et jos et ole vielä itelles minkäänlaisia toleja hommannu, niin puolikas laastari korkeintaan ja anna olla se tunti vähintään ja välillä kannattaa ns. pureskella varovasti sitä suussa niin vähän paremmin irtoaa siitä se aine.

Jos oikeasti haluat leikkiä buprella, niin hommaa kasipallo, mut kehotan miettii ainakin kahdesti ennen kun itelles siitä koukun rakennat!!
On nimittäin eräs veemäisimmistä koukuista tää oppari-koukku… :imp:

Jotain kolmea tuntia oon aina pitänykkin kielen alla ja välillä vähän pureskellut.
Tässäkin nyt vähän tyhmää sanoa etten mitään koukkua ole hommaamassa, koska sehän nyt on niin monelta kuultu :smiley: Mut nää 3-4 kokeiluakin on tapahtunut suunnilleen kahen vuoden sisällä, ettei se nyt niin jokapäiväiseksi ookkaan menossa. Enemmän ajattelin vaan sitä hyötysuhdetta, et turha sitten ostaa ollenkaan kun ei toimi.

Huomannut sen et paremmin menee kun ei päihtele yhtään, mut kai se on silti välillä pakko :laughing:

IDIOOTTI. Pysy kaukana siitä myrkystä. Kohta ei mitään hyvää oloa, sitten ollaan oxyn, pollen ja mopon varassa. Kuollaan, tai mennään korvariin metikselle. Urpo. 17 v laittomii opiaattei, ennemmän ku sormii. Alkaen morfiinista, ku bubree ei sillon vielä saanu suomest. → ulkomaille muutama vuos metadonii ja konii ja sit vaan HC annoksil konii → ei suonii. 7 v buprella korvarilla, vittu, eikä ees aamul huomaa 8 mg annoksen vaikutuksii. 24mg päivä. ja silti paska olo.

KANNATTAAKO LÄHTEE SIIHEN RULETTIIN, MIS HARVAT ELÄÄ YLI NELJÄKYMPPISIKS.

Jos joku tietää niin minä

vittu. alkoo vedän, ja on luvattu ettei juhannust nää.

Noihin subujuttuihin lähinnä sanoisin, että jos ei tosiaan aio käyttää oppareita muutamaa kokeilukertaa useammin, niin voi ehkä olla järkevämpää ettei hanki itselleen lainkaan kontakteja laittomia opioideja välittäviin ihmisiin, ja tekee kokeilunsa mieluummin jollain unikonkota-teellä, joka on oikeaa täysagonistia ja jonka hinta ja siemenkotien toimitusaika postissa ehkäisevät käytön eskaloitumista ongelmaksi.

Yhtään väheksymättä opparikoukkua, tai sen aiheuttamia kärsimyksiä. Tämä kysyjä oli parin vuoden sisään ottanut muutaman kerran. Ei mielestäni niin riskialtista toimintaa, että ansaitsisi suurempia moitteita. Bupre on nykyään hyvin valtavirtaa, ja todella moni nuori kokeilee sitä kerran tai pari, eikä koskaan palaa siihen. Fyysinen riippuvuus vaatii vähintään viikkojen määrätietoisen työn, se ei tapahdu vahingossa ja yllättäen. Jospa siis puhuttaisiin asioista asioina.

^ Pitkälti sitä mieltä olen, että tällainen jäät kerrasta koukkuun ja joudut helvettiin ja se on aivan varmaa -tyylinen valistus, tulipa se sitten vanhan ammattilaisnarkin tai kukkahattutädin suusta, poikii ennemminkin vain ongelmia, kun yllättävän moni huomaa, ettei jäänytkään koukkuun siitä kerrasta ja näin ollen jättää tyystin kuulostelematta itseään, olisiko mahdollisesti se addiktiotaipumuksen omaava tyyppi, jonka kannattaa noudattaa äärimmäistä varovaisuutta päihteiden kanssa pelatessaan vai sittenkin se tavis, josta ei pahempaa päihdeongelmaista koskaan tule, vaikka nyt vähän sitä sun tätä kokeilisikin ja ihan kivaakin olisi.

Itsehän edustan juuri sitä tyyppiä, joka jäi lähestulkoon kerrasta (psyykkiseen) koukkuun kaikkeen, jonka vaikutuksesta vähänkin piti, ja porttiteoriakin meni mun kohdallani hienosti oppikirjan mukaan :laughing: , mutta toivon todella, että musta ei koskaan tule sellaista saarnaajaa, joka kuvittelee kaikille käyvän samoin, kun suurin osa ihmisistä ei näitä addiktiotaipuvaisia ole. Varovaisuutta toki jaksan toitottaa sen tähden, että sitä ei oikein etukäteen voi tietää, onko sellainen kaikkeen koukuttuja vai ei. No, toki jotkin merkit siitä voivat antaa paljonkin osviittaa, mutta tiedä sitten, kuinka syvällistä itsetutkiskelua monikaan tekee asian tiimoilta ennen kuin päättää aloittaa huumeharrasteet :confused: .

Tää on tää usein sanottu saarna, mut älä sekaannu subuun! Sillä saat hyvin nopeasti, voisin jopa väittää että nopeammin kuin pirillä elämäsi vituiks. Itse kirosin subun aluks vuosia sitten täällä päihdelinkis (oon entinen hallucinator btw) mut asiaan takas, niin kirosin täällä vuosia sitten subun päihteeksi jota “en tule ikinä vetämään hyi mitä paskaa”, mutta kuinkas mieli muuttuikaan, kun löysi aineen “hyvät” puolet eli sosiaalisuuden tunne, kipujen katoaminen, mieletön hyvä olo fyysisesti sekä henkisesti.

Ja kauaa mennytkään, niin huomasin olevani refloissa en itse tajunnut eka mistä on kyse luulen, että olin tulos flunssaan tai jotai, no sitten menin kaverille vetämään subua (olin ollut 3 päivää vetämättä) ja vedin vedot kas kummaa nää oireet katos, kun pieru saharaan ja kokeneempi kaveri tokas, että reflat sulla oli kun kerroin tilanteesta hälle. Muistaakseni tämä tapahtui jo 2-3kk säännöllisellä vetämisellä väh. milli päiväs, oli noita “flunssasia” olotiloja jo aiemminki siinä, kun muutamia välipäiviä, mut en mä niitä tajunnu refloiks ku silloinki nää oireet katos samanlailla mitä tuossa aiemmin kerroin mitä kaverilla ollessani sain tajuta.

Subu on helvetin salakavala aine, että sitä vetää monet sillä asenteella, että ei se koukku sieltä tuu, kun vasta “pitkällä” käytöllä, mutta kyllä se tulee vähintään tuossa 1-3kk, jos säännöllisesti vetää ihmisestä ja toki kai määristäkin riippuen. Tässä sitä venailen nyt korvaushoitoon pääsyä, kun neljättä vuotta tuota mennyt ja siinä ajassa jo totaalisesti saanut elämät sekasin ja pahasti, kun sen saa jo vuodessakin ku tuota roipetta vetää. Tolet kasvaa ja kasipallo maksaa aikas paljon ja sen huomaa ku ongelma käyttäjä on, että perkele mistä nyt taas rahaa että sais pallon ja vedot, siihen ne päivät kuluu muuta ajatelteltavaa enää siinä ookka. Puolen vuoden kohdalla sitä huomas, että perkele eihän tästä enää oloja saa vaan pysyy terveenä ja seKIN pistää pidemmän päälle vituttamaan, että joutuu käyttää kaikki rahat aineeseen joka ei edes toimi enää siinä vaiheessa, vaan ainoa “euforia” on tervehtymisen tunne joka ei mitää oikeeta euforian tunnetta edes oo ja ehkä lämmittää tunnin pari, mut seki vain sillo, jos on oikein kipeenä ollu.

Mulla olis vaikka kuinka paljon lisää pahaa sanottavaa tästä aineesta, mutta pakko päästä kaveri välillä koneelle.

^ Tuo on muuten totta, että fysiologisen riippuvuuden muodostuminen buprenorfiiniin voi käydä todella salakavalasti, koska se puoliintuu niin hitaasti ja reflat eivät todellakaan iske heti täysillä kimppuun. Hyvinkin pitkään voi vetää sillä linjalla, että Subuttelee viikonloppuviihteeseen, eli vetää buprea pe-su -välisen ajan ja on ilman ma-to, eikä tunnu missään. Jos väliin vähän aivastuttaa, niin flunssaahan on liikkeellä/siitepölykausi pahimmillaan; vatsassa kiertää, tuli ehkä syötyä huonosti; väsyttää ja vituttaa, taisi tulla nukuttua huonommin ja kaikillahan niitä huonompia päiviä on jne. Sitten toki huomaa reflansa selkeämmin, kun on jatkuvasti aineen vaikutuksen alaisena, toleranssi on korkea ja tietää jo, mistä on kyse, mutta aivan hyvin voi saada vuodenkin kulumaan käyttämällä buprea säännöllisesti ja kuvittelemalla, ettei fyysistä riippuvuutta ole, jollei roipetta tosiaan mene kasipalloa päivässä ja uusi annos korjaa pikkukolotukset tarpeeksi ajoissa, eli muutaman vrk:n sisään.

^ Just tolla tavalla lähti itelläkin subuilu joskus alkuun, niin ku W. kirjoitit.
Viikonloppuisin tuli vaan alussa otettua, eli pe ja la-iltaisin ja sitä meni useampi viikko ihan pelkästään sillä kahtena iltana ottamisella.
Sit muistan kun alkoi jo sunnuntaisin menee ne viimeset murut mitä oli edellis illalta jääny, ja siinä vaiheessa ku keskellä viikkoakin meni jo vähän ja aatteli vaan et “voihan sitä pikkusen ottaa arkenakin” niin sillä hetkellä lähti sit se mopo viimesen kerran käsistä… :neutral_face: :imp:

Kun sillä hetkellä olis ollu joku näistä vanhoista nisti-kavereista siinä paikalla, ja pistäny pataan meikäläistä ja takonu päähän vaikka väkisin, et nyt järkikäteen prkleen idiootti, niin mene ja tiedä olisko kuviot menny eri tavalla… :unamused:
No turhapa näitä on jäljestäpäin miettiä ja vatuloida, mut pointtina se et se lähtee tosi pirullisen helposti sillon alussa lipsumaan, kun siitä vielä oloja irtoaa… (Joka ikävä kyllä sit häviääkin aikas nopeesti, kun käyttö muuttuu päivittäiseksi… :angry: )

Opioidi- ja erityisesti subukoukku on todella kavala ilmiö. En minäkään tajunnut sitä riippuvaisten varoittelua aluksi, kun tiesinhän minä, että riippuvuus kehittyy, jos tarpeeksi usein vetää.

No mä vedin sitten 4,5 vuotta ainoastaan pari kertaa kuukaudessa, eikä käyttö tuntunut mitenkään ongelmalliselta. Tämän mahdollisti se, että opiskelin rakastamaani alaa ja rakastelin rakastamaani naista. No sitten ton 4,5 vuoden jälkeen valmistuin työttömäksi ja parisuhdekin oli päättynyt ikävällä tavalla. Samaan aikaan aloin saada subua halvalla tai joskus jopa ilmaiseksi. Siinä vaiheessa en enää nähnyt mitään syytä olla vetämättäkään, kun ei se kasipallo viikossa Xonea (eli 2mg joka toinen päivä) ollut edes niin kallis. No tietenkään subusta ei kauaa enää saanut oloja, joten rupesin vetämään viikonloppuisin metadonia. Alle vuodessa toleranssi oli sillä tasolla, että sen vajaan 200mg annoksen metadonia kiskoi vuorokauden sisään kaikilla höysteillä ja oli pari päivää hyvissä ja sitten ma-to jotenkuten kärvisteli subun voimalla. Nyt olen vetänyt huhtikuun 8 päivän katkon jälkeen opioideja (lähinnä subua) sekä Lyricaa joka ikinen päivä. Sen verran olen oppinut, että niistä en enää hae oloja vaan vedän vaan pysyäkseni terveenä, silti herään joka aamu paskaan fiilikseen.

Toisin sanoen opioidien käyttö ei välttämättä muodostu ongelmaksi, kun muu elämä on kunnossa, mutta jos jotain negatiivista tapahtuu (työttömyys, parisuhteen päättyminen, läheisen kuolema), niin siitä maagisesta aineesta, jota on pöytälaatikossa tai puhelinsoiton päässä ja joka vie saman tien kaiken tuskan pois ja korvaa sen leppoisalla kuplalla, on vähän helvetin vaikea kieltäytyä. Jos opioideja siis alkaa “viihdekäyttää” ja niistä pitää, niin pitkällä aikavälillä (vuosien tai kymmenten vuosien) negatiivisten elämänmuutosten myötä ainoastaan erittäin harva välttyy opioidikoukulta.

^ Jos ihminen on addiktioherkkä, niin noinhan siinä käy substanssin, kuin substanssin kanssa, että lapasesta lähtee silloin, kun ei syystä X kestä olla selvinpäin. Iloinen viikonloppujuopottelija voi muuttua varsin äkkiä kokopäivätoimiseksi deekuksi, jos duunista tulee kenkää, muija nostaa kytkintä ja talokin palaa. Bupreriippuvuus on kuitenkin pirun salakavalaa juuri sen vuoksi, että sitä voi vain jatkaa, jatkaa ja jatkaa, koska se ei aiheuta merkittäviä terveydellisiä ja/tai sosiaalisia haittoja vs. se alituinen kännääminen tai esim. piripäissään valvominen, jotka pistävät yleensä jossakin vaiheessa hälytyskellot soimaan ja pakottavat pitämään ainakin pientä breikkiä, vaikka sitten hampaat irvessä ja miettimään, olisiko tässä pahempikin ongelma. Subun kanssa vituttaa/ongelmia aiheuttaa lähinnä rahanmeno, vaikkei tuo edes roipe kalleimmasta päästä olekaan, sekä puljaaminen jonkun epämääräisen pikkudiilerin kanssa, mutta muuten se ei vaikuta elämään kovin rappeuttavasti ja sekoittavasti IMO. Olettaen nyt siis, ettei alvariinsa vedä mitään hengityslamasekakäyttökuoseja ja/tai neulo itselleen kaameita märkäpaiseita ja ties mitä verenmyrkytyksiä, niin melko kevyesti bupren kiskominen onnistuu siinä ns. normaalin arkielämän ohessa. Jos/kun se pitäisi sitten joskus lopettaa, huomaakin vasta, että kusessahan tässä ollaan korvia myöden. Siihen tilaan päätyminen voi kestää kuitenkin useita vuosia.

Tuli aikalailla toistoa tuohon Petrin tekstiin. Olen hieman kujalla täällä, joten menköön sen piikkiin :mrgreen: :blush: .

^^
Komppaan kovin edellisiä kirjoittajia…

Subu,subu -aihe josta ei haluais kirjoittaa tai antaa ajatustakaan sille. ( niinkuin hyvin huomaamme viestin lyhyydestä myöhemmin). Toisaalta siitä vois heti kirjoittaa heti pitkiäkin novelleja ,koska elämässä ollut läsnä 20v Karvosen Pariisin reissuista saakka,kun tuli 2mg tekuja teemujen tilalle. Muistaakseni 1995 /96. Herskaa oli silloin Suomessa liikenteessä. Turussa vielä pidempään ns.hyvin kuin stadissa. Täältä se loppui joskus 2003 ( onhan sitä sen jälkeenkin ollut tietenkin,mutta ei yhtä runsain mitoin. )
Jo 2003 sitä olis joutunut metskaan ja säätään huolella ,jos olis halunnut polakkaa vetää päivittäin.Kaikilla oli vaan teksejä ja itselläkin myös. Kolmesta eri maasta hoidin itse respat subuihin,mutta rakkaasta synnyinmaastani Suomesta en ole ikinä saanut subuja ressulla. Teemuja kyllä ,mutta niitäkin vain yhdeltä maksetulta lekurilta.K-hoitoon olen täällä muutaman kerran hakeutunut ja vuosituhannen vaihteessa ,kun sitä tyrkytettiin ja katkolla tulevaisuus klinikka suljettiin.

Subuun taas kestää salakavalasti helposti 6kk tai ylikin ,että siihen jää koukkuun. Yleensä varmaan ,kun havahtuu ,että pitkään ottanut sitä päivittäin ja et tulee kipeeks siitä.

Oon itse vaihtanut subuun kaman silloin 2tuhattaluvun alussa tottunut pitämään sit niitä burananappeina ,mitkä ei olis muka kuin lääke ja kelaillut lapsellisesti ettei käytä kamaa / mitään,kun ottanut vain korvaavan lääkkeen.

2007 olin viimeks itse katkolla( osastohoidossa) subusta ja olen taas käyttänyt sitä tähän päivään…n.4mg vrk.ssa im/iv tyylillä. Kolme vuorokautta kestää mulla ,että tulen kunnolla kipeäksi. Ne pari päivää menee välissä ,mutta silloinkin yleensä ottaa sit jotain benejä/codeja/sirdaa,budia tai alkoholia,jotta ei kolottaisi. Harvemmin kuin kerran viikossa itsellä subu toimii mitenkään,kun otan n.3 mg kerralla ja 10-16 h välein ,niin pitäis olla dokannut kunnolla ja olla ollut ilman teksiä muutama päivä,jotta se toimis tai vaikuttais. Lyönkö sen sitten putkeen säärissä vai pakaraan. Muutamassa minuutissa vaikuttaa sieltäkin. Huomaan ainoastaan nykyisin heti sen jos lääkitys vajaa.tai että olis ollut päivätolkulla ilman, että nenä vuotais,tai jalat tai selkä kipeytyy tunnissa parissa itsestään. Vatsa brakailee ,wc ravaus. Mut tohon vaatis itsellä ainakin 3 vrk.tta ja ilman lääkkeitä /alkoa.

Ketjun aloittajalle.

Sinuna yrittäisin kelata heti alkuun niin,että oletko valmis tai haluatko alkamaan käyttää subua seuraavan viiden-kymmenen vuoden aikana päivittäin. Jos sinulle ok, että subu on se sun päihde ja kuuluu aktiivisesti arkeesi ja juhlaasi ,niin silloin sitten heti alussa hoidat itsesi korvaushoito jonoon ,jos et subuja muuten saa käsiisi helposti lätkittäin tai lätkätolkulla reseptillä tai ilman… Tarkoitan että se on helvetin kallis harrastus sitten, käydä hakemassa nappia kerrallaan ,joka helvetin päivä. jos joutuisit maksamaan täälläkin normaali hinnan niin sillä menis rahaa 1500 kk ,jos joka päivä kävis napin hakeen siihen nimeltä mainitsemattomaan hintaan ja bensat/dösäliput ,röökit päälle ,niin päästään helposti viiteenkybään päivä,joka vastaa jo 5tonnin brutto palkasta olevalle mahdolliselta ja senkin nettopalkasta puolet,mitä menee teksiin, jos ostais niitä kadulta/ kavereilta.

Pari vuotta pystyt kyllä helposti hengaileen ,että vedät pari kertaa viikossa ja oot ilman. Päihde saattaa vaihtua ,mutta todennäköisemmin jää ja ehkä saat jonkun benzokoukun siihen kaveriksi. :wink:

(Subutexin käyttö tietenkin voi myös johtaa varmasti alkoholismiin ,pillereiden popsimiseen ,kipulääkkeiden nuuskaamiseen,liiman ja bensan haisteluun, piikittämiseen ,huumelaastareiden liimailuun,mieshuorailuun ,seksihurjasteluun,orgioihin,hallusinaatioihin,hallitsemattomaan paniikkihäiriöön ,piikkikoukkuun-hormooneiden ruiskuttamiseen-c ja b hepatiitteihin sekä klamydiaan ja totaalifataalikuolemaan-koko skaala saattaa huono-onniselle subunarkkiparalle langeta,jos piikkiin tarttuu,koukkuun jää ja rännittää rapuissa menemään kuin vaasankadun vireenit konsanaan…!! :laughing: :unamused:

Ei vaan oikeesti. Subukoukku on (sala)kavalimmasta päästä näistä valtavirran peruspäihteistä. (Tulee niin sekavaa viestiä puhelimella taas ,et oksat pois…)))

Nimimerkillä. Hillybilly heroinisti ja subujuntti & bubrefinnjävel .

Komppaan Ultravisionia.

Mate, onpa hienoa kuulla, että “sait mitä etsit” eli vahvistusta sille, ettei subuhommeliin kannata lähteä.

Ite justiin mietin että mitenkäs sitten, kun KH on loppu, niin olenko saanut varustettua itseni siinä määrin, ettei tee mieli opioideja. Hitto ku aivokemiat on minun kohdalla natsanneet opioidien suhteen, tarkoitti pitkäaikaista subunisteyttä, josta nyt on tullut suuri osa identiteettiä. Nykysisin koittaa hyväksyä sen ja vähän kiinnittää huomiota muualle opiskelun kautta. Että tasapainoilua riittää.

Tuskin Mate tällaista lastia haluat tulevaisuudessa itsellesi niin pidä meitä muita esimerkkeinä, että miten ei kannata… hieno juttu saada tuollaista palautetta, kuin mitä Mate annoit - kunpa muutkin olisivat enemmän “auki” muiden tarinoille, ettei toistais samoja virheitä.